Siniset kylppärilaatat, minkäväriset tekstiilit?
En oikein tykkää, että laatat ovat siniset. Mutta minkäväriset suihkuverho/ pyyhkeet/ maton laittaisit?
Kommentit (14)
Voitko täsmentää, minkälaisesta sinisestä on kyse. Tummuusaste? Onko hehkuva vai hillitty/murrettu? Taittaako turkoosiin tai lilaan?
Sinisen kanssa sekoittaisin valkoista ja tiilenpunaista, lämmintä ruskeaa tai poltettua, murrettua oranssia. Voitokkaammin tuota lämmintä sävyä, mutta toisin myös jossain muodossa valkoista raikastamaan sinisen ja lämpimän sävyn yhdistelmää.
Laatat voi maalata siihen soveltuvalla maalilla, ihan vaan vinkkinä. Iso hommahan se on laattojen maalaus, mutta huomattavasti pienempi ja halvempi kuin vaihtaa laatat.
Harmaa. Keltainen. Oranssi. Punainen. Musta. Valkoinen. Monivärinen.
Vierailija kirjoitti:
Harmi, mä rakastan sinistä ja itse asiassa kylppärissämme on osittain siniset laatat.
Sinisen kanssa käy moni. Yksi vaihtoehto on ottaa nk. vesiteema ja yhdistään siniseen veden sävyjä, siis turkoosia ja vihreää (meillä on keittiössä tämä teema). Mutta sävystä riippuen monet värit käyvät sinisen kanssa, esim. viininpunainen ja keltainen. Mielestäni helpointa on ehkä toteuttaa tuota vesiteemaa, koska silloin voi valita moniakin turkoosin ja vihreän sävyjä.
Vesiteemasta mieleeni tulee ainakin väriyhdistelmät laivastonsininen ja murrettu salvianvihreä (ns. Vanha vihreä, tyyliin Tikkurilan serpentiini) sekä hento vaaleansininen ja tumma kuusenvihreä. Näitä molempia yhdistelmiä on näkynyt paljon viime vuosina somessa kansainvälisillä sisustustileillä ja toimivat hyvin. Minusta tällainen teema kaipaa esim. lämmintä puuta tai messinkiä, ettei vaikutelma ole masentava ja kalsea.
Vierailija kirjoitti:
Voitko täsmentää, minkälaisesta sinisestä on kyse. Tummuusaste? Onko hehkuva vai hillitty/murrettu? Taittaako turkoosiin tai lilaan?
On sellainen hillitty, murrettu, ei räikeä.
Haluatko luoda väriharmoniaa, vai kontrastia? Vai raikastaa tilaa vaaleammilla sävyillä? Jos haluat tilaan lisää valoisuutta, raikkautta ja tilantuntua, kannattaa valita siniselle joku vaalea sävy kumppaniksi. Ja rajoittaa eri värien ja sävyjen määrä tilassa kahteen, tai kolmeen, niin se pysyy yhtenäisenä kokonaisuutena.
Itse olisin varmaan tylsä, ja valitsisin sinisen kumppaniksi beigen.
Vierailija kirjoitti:
Laatat voi maalata siihen soveltuvalla maalilla, ihan vaan vinkkinä. Iso hommahan se on laattojen maalaus, mutta huomattavasti pienempi ja halvempi kuin vaihtaa laatat.
Mä en olisi vaihtamassa, enkä maalaamassakaan, vaan haluaisin löytää sopivan väriyhdistelmän tekstiileillä. Katto on puunvärinen, ja saunan ovi, ja kaapit valkoiset.
Mulla on kuvio sinisessä seinälaatassa vähän, ja tummempi kuin lattialaatta. On kiva.
Siniset laatat kannattaa piikata pois saman tien ja laittaa uudet.
Vierailija kirjoitti:
Kaakelimaalien tulokset on kyllä olleet melko karmeita monissa DIY-blogeissa ja postauksissa. Kuulemma ne ei kestä käyttöäkään hyvin. Itse en alkaisi sutimaan.
Tykkäisin turkooseista tekstiileistä tuossa, minkäväriseksi nyt sinun kertoman sinisen kylppärin kuvittelen. Sehän ei tarkoita sitä, että mielikuvani väristä on lähelläkään sitä, mitä sinä yrität minulle kuvata,
Harmi, mä rakastan sinistä ja itse asiassa kylppärissämme on osittain siniset laatat.
Sinisen kanssa käy moni. Yksi vaihtoehto on ottaa nk. vesiteema ja yhdistään siniseen veden sävyjä, siis turkoosia ja vihreää (meillä on keittiössä tämä teema). Mutta sävystä riippuen monet värit käyvät sinisen kanssa, esim. viininpunainen ja keltainen. Mielestäni helpointa on ehkä toteuttaa tuota vesiteemaa, koska silloin voi valita moniakin turkoosin ja vihreän sävyjä.