Laitoin soijarouhetta ruokaan ja se ruoka maistui kamalalta.En käytä enää.
Ruoka oli siis perus makaronilaatikko johon ruskistin hiukan jauhelihaa ja lisäksi sitä rouhetta.
Kommentit (57)
Soikassa enempi proteiinia kun lihassa.
Soijarouhe pitää maustaa ihan samalla tavalla, kuin liha esim jauhelihamausteella, tinjamilla ja mustapippurilla ja suolalla.
Soijarouhetta syövät vain aloittelevat kasvissyöjät ja nuoret, jotka ei osaa vielä laittaa ruokaa. t. kasvissyöjänä 40v, söin soijarouhetta alkuvaiheessa, kunnes opin kokkaamaan kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä aina keitän runsaassa vedessä soijarouheen ennen käyttöä ja sen jälkeen vielä huuhtelen hyvin. Ei maistu lehmän lannalle sen jälkeen 😅
Yeensä teen isomman satsin kerralla ja pakastan sopiviksi annoksiksi pusseihin niin ei tarvi joka kerralla nähdä samanlaista vaivaa. Sitten vaan hyvät mausteet ruokaa laittaessa, niin ei tule mautonta 😊
Tuolla tavalla soijasta lähtee paljon ravintoaineita pois. Ymmärrän kutienkin miksi teet noin sillä soijarouhe on pahaa.
Niin, onhan se sellaisenaan melko erikoinen makukokemus 😄 Otan ne ravintoaineet sitten en muualta.
Kannattaa katsoa, että soijarouhe on luomua, koska ei-luomusoija on usein geenimanipuloitua. Kiinalaista luomusoijaa en ostaisi myöskään.
Olen monta kertaa korvannut jauhelihan soijarouheella, mutta ne ruoat eivät ole maistuneet hyviltä. Soijarouheen outo maku tulee aina läpi. Ainoastaan jos maustan rouheen todella vahvasti niin silloin maku ei enää puske läpi, mutta pitemmän päälle se ei voi olla hyväksi suolistolle.
Olen käytännössä jo luopunut soijarouhekokeiluista. Paska on paskaa.
Kai makaronit olivat täysjyvävehnää? Valkoinen vehnäjauho on tyhjää ravinnosta, vain kuormittaa elimistöä.
En ymmärrä aikuisia ihmisiä jotka jonkun pienen maun vuoksi jättää ruuat syömättä. Joku paha konvehtikin sattuu suuhun niin se valuu heti suusta ulos pitkin rinnuksia kuin lapsella
Vierailija kirjoitti:
sOIJAN VOI KORVATA sahajauholla tai paperisilpulla, parempaa tulee ;-)
Siinä tapauksessa olet kyllä aika paska ruuanlaittaja
Vierailija kirjoitti:
Vähän enemmän sitä lihaa ja vähemmän soijarouhetta. Mausteeksi ainakin jeeraa. Ketsuppia päälle, kyllä on ihan hyvää. Uusiin makuihin myös kestää tottua, mutta tässä tapauksessa kannattaa, sillä annoksesta tulee terveellisempi ja monipuolisempi.
Melkein kaikkea syön, mutta jeeraa en voi sietää, jo haju tekee huonon olon.
-ohis
Sahanpuruja!! Mikä teitä vaivaa?????
Olen jatkanut jauhelihaa soijarouheella, enkä ole huomannut mitään eroa maussa, vaikka olenkin aika tarkka. En ole käsitellyt soijarouhetta mitenkään erityisesti, laittanut vain jauhiksen kanssa pannulle + mausteet ja jotain nestemäistä (esim. pastakastikepurkki) sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotain mokasit kun soijarouhe ei ihan hirveästi maistu miltään ilman maustamista.
Näinpä. Miksi syödä ruokaa, jonka ainoa maku tulee niistä mausteista.
Lisäsin viimeksi makaronilaatikkoon soijarouhetta ja perhe ei huomannut mitään eroa entiseen. Taitaa olla valtava makuero joidenkin korvien välissä.
Kyllä soijarouheessa oma makunsa on. Aika pahvisuu pitää olla jossei sitä maista.
Vierailija kirjoitti:
Soikassa enempi proteiinia kun lihassa.
Vertaat kuivaa soijaa tuoreeseen lihaan? Tiukkaa tekee saada soijasta samat protskut kuin lihasta, se 2 dl, joka on neljän hengen annos ruokaan, painaa 70 g ja siinä proteiinia noin 35 grammaa, joten annokseen tulee hätäseen kymmenen grammaa.
Minä laitan jauhen lihan kanssa aina metsästäjä mieheni tuomia koppa kuoriaisia makarooooni laatikkoom!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa, että soijarouhe on luomua, koska ei-luomusoija on usein geenimanipuloitua. Kiinalaista luomusoijaa en ostaisi myöskään.
Ei Suomessa myydä GMO soijaa ihmisravinnoksi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä aikuisia ihmisiä jotka jonkun pienen maun vuoksi jättää ruuat syömättä. Joku paha konvehtikin sattuu suuhun niin se valuu heti suusta ulos pitkin rinnuksia kuin lapsella
Miksi syödä pahanmakuista ruokaa?
Jos laitat jauhelihaa ruokaan, etkä mausta sitä mitenkään, niin sekin on ihan kamalaa.
Mies kokkasi ekakertaa itse ruokaa, jauhelihapullia ja niitä ei pystynyt syömään kukaan. Ei mitään mausteita ja suolaakin olemattoman vähän.
Ei syönyt mies itsekään tekeleitään.
Tästä voisi vetää johtopäätöksen, että jauheliha on pahaa, eikä tehdä siitä enää mitään.