Päivähoidosta: Kuinka tärkeää mielestäsi on monipuoliset askartelu, musiikki yms. virikkeet?
Katselin haikeudella joidenkin päiväkotien hienoja ja yksityiskohtaisia varhaiskasvatussuunnitelmia - en tiennytkään, että päiväkotien välillä voi olla näin paljon eroja. Ovatko nyt esim. 3-6 vuotiaat lapset aivan eriarvoisessa tilanteessa, hehän nauttivat jo monipuolisesta puuhailusta eivätkä enää tarvitse pelkkää perushoivaa, joten erilaiset toimintamahdollisuudet varmaankin kiinnostaisivat kaikkia?
Kommentit (7)
Hain uudestaan ja sain paremman paikan.
Minun lapseni on kunnallisessa päiväkodissa, jossa on monipuolisesti askaretlua ym. Lapseni kaipaisi kuitenkin enemmän aikaa vapaaseen leikkiin, päivä on aivan liian täynnä ohjattua toimintaa. Meitä on kai moneen junaaa...
tokikaan eivät sulje pois toisiaan... virikkeellistäminen on joskus kyllä mennyt liiallisuuksiin, jopa päivähoidon ammatti-ihmisten piireissä.
Jos ei ota vastaan tarjottua paikkaa, jääkö silloin kokonaan ilman? Pitääkö olla perustelut?
olen hämmästynyt että miten paljon on ohjattua toimintaa, ehkä sen takia etteivät lapset pääsisi " riehumaan" , mä ehdottomasti tykkään että saavat leikkiä vapaastikin.
He jaksavat tehdä vaikka mitä. Totta kai lapsia on eriarvoisissa asemissa tässä suhteessa ja se on väärin. Siitä vaan mammat kunnallispolitiikkaan muutoksia tekemään!
Hitto että ottaa päähän. Vieressä olisi ollut kaksikin päiväkotia hienoine opetussuunnitelmine, viihtyisine avarine tiloineen eikä kummallakaan lopetusuhkaa kuten tässä " lottovoitossamme" .