Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertooko teidän lääkäri/hoitaja tuttavat potilaiden asioista?

Vierailija
02.01.2026 |

Itse tunnen henkilöitä, jotka kertovat potilaiden asioista. En edes kysele ja silti kertovat. Vaikka ei nimiä mainitse, niin eikös silti ole rikos muuten kertoa potilaiden asioista?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihjaa äänittäneesi keskustelunne. Vastapuoli ei voi olla varma, oletko äänittänyt, mutta jos jää kiinni valheesta, hänen uskottavuutensa kärsii, ja voi jopa myöntää mitä puhuttu.

Ei kukaan muista, mitä on puhunut, kenelle ja milloin. Kiistää voi aina, näin syytetyn kannattaa tehdä. 

Milläs viet asian oikeuteen, ilman todisteita? :D anna palaa vaan.

Vierailija
42/45 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei nimiä mainita, ei ole mitään rikollista tapahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun yksi puolituttu on lääkäri ja kuulemani perusteella hän kertoilee aika avoimesti millaisia potilaita hänellä on ollut. Nimiä hän ei kuitenkaan kerro ymmärtääkseni koskaan.

Jos haluatte nimetkin niin tutustukaa taksikuskeihin. Ne ovat sellaisia juorukelloja ettei mikään pysy koskaan salassa.

Parturi-kampaajat vielä pahempia. Omalla työpaikallani oli paljon saman kaupungin sakkia töissä, eli aikoinaan työpaikat on jaettu suusta-suuhun -menetelmällä. Työkaveri kävi kampaajalla, joka oli toisen osaston työntekijän vaimo, joten siellä päätä laitettaessa kertasivat koko firman useammankin työntekijän edesottamukset.

Tulipahan tuosta mieleen, että parturi-kampaajat ovat oletettavasti myös niitä julkkisten "lähipiiriläisiä", joilta keltainen lehdistö saa "faktatietoja", joita sitten tuutataan mahtipontisesti ympäriinsä. 

Vierailija
44/45 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin, kun kuulin kerran eräältä ystävältäni, että hän oli kuntosalilla tavannut pitkästä aikaa vanhan opiskeluluokkakaverinsa vuosien takaa,  ja joka oli töissä psykiatrisen sairaalan osastosihteerinä.  Edellä oleva osastosihteeri oli sittemin kertonut minun ystävälleni, joka kertoi sittemmin myöhemmin minulle, että ystäväni ja tuon entisen opiskelukaverinsa (eli kyseinen osastosihteeri) oli paljastunut kolmannesta yhteisestä tutustamme, jonka minäkin tunsin vuosien takaa, että tämä yhteinen tuttu ja entinen yhteinen opiskeluluokkakaverinsa oli ollut psyk.polilla hoidossa.      Olin todellakin tyrmistynyt, kun sittemin ystäväni tiedotti minulle kyseisen yhteisen tuntemamme henkilön olleen ollut psykiatrisella osastolla hoidossa.    Alunperinkin tuo kyseinen osastosihteeri teki rikoksen kertoessaan vaitiolovelvollisuuttaan rikkoen työpaikkansa hoidossa olleesta henkilöstä nimeä myöten entiselle opiskeluaikaiselle kolleegalleen.  

Psykiatrisessa hoidossa ollut henkilö kuoli myöhemmin tuon edellä olevan juorun hänestä kuultuani minun ystävältäni.  En ole kuullut myöhemmin,  että mikä hänen kuolinsyynsä oli, mutta näin hänen kuolinilmoituksensa paikallisessa sanomalehdessä.   

Surullisinta on vaan ollut huomata, millaisia lörppäsuita sairaaloissa saattaa olla työntekijöissä, jotka eivät lain mukaan saa kertoa kenellekään työnsä ulkopuolisille ihmisille näkemistään hoidossa olleista henkilöistä.

Vierailija
45/45 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuonkin juorun kohde olisi ollut minun sukulaiseni tai jopa läheinen perheeni jäsen, niin tuonlaiselle osastonsihteerille minä olisin järjestänyt potkut töistään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi