Miksi et ostaisi sähköautoa juuri nyt?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaa sen 15k€ ylimääräistä samantasoisesta autosta?
Jolla lapin matkaankin pitää varata aikaa puoli päivää ylimääräistä.
Mä kävin Lapissa lapsena vanhempien kanssa joskus vuonna 1990. Heti perään tuli työreissu, vuonna 2018. Eka reissu mentiin bensakäyttöisellä Peugeot 205:lla. Toinen kerta oli lentokoneella.
Valitettavasti joku Lapin reissu ei määrittele mun autovalintaa 🤣 m43
Koska se nostaisi autoiluni kustannuksia useita satoja, ellei jopa tuhat euroa kuukaudessa. Nyt on maksettu vähäkulutuksinen polttis alla, eikä sillä ajaminen maksa paljoa. Lisäksi on kaveri, joka osaa korjata sen kossupullopalkalla. Sähkiksestä pitäisi maksaa huollotkin.
Koska en tarvitse vielä uutta autoa. Nykyinen on ihan hyvä ja toimiva ja huoleton. Ja ennenkaikkea maksettu, eli halpa pitää.
Seuraava auto tulee olemaan sähköauto, mutta sen hankinta ei toivottavasti ole ajankohtaista kuin ehkä 5 vuoden kuluttua. Sitten vaihdan, kun nykyisessä alkaa olla häiritsevän paljon ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot ovat:
Tylsiä ajaa, ei ajonautintoa
Ulkonäöltään rumia
Arvonalenema on rajua jos et aja mielettömästi kilometreja vuodessa
Äijä on kyllä niin halujensa vietävissä, mitenkäs tuo toimii elämässä noin ylipäätänsä? Varsinkin kun ei ole mitään objektiivisia haluja.
eikö ne ole niitä onnea tuovia asioita ? ei niitten järkeviä tarvi olla mutta ei tässä vielä olla vaan rattaita yhteistkuntaa varten.
Ja tesleriä en ostaisi vaikka maksettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ja tesleriä en ostaisi vaikka maksettaisi.
ootko vähän tyhmä ja syystä köyhä. tee ittelles palvelus ja hankkiudu hoivattavaks
Miksi ostaisin auton ylipäätään? Mulla on jo hyvä millä ajaa vielä ainakin 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tultiin Lapista. Ei tarvinnut varata minuuttiakaan ylimääräistä. Auto meni junassa mennen tullen, itse nukuttiin makuuvaunussa. Samalla latauksella kotipihasta takaisin kotipihaan, kun ajeltiin Kolari - Levi - Kolari, ja Levillä muutamia pikkumutkia loman aikana.
Menitkin sitten junalla koska sähkövispilällä se olisi ollut ikävää. Minä tarvitsen