Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskentelin tehtaan kokoonpanolinjalla jolla hidasteltiin tahallaan

Vierailija
01.01.2026 |

Ilmeisesti muutama lahjaton oli keksinyt idean. En kovin kauaa viitsinyt touhua katsella.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä jotain silakoita jotka ei jutuista päätellen ole tehneet päivääkään työtä missään :D

Persua alkoi pelottamaan työpaikkansa puolesta.

Ei oikeastaan, olin joskus keikkatyössä apuna jossain julkisella sektorilla jossa vakioporukka teki tuolla tyylillä todella pienen määrän työtä päivässä ja minä siinä sitten pyörin tylsistyneenä paikalla ilman mitään tekemistä. Onneksi ei ollut pitkä keikka kun ei tuollaista normityyppi jaksa.  Lopulta jopa osaston pomolla meni hermo noihin ja ne sai kaikki monoa kun homma ei edistynyt eikä pysynyt budjetissa sen vuoksi :D

Joten varo vaan, suojatyösi voi olla vähemmän suojatyö jos hidastelet liikaa. 

Vierailija
22/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tyhmät painaakin urakkaa tuntipalkalla. Sillä ei saa kuin painettua palkat ja tuotantoajat alas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulinpa edellisessä työpaikassani noin 10 vuotta sitten työkaverilta, etten saa yhtään enempää palkkaa vaikka miten koitan pitää pyörät pyörimässä. Mietin että kaikkea sitä kuulee. En odottanutkaan lisää palkkaa. Omassa ajatusmaailmassani kuitenkin työt tehdään mahdollisimman hyvin kun palkan olen hyväksynyt.

Vierailija
24/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap, ei liity asiaan, mutta kerron kumminkin:

Menin juhannukseksi kotiin, teetätin äitin asuntoon vessarempan.

Kaverilta tuli aatonaattona tekstari: "Kalja on liian kallista, hidastelkaa jonoissa." :))) ... 

Ensin kilahdin, koska tajusin, et heillä korkki auki, itse en pystynyt ottamaan.... Sitten nauroin :)

Vierailija
25/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kunnalla töissä. Sielläkin hidasteltiin tahalleen. Ajateltiin, että näin saadaan lisää työpaikkoja ja siten palkattua lisää työntekijöitä.

Olen kesäisin kunnalla töissä ja teen siellä justiin toisin kuin useammat eli teen nopeasti ja sitten siirryn seuraavaan työkohteeseen joskus joku ohikulkija on pysähtynyt kysymään että teenkö urakalla 

Vierailija
26/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ryssätrolli

Laitankin tästä joululahjan työnjohdollesi spostin muodossa.

Et laita. Aloitus on typerä ja työttömän persupaskan kirjoittama. Sulla ei ole työtä eikä tule olemaankaan, huom, potkulaki on nyt voimassa. Jos joku erehtyisi hitaan ja sekoilevan marinapersun palkkaamaan, siitä pääsee todella helposti eroon nyt.

Vierailija
27/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normihommaa...välillä muuta jäynää että tulee linjalla "seisakki"...saa ylimääräistä huilia..ja kuten eräs sanoi,ei ole senttiäkään kiinni tässä firmassa..

Vierailija
28/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kesätyöntekijänä tai aloittelijana jaksaa vielä painaa maksimiteholla. Odotas kun vuodet vierii, niin rupeaa kummasti tahti hidastumaan!

Vierailija
29/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni on sellaista, ettei kuvatunlaisesti ( hidastella tahallaan) voi toimia, mutta kyllä monen mentaliteetti on meilläkin vastaavanlainen. Varmaan puolet porukasta hidastelis jos se ois vaihtoehto. Ja kuittailis nopeammille. Minusta se osoittaa tosi pahaa putkinäköä ja rasittavaa luonteenlaatua... Jos on vaivojen takia hidas niin se on ihan toinen juttu.

Vierailija
30/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tyhmät painaakin urakkaa tuntipalkalla. Sillä ei saa kuin painettua palkat ja tuotantoajat alas. 

Teollisuudessa on kellotukset ja niiden mukaan mennään, jos ei pysy tahdissa niin saa katsella uusia hommia, niin se vaan menee. Ihan rauhallisella tahdilla pysyy kellotusten mukana ja ehtii haukottelemaan.

