Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskaus ja hiiva?

24.04.2007 |

Kokemuksia?

Menossa nyt noin rv 6+2 ja kutittaa *punastuu* Soitin neuvolaan ja täti sanoi et voi käyttää canestenia. Apteekissa sit varmistin ja siel sanoivat et mieluiten lääkärin luvalla ensimmäisellä kolmanneksella. Ketä nyt uskon sitten!

Peeveli kun pitikin syödä kaikkee herkkua nuorimman synttäreillä ja muutenkin vetäny sokerista paljon :( no nyt tuntee sit seuraukset.

Ostin sen yhdistelmä pakkauksen kuitenkin ja laitoin jo rasvaa mutta uskallanko laittaa puikon yöksi? Sen tiedän että asettia ei saa käyttää...

Kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puikkoja huolettaja sen jälkeen olen niitä käyttänytilman lääkärin käyntejä.

Vierailija
2/5 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Mulla esikoista odottaessa oli sama ongelma, ja nvla+apteekin täti vakuutti että on turvallista jos ei asetinta käytä. Nyt tätä toista odotellessa käytin yhden kuurin vkolla 8 ja ei oo mitään ongelmaa ilmennyt! :) Parempi hoitaa se ajoissa pois ennenkun ehtii pahemmaksi mennä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse painin edelleen hiivalääkkeen kanssa voinko käyttää, mutta gyno.trosyd josta kukaan missään ei osaa sanoa mitään. mutta joka paikassa (lääkäri, apteekki, teratologinen tietokeskus ja apteekin lääkeneuvonta) sanovat että canestenia saa käyttää.

Vierailija
4/5 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikoisesta paha hiiva raskausaikana ( useammankin kerran ) ja ihan terve tuo lapsi on :)

Nyt tässä toisessa raskaudessa ollut saamaa ongelmaa ja olenkin käyttänyt muutaman canesten kombi-kuurin, eli rasvaa ja sen yhden kapselin yöksi.

Ärsyttävä vaiva, toivottavasti helpottaa :)

OP rv 38+0 ja " Iivari" 1v7kk

Vierailija
5/5 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oma terkkarini alkuraskaudessa suositteli, että kokeilen ensin poistaa oireita maitohappokapseleilla. En tiedä sitten suositteliko siksi, että hiivalääkkeitä ei saisi käyttää alkuraskaudessa vai siksi että kannattaisi kokeilla ensin miedompia keinoja kuin hiivalääkkeet.

Toisaalta nyt ihan loppuraskaudessakin terkkari suositteli kokeilemaan ensin maitohapoilla ja sitten vasta lääkkeet jos ei helpota. Että onkohan tämä vaan joku mun terkkarin juttu.

Toisaalta hiivalääkkeissä sanotaan, että suositellaan käytettäväksi ensimmäisella raskauskuukaudella vain jos on välttämätöntä ja lääkärin suosituksella. Mutta ei luulis, että ne apteekissakaan suosittelis jos se ei olis turvallista.

-supukka-