Ei ne ihmiset niin köyhiä olekaan kun kuuntelee tuota rahan tuhlausta
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin lapsi, raketit oli keskiluokan kilpavarustelua. Niin näyttää olevan yhä.
Ei ole.Keskiluokka osaa laittaa roskiin jämät ja kerätä tölkkinsä.Meilläpäin ainakin sellainen sotku taas.
No ei kai koskaan ole kaikki ihmiset olleet köyhiä.
Olen samaa mieltä kun katselin just ennen joulua ja vielä jouluaattona sitä helve.. tin krääsän ja ruoan hamstrausta kaupoissa.
Tosin onhan se ymmärrettävä että osalla porukkaa se on ainoa kerta kun voi ja pitää ostaa vähän enemmän kaikkea ja ainakin ruokaa ja jotkut joutuu säästämään 1/2 v että saavat sen ostoskärryn täyteen.
Mutta suurin osa suomalaisista ei todellakaan ole edes luokiteltavissa vähävaraiseksi.
Jos sulla on varaa heittää ruokaa bioastiaan tai niuhottaa saamistasi lahjoista, jos on varaa ottaa tatuointeja, laittaa tekotukka ripset ja kynnet, jos sulla on vara ostaa röökiä ja alkoholijuomia, et ole köyhä.
Mutta aiheeseen. En ymmärrä minäkään yhtään, siis en yhtään että jotkut työntää satoja euroja raketteihin josta heille itselleen on muutaman sekunnin huvi. Muille ne on painajaista, luonnolle saastetta ja eläimet pelkää kuollakseen. Mitä hiton järkeä. Mutta 95% rakettien ostajista ja ampujista on miehiä, repikää siitä ääli... öt.
Mitähän rakettien ampuminen kertoo köyhyydestä. Vai luuletko ap, että juuri köyhät ovat niitä ampuneet?
Vierailija kirjoitti:
Ei juuri kuulunut ammuntaa.
Alkaa olla tyhjiä taloja maaseutu täynnä
Joka talossa asutaan mutta pari lähintä naapuria ovat jostain syystä tulleet järkiinsä eikä pauketta ollut.
Kaikki on ilmaista, kun ostaa velaksi.
Rakettien ampuminen pitäisi tehdä luvanvaraiseksi ja niitä saisi ampua vain tietyn klo ajan välillä, tyyliin lapsille oma setti 20.00-20.15 ja toinen setti myöhemmin 23.45-00.15. Ja ampumispaikka pitäisi olla joku julkinen paikka missä on tilaa yleisölle, ei siis missään lähiöissä tms.
Minäkään en ymmärrä yhtään tuota rahan tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän rakettien ampuminen kertoo köyhyydestä. Vai luuletko ap, että juuri köyhät ovat niitä ampuneet?
No voi kiesus.... ei kun just päinvastoin. Eli ihmisillä on kuitenkin varaa heitellä rahaa tommoseen turhuuteen, joten ne ketkä harrastaa rakettien ostamista ja ampumista eivät voi olla köyhiä.
Kinuskit nauraa partaansa, kun tyhmät ampuu sekundaräjähteitä taivaalle.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki raketoi.
Eikä ole köyhiä. Suurin osa elää ihan kelpo elämää.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kun katselin just ennen joulua ja vielä jouluaattona sitä helve.. tin krääsän ja ruoan hamstrausta kaupoissa.
Tosin onhan se ymmärrettävä että osalla porukkaa se on ainoa kerta kun voi ja pitää ostaa vähän enemmän kaikkea ja ainakin ruokaa ja jotkut joutuu säästämään 1/2 v että saavat sen ostoskärryn täyteen.
Mutta suurin osa suomalaisista ei todellakaan ole edes luokiteltavissa vähävaraiseksi.
Jos sulla on varaa heittää ruokaa bioastiaan tai niuhottaa saamistasi lahjoista, jos on varaa ottaa tatuointeja, laittaa tekotukka ripset ja kynnet, jos sulla on vara ostaa röökiä ja alkoholijuomia, et ole köyhä.
Mutta aiheeseen. En ymmärrä minäkään yhtään, siis en yhtään että jotkut työntää satoja euroja raketteihin josta heille itselleen on muutaman sekunnin huvi. Muille ne on painajaista, luonnolle saastetta ja eläimet pelkää kuollakseen. Mitä hiton järkeä. Mutta 95% rakett
Olen kauppakeskuksessa töissä. Sekä keskus, että sen liikkeet tulee tekemään ennätystulokset tänä vuonna.
Ja oma kotimaan rahatoni, yli 30% plussaa, ennätys sekin. Rahaa on, mutta emme huomaa sitä enää.#uhriutumisenkulttuuri
Vierailija kirjoitti:
Rakettien ampuminen pitäisi tehdä luvanvaraiseksi ja niitä saisi ampua vain tietyn klo ajan välillä, tyyliin lapsille oma setti 20.00-20.15 ja toinen setti myöhemmin 23.45-00.15. Ja ampumispaikka pitäisi olla joku julkinen paikka missä on tilaa yleisölle, ei siis missään lähiöissä tms.
Minäkään en ymmärrä yhtään tuota rahan tuhlausta.
Lässyn lässyn
On rahaa enkä ammumitään raketteja enkä juo alkoholijuomia. Ehkä aiksi sitä rahaa onkin.
Minä kyllä sanoisin että aiempaa vähemmän oli tänä vuonna. Samoin myyntipisteillä ei ollut ruuhkaa kun kävin kaupassa.
Paukkupakkasesta huolimatta paljon pahempi pauke kuin vuosi sitten. Oikea köyhyys tulisi esiin vasta jos hallitus oikeasti tasapainottaisi menot nykyisten tulojen mukaiseksi. Monen palkansaajan tyhjä valitus muuttuisi itkuksi.
No eihän ne olekaan. Se on vaan muodikasta valittaa, kitistä ja syytellä hallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki raketoi.
Eikä ole köyhiä. Suurin osa elää ihan kelpo elämää.
Välillä tämä ihmetyttää, että millä rahalla? Kun palkat kuitenkin keskituloisen ja silti rahat tuntuu riittävän yllättävänkin hulppeaan elämään.
Ja siis itse olen keskituloinen myös, samoin puolisoni eikä kauheasti jää ylimääräiseen. Ja talo ja autokin vanhoja ja suht edullisia.
Mitä se teitä liikuttaa mihin me rahamme käytetään? Jos tahdotte kieltää raketit, niin eikö koko uusi vuosi ja sen juhlinta voida lopettaa.
Helsingissä Konalassa taas ammuttiin enemmän kuin koskaan ennen. Lähes taukoamaton ammunta urheilukentällä kuudesta aamu yhteen.