Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys loppui kun vaihdoin auton

Vierailija
30.12.2025 |

Harmitti kun ei sentin senttiä jäänyt oikein mihinkään, mitään ei voinut ostella, eikä missään käydä.

Auton lyhennys pakollisine kasko-vakuutuksineen oli noin 5500e vuodessa ja kun nettopalkka on 20 tonnia, niin söi neljänneksen tuloista.

Luovuin autosta jo 4 vuotta sitten ja ostin edullisen auton käteisellä, korjaukset ovat olleet keskimäärin 500e per vuosi.

Nyt jää siis noin 5 tonnia kaikkeen muuhun, teatteriin, konsertteihin, ulkona syömiseen, kodinkoneiden  ja muiden uusimiseen ja harrastamiseen jne.

Toki jos palkka olisi tonnin kuussa suurempi, niin tätä ongelmaa ei olisi, mutta itse koen, että aika paljon tuossa meni rahaa täysin hukkaan, kun ei ole mitään pitkää työmatkaa tai muuta aivan pakottavaa tekijää sille uudehkolle autolle.

ps tappio oli autoa myytäessä nieltävä ja vuoden päivät mulla jatkui vielä autosta luopumisen jälkeen osamaksut rahoitusyhtiölle

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kertoo vain ap:n pienituloisuudesta. 

Vierailija
22/26 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ajan 15 vuotta vanhaa autoa. Mulla ei koskaan ole ollut uutta autoa. Nykyisen ostin, kun oli 9 vuotias. Sitä ennen oli vielä vanhempia autoja.

Nykyistä en aio vaihtaa ennen kuin sanoo todella itsensä irti, tai vuosittaiset korjaus kustannukset nousevat liian korkeiksi.

Mulla tosin aina ollut vuositulot aika pienet. Tälläkin hetkellä on 32t, enkä nää mitään järkeä siinä, että laittaisin rahaa autoon kokonaisen vuositulon verran. Saati siihen päälle ylläpitokustannukset.

Tällä hetkellä menee auton huoltoon ja korjaamiseen 200-500€ vuodessa. Vakuutus 600€ vuodessa ja verot 160€.

Keskimäärin vähän päälle tonni vuodessa siis. 

Ihmeen paljon pitää korjata ja kallis vakuutus. Vanhassa 1989 corollassa ei ole juuri mitään vikoja tai jos on niin muutama kymppi menee. Vakuutus 150€ vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin ihmettelen että tavallinen työssäkäyvä maksaa hulluja rahoja autosta joka kuukausi. Noh, jokainen tyylillään. Olishan noita säästön kohteita monellakin.

Vierailija
24/26 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ajan 15 vuotta vanhaa autoa. Mulla ei koskaan ole ollut uutta autoa. Nykyisen ostin, kun oli 9 vuotias. Sitä ennen oli vielä vanhempia autoja.

Nykyistä en aio vaihtaa ennen kuin sanoo todella itsensä irti, tai vuosittaiset korjaus kustannukset nousevat liian korkeiksi.

Mulla tosin aina ollut vuositulot aika pienet. Tälläkin hetkellä on 32t, enkä nää mitään järkeä siinä, että laittaisin rahaa autoon kokonaisen vuositulon verran. Saati siihen päälle ylläpitokustannukset.

Tällä hetkellä menee auton huoltoon ja korjaamiseen 200-500€ vuodessa. Vakuutus 600€ vuodessa ja verot 160€.

Ihmeen paljon pitää korjata ja kallis vakuutus. Vanhassa 1989 corollassa ei ole juuri mitään vikoja tai jo

Varmasti kasko mukana tuossa vakuutuksessa.

Vierailija
25/26 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen paljon pitää korjata ja kallis vakuutus. Vanhassa 1989 corollassa ei ole juuri mitään vikoja tai jo

Ei mullakaan maksaisi parinkympin osia enempää, jos osaisin korjata. Ihan kuluvia osia noi ollut, joita nyt vuosittain vaihdettu. Startti sanoi itsensä irti, joten sen uusin. Tiedän, että maksan öljyjen vaihdosta ja osien vaihdosta paljon, mutta mielummin maksan kun vaihdan itse ilman työkaluja ja tiloja.

Vakuutus on kallis, koska vahinko laski bonusta. Vahinko ei tapahtunut itselleni, mutta mun autolle sen ollessa lainassa. Enää en lainaa autoa.

Vierailija
26/26 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin uuden auton niin säästyy katsastuksissa ja korjauskuluissa iso summa. Huoletonta ajoa.

Itse ostin Helikopterin niin säästän renkaissa satoja euroja vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi