Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit, jos joutuisit eroamaan pitkästä avioliitostasi?

Vierailija
01.01.2026 |

Entä sinä, joka erosit, oliko reaktiosi erilainen kuin luulit?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan erottu jo kahdesti aiemmin. Ekalla kertaa suhteen alkuvuosina ero kesti 2 kk. Toista kertaa erottiin 12 vuoden yhdessäolon jälkeen, oltiin erossa 6 kk. 

Tuli nähtyä, ettei sitä eroa kuitenkaan halua ja viimeisin ero oli todella raskas itselleni, olin 4 kuukautta täysin romuna ja vasta sitten alkoi jotain valoa näkyä. 

Toivottavasti ei todellakaan enää erota. Enkä usko niin käyvänkään.

Onko suhteen ongelmakohdat korjattu erojen avulla?

Ei vaan ne on korjattu erojen jälkeen pariterapiassa.

Vierailija
42/48 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin itse psykoosiin ja 5 vuodeksi mielisairaalaan muutaman vuoden suhteen päättymisen myötä.

Kuulostaa uskomattomalta, koska pyrkivät laittamaan potilaat kotiin mahd. nopeasti sieltä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas viime vuonna eroa mietittiin. Vielä kuitenkin yhdessä. Suhde kestänyt yli 30 vuotta, eli olisi todella valtavan iso muutos. Siksi ei tunnu oikeastaan edes mahdolliselta.

Minä erosin yli 30v liitosta. Valtavalta etukäteen tuntunut muutos olikin hallittavissa. Olin kuitenkin tehnyt eroa mielessäni jo niin pitkään. Nyt kaikki hyvin ja olen tyytyväinen päätökseen.

Samoin minä olen harkinnut eroa pitkään ja taloudellisesti siihen valmistautunutkin. Henkisesti en usko koskaan olevani valmis eroamaan.

Vierailija
44/48 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkää mielessäni työstänyt eroa. Alun hässäkän; asunnon hankinnan, lasten kuvioiden järjestämisen yms. jälkeen tulee hetki miettiä mitä sitä tekisi loppuelämänsä.

Viimeiset vuodet meiltä on puuttunut toista arvostava ja rakastava parisuhde. Sellaisen jossain välissä vielä haluaisin, mutta ennen sitä pitää oppia vielä itsestään asia jos toinenkin

Sama täällä, juuri kuin minun ajatukseni!

N42

Vierailija
45/48 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin, mies petti ja löysi uuden. Nyt pitkän ajan jälkeen huomaan, että tämä oli minulle hyväksi. Nyt seurustelen miehen kanssa, joka on maskuliininen, tukee minua ja rakastaa. Ex-mies oli lähinnä kateellinen ja itsekeskeinen ihmishirviö. 

Vierailija
46/48 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoo

Vierailija
47/48 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 18 vuoden liitosta. Paras päätös ikinä. Nyt on elämä mallillaan eikä tarvitse koko ajan kuunnella sitä ohjeistusta, narinaa ja syyttelyä. Löytyi sitten ihan normaali mies ja nyt takana 16 yhteistä vuotta. Ei aiota erota.

Vierailija
48/48 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 27 vuoden suhteesta omalla päätöksellä. Ensimmäiset kuukaudet meni itseni vakuutteluun ja rauhoitteluun kaiken sen exän harjoittaman kaasuvalotuksen jäljiltä, mutta sitten alkoi helpottamaan. Olen katunut, etten lähtenyt lätkimään jo vuosia aikaisemmin. 

Nyt sinkku, enkä enää halua yhtäkään miestä häiritsemään rauhaani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän