Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi baarista saa ostaa enemmän kuin 3 isoa juomaa illassa?

Vierailija
02.01.2026 |

Kukaan ei tarvitse tuota enempää alkoholia yhden illan aikana.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-scientific-fundamentalist/2…

Tässä artikkelissa London School of Econonomicsin setä kertoo kevyttä tiedotarinaa ymmärtäville.

Vierailija
22/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi että baarinpitäjällä olisi varaa hankkia muoviset kattoeristeet ja shamppanjapulloihin laitettavia soihtuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vetäisen 0.7l viskilekan illassa, jos sille päälle satun. Normiannos on sellainen 3dl viskiä ja pari-kolme vahvaa (10%+) olutta kylkeen. Toki vain viikonloppuisin. 

Treeneissä käyn 4-5 kertaa vikossa ja duunissa vaativissa asiantuntijatehtävissä. 

Ei paljon kiiinnosta jonkun kukkistrolllin ruikutukset. 

Oletko myös DI. Siskoni olisi kiinnostunut.

"Kukkistrollin ruikutukset" paljasti että on matala koulutus ja ilmeisesti persujen kannattaja.

Matala koulutustaso on kyllä vasemmalla, sieltä ne rahaa vaativat tukiloiset löytyvät.

Vierailija
24/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vetäisen 0.7l viskilekan illassa, jos sille päälle satun. Normiannos on sellainen 3dl viskiä ja pari-kolme vahvaa (10%+) olutta kylkeen. Toki vain viikonloppuisin. 

Treeneissä käyn 4-5 kertaa vikossa ja duunissa vaativissa asiantuntijatehtävissä. 

"Kukkistrollin ruikutukset" paljasti että on matala koulutus ja ilmeisesti persujen kannattaja.

Saattaa kuitenkin olla myös peräti Ins.YAMK eli huippu koulutettu.

Vierailija
25/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee joka viikonloppu 70 olutta, enkä ole ikinä edes kovin humalassa.

Vierailija
26/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeinkirjoitustaidoista päätellen sinä et päässyt edes sinne 2.asteen amikseen. 

Vierailija
27/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee joka viikonloppu 70 olutta, enkä ole ikinä edes kovin humalassa.

Pilsneriä ei pysty edes juomaan kerralla niin paljoa että humaltuisi. Sen sijaan liiallinen (+10l) pelkkä neste lyhyessä ajassa aiheuttaa hengen lähdön.

Vierailija
28/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla tollaset fantasiat. Mä taas esiinnyn täällä joko Lentäjänä tai Psyk sh:na. no Ok joskus DI:näkin...

Vierailija
29/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeessä näitä imbesillejä kyselyjä sikiää? Ovatko kaikki kettuuntuneita kotiäitejä vai mikä ihme ahdistaa?Miksi baarista saa ostaa enemmän kuin 3 isoa juomaa illassa?  Varastaako pitäisi?  Kipaisehan tarkistamaan, että kersallasi on kuivaa yllä, ja jätä tähtiä syleilevät pohdiskelut. 

Vierailija
30/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeinkirjoitustaidoista päätellen sinä et päässyt edes sinne 2.asteen amikseen. 

Olen vasta yläasteella niin kyllä on Ins.YAMK huippu koulutus. Enemmän kuin DI.

Vierailija
31/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matala koulutustaso on kyllä vasemmalla, sieltä ne rahaa vaativat tukiloiset löytyvät.

Äläpä nyt. Kyllä vasemmaltakin löytyy korkeakoulutettuja. Ovat oikein innovatiivisia sillä saralla, keksien mitä ihmeellisempiä pääaineita humanististen tiedekuntien sisälle. Eihän niistä kukaan mihinkään tuottavaan duuniin ole koskaan työllistynyt, eivätkä ne tuota edes etäisesti tieteellistä sisältöä, mutta tutkintoja kyllä syntyy. 

99% näistä on niitä, jotka hädintuskin säälistä läpäisivät lukiossa lyhyen matematiikan YO-kirjoituksissa. 