Vierailija
31/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen oman arvonsa tunteva työläinen tekee työnsä mahdollisimman laiskasti ja huonosti. Ja vittuilee pomoille avoimesti ja ylpeästi!

Vierailija
32/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulinpa edellisessä työpaikassani noin 10 vuotta sitten työkaverilta, etten saa yhtään enempää palkkaa vaikka miten koitan pitää pyörät pyörimässä. Mietin että kaikkea sitä kuulee. En odottanutkaan lisää palkkaa. Omassa ajatusmaailmassani kuitenkin työt tehdään mahdollisimman hyvin kun palkan olen hyväksynyt.

Työkaverisi oli oikeassa. Miksi tehdä enemmän töitä, kun palkka on aivan sama vähemmälläkin työmäärällä? 

Vierailija
33/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kesätyöntekijänä tai aloittelijana jaksaa vielä painaa maksimiteholla. Odotas kun vuodet vierii, niin rupeaa kummasti tahti hidastumaan!

Tämä! Olen nuoresta asti ollut tehtaassa töissä ja iän myötä tahti on hidastunut.

Se työtahti jolla nuorena välillä työskentelin tuntuu näin jälkeenpäin käsittämättömältä. Mutta nuorena sitä jaksoi painaa täysillä. Nyt viisikymppisenä jos on parikin peräkkäistä huonosti nukuttua yötä, niin sen kyllä tuntee jaksamisen tasossa.

Sitä en ymmärrä, kun jotkut tekevät tahallaan hitaasti töitä. Tuo on itsekästä, sillä se kostautuu muille. Nämä samat hidastelijat narisevat ja valittavat kuinka he taas joutuvat tekemään sitä ja tätä. Eivät itsekkyydessään näe kuinka muutkin tekevät samoja hommia ja hidastelun takia ne muut tekevät niitä hommia vielä enemmän.

Työpaikallani eräskin kohta eläkkeelle jäävä a k k a naama vääränä valittaa, jos joskus joutuu tekemään jotain hänelle epämieluisaa työtä. Pitää ylipitkiä taukoja, on hidas työssään, kyttää ja arvostelee muiden tekemisiä, haukkuu nuoria työntekijöitä kuinka eivät tervehdi häntä. On kuitenkin itse koko ajan naama vääränä eikä ole ystävällisyyteen taipuvainen, ei tervehdi työkavereita. Mutta hei, vikahan on aina muissa. Onneksi jää kohta pois. Osa noista ns. vanhan liiton duunareista osaa olla välillä aika hankalia työkavereita. Pätee niin miehiin kuin naisiin. 

Vierailija
34/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että oma työ on tehtävä tunnollisesti. Mutta urakkavauhtiin en ala, koska olen tuntipalkalla, en urakkapalkalla. Tehtaassa työskentelevät ymmärtävät mitä tarkoitan.

Vierailija
35/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tultiin kesätöissä tehtaassa huomauttamaan kun tein liikaa töitä. Terästeollisuudessa työskentelevät miehet ovat kyllä aikamoinen jarru tämän maan kehitykselle ja menestykselle. Sama silti varmaan pätee kaikkiin suorittaviin töihin.

Vierailija
36/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ratkaisu olisi saada enemmän työtenkijöiden omistamia yrityksiä. Se lisäisi työn miellekyyttä, demokratiaa ja tasa-arvoa sekä nostaisi tehokkuutta. Tutkittu on. Demokraattisessa valtiossa työpaikkojenkin pitäisi olla demokraattisia. 

Vierailija
37/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän hidasteluun auttaa eniten henkilökohtainen bonus. Omassa nykyisessä työssäni on sellainen, omalla tuottavuudella voi palkkaa nostaa hieman ylöspäin kuin että tekisi vain aivan minimin.

Vierailija
38/38 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän hidasteluun auttaa eniten henkilökohtainen bonus. Omassa nykyisessä työssäni on sellainen, omalla tuottavuudella voi palkkaa nostaa hieman ylöspäin kuin että tekisi vain aivan minimin.

Linjalla on aikamoinen sosiaalinen paine olla kuitenkin tekemättä niin. Itse kestin vttuilut, tein parhaani ja etenin parempiin tehtäviin. Ei jäänyt yhtään ikävä. Ilman määrätietoisuuttani olisin edelleen siellä linjalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi