Pakkasketju, paljon alueeksi pakkanen ja mitä teet?
Täällä n38 jonka ulkotiloissa -29,5 elektronisen mittariston osoittamana. Kovin on kylmä, vein juuri roskat, muuten olen sisällä, onneksi talossani lämmintä!
Luulisi jo olevan kylmä metsän eläimilläkin, lintuja ainakin karsii pakkanen metsissä. Ei luntakaan kiepeiksi!
Kommentit (46)
Sisälläkin on vetoa huonoen eristeiden takia. Leikkasin vanhoista collagehousuista lahkeita säärystimiksi, ei niin sääret palellu.
Kaverin luona kylässä Lahden seudulla. -22C ja juon rauhassa aamukahvia. Kohta kaupungille pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
-12 astetta Tampereella. Olen tunteissa loukkaantunut sään kylmyyden vuoksi ja mökötän kotona. Vain pieni lenkki mahdollinen.
-12?
Täällä ainakin Pirkanmaalla lähemmäs -23 astetta, onkohan tuo Tampereen mittaus tehty kuten lämpötilamittaukset tehdään kun perustellaan ilmastonmuutosta?
Rovaniemi -32.5 ja lämmittelen takkaa
-27, tuntuu kuin -34.
Onneksi ei tarvitse mennä ulos.
Keski-Suomi ja -28 oli kun töihin äsken ajelin.
Täällä minulla Kokkolassa on -17 ja kotoani vietän eloa niin kuin muinakin päivinä ja kävin äsken kaupoilla, sekä äidillä jalkaisin ja kun minulla on lämmin talvitakki, niin ei ollut kyllä yhtään kylmä. Kesää silti odotan koska rakastan lämmintä säätä.
Vierailija kirjoitti:
-40 Kittilä
Koiran päästin 30 sekunniksi pissalle pihalle.
Olen flunssassa kotona. Jos olisin terve olisin joutunut kävelemään töihin kilometrin.
Nyt viikonloppuna ei mennä kauppaan tai mihinkään muualle. Kotona on lämmin.
Kilometrin? Eihän se ole mitään oli sää mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-12 astetta Tampereella. Olen tunteissa loukkaantunut sään kylmyyden vuoksi ja mökötän kotona. Vain pieni lenkki mahdollinen.
-12?
Täällä ainakin Pirkanmaalla lähemmäs -23 astetta, onkohan tuo Tampereen mittaus tehty kuten lämpötilamittaukset tehdään kun perustellaan ilmastonmuutosta?
Se viesti on postattu vuoden ensimmäisenä päivänä. Nyt Tampereella -20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-40 Kittilä
Olen flunssassa kotona. Jos olisin terve olisin joutunut kävelemään töihin kilometrin.
Kilometrin? Eihän se ole mitään oli sää mikä tahansa.
Milloin olet viimeksi kävellyt -40 asteen pakkasessa?
Taivalkoskella on 38 astetta nyt pakkasta ja ajan kulutustahan se on näin kylmällä sisällä talossa.
-18, vaihtelee paljon lyhyelläkin matkalla koska on aivan tyyni ilma.
Haistatan v ittua vaja akeille.
Kuka on Paljo jonka alueeksi pakkanen muuttuu?
Oma mittari näyttää -23,5. Jyväskyläs järven toisel puolel. Kaupas pitäs käydä. Kävellen.
-33, Kainuu. Onneksi ei postin hakua suurempaa pakollista ulosmenoa ole tänään.
Rovaniemellä - 32 ja ihan normaali säätila tammikuulle.
Vierailija kirjoitti:
Taivalkoskella on 38 astetta nyt pakkasta ja ajan kulutustahan se on näin kylmällä sisällä talossa.
Taivalkoskella oli eilen yhtä kylmää ja muutama henkilö oli kävelylenkillä. Ei se pakkanen kaikkia pidä sisällä joutilaana.
-17 Lappeenrannassa ja katon telkkaria.
Parikymmentä pakkasella. Olen sisällä ja nautin siitä. Tilasin kauppaostokset Woltilla, niin ei tarvi edes kauppaan lähteä.
-40 Kittilä