Pieni koira joka hätistelee omistajaa koko ajan?
Minulle sopii koira, joka haluaa tehdä koko ajan jotain. Edellinen koirani oli sellainen, mutta en voi enää ottaa niin isoa koiraa. Mikä pieni koira on sellainen omistajansa kanssa koko päivän touhottava?
Kommentit (5)
Sosiaalinen pieni koira on yleensä iloinen, ihmisrakas ja sopeutuvainen rotu, joka viihtyy perheen seurassa, tulee toimeen muiden eläinten kanssa ja sopii hyvin myös lapsiperheisiin, esimerkkejä ovat Bichon Frisé, Kleinspitz, Löwchen ja Papillon, jotka ovat älykkäitä, helposti koulutettavia ja nauttivat huomiosta, vaikkakin joissain roduissa, kuten Pomeranianissa tai Medimurjenkoirassa, voi olla herkkähaukkuisuutta, ja monet pienet rodut vaativat silti johdonmukaista koulutusta.
Griffonit: bruxellois, belge ja petit brabancon.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen pieni koira on yleensä iloinen, ihmisrakas ja sopeutuvainen rotu, joka viihtyy perheen seurassa, tulee toimeen muiden eläinten kanssa ja sopii hyvin myös lapsiperheisiin, esimerkkejä ovat Bichon Frisé, Kleinspitz, Löwchen ja Papillon, jotka ovat älykkäitä, helposti koulutettavia ja nauttivat huomiosta, vaikkakin joissain roduissa, kuten Pomeranianissa tai Medimurjenkoirassa, voi olla herkkähaukkuisuutta, ja monet pienet rodut vaativat silti johdonmukaista koulutusta.
Huomaa, ettei tekoäly ole koiraihminen
Ota rescuekoira, nää on monesti jo aikuisia ja voi vaatia paljon kouluttamista. Suomessa on ihan todella paljon pentutehtailua ja sitä en itse ainakaan suostu tukemaan. Myös monen rodun ammattimainen kasvattaminen on kyseenalaista, vaikka kennelliitto sitä valvoo, niin säännökset eivät ole aina koiran terveyden edistämisen mukaisia esim. lyhytkuonoisia koiria kasvatetaan edelleen.
https://viipurinkoirat.fi/suomessa-kotia-etsivat
Tök tök, lähdetään lenkille, vuh vuh, leikitään pallolla, haloo haloo, opetellaan uusia temppuja. Semmoinen adhd, itsekin olen.