Vierailija
32/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa olen. Bioinformaatioteknologiasta. Tosin sen tyyppisiä hommia en ole tehnyt päivääkään vaan alusta asti rahoituspuolella. 

Miksi silti ruikutat täällä työttömien ja mielenterveysongelmaisten parissa kaiket päivät ?

En kaiken päivät. Tänään o

Rientoihin? Ootko joku 80v?

Vierailija
33/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen annoksen raja tarkoittaisi, että ihmiset nauttisivat pohjia entistä enemmän, ennen ravintolaan tuloa.

Mihin kukaan tarvitsee noin paljon alkoholia kerralla?

No jos 1 iso juoma on 1 litra vodakaa, niin olen kyllä samaa mieltä, yli 3 litraa illassa ei tarvitse kukaan.

Vierailija
34/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niissä vasemmiston tukiloisissa on kyllä paljon myös korkeastikoulutettuja humanisteja

Vierailija
35/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joisin aitten shotteja, ne on pieniä.

Vierailija
36/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rientoihin? Ootko joku 80v?"

En, 39-vuotias. Rientoihin, menoihin... Kun sinäkin kasvat aikanaan pois sieltä yläasteelta, niin opit myös uusia sanoa pikku hiljaa. 

Nyt minä lähden salille ja uimaan. Sen jälkeen pitää taas rientää Alkon kautta hakemaan myös pullo jotain omaa hyvää/viemisiä, kun illalla kaverin vaimon isommat synttäribileet. Aloittajalle tiedoksi, ettei olla kyllä menossa baariin vaan menen ihan omalla autolla varatulle juhlatilalle, mistä yöpyminen ja autolla kotiin huomenna iltapäivästä. Siellä voi mennä useampi kuin "kolmea isoa" tänään.

Teinille tiedoksi, että ei - emme yövy oksetelevassa kasassa jonkun kämpän lattialla vaan ihan on huoneet varattu ko. majoituslaitoksesta. Silleen kuin meillä aikuisilla on tapana. Tsemppiä illan verkkopeleihin.

Vierailija
37/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jethro myi Espanjassa omassa baarissa litran viina yhdelle suomalaiselle joka joi sen  alle kahdessa tunnissa. Blissinä  oli neljä fantaa 0.33 litran. Jos saisin päättää niin veisin luvat jethrolta. Se tyyppi olisi voinut kuolla kun juo litran viinaa alle kahteen tuntiin.

Vierailija
38/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jethro myi Espanjassa omassa baarissa litran viina yhdelle suomalaiselle joka joi sen  alle kahdessa tunnissa. Blissinä  oli neljä fantaa 0.33 litran. Jos saisin päättää niin veisin luvat jethrolta. Se tyyppi olisi voinut kuolla kun juo litran viinaa alle kahteen tuntiin.

Koska paapiminen on niin pirun tärkeää?

Mies tekee ja mies vastaa teoistaan. Jos omaan dokaamiseen kuolee, niin hittoako se muille kuuluu. 

Vierailija
39/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen annoksen raja tarkoittaisi, että ihmiset nauttisivat pohjia entistä enemmän, ennen ravintolaan tuloa.

Mihin kukaan tarvitsee noin paljon alkoholia kerralla?

Älä viitsi esittää tyhmempää kuin olet. Tää setti on tosi väsynyttä.

Vierailija
40/41 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska paapiminen on niin pirun tärkeää?

Mies tekee ja mies vastaa teoistaan. Jos omaan dokaamiseen kuolee, niin hittoako se muille kuuluu. 

Dokaamiseen saa kuolla ja yli tuhat suomalaista kuolee vuodessa alkoholiin. Sen lisäksi vähän enemmän kuolee alkoholiperäisiin sairauksiin. Nuo ovat hyväksyttäviä haittoja koska alkoholi on laillinen päihde. Kannabiksen käyttöön ei kuole ja se onkin niin paha haitta että kannabiksen käyttö on laitonta. Omituinen laki mutta noin se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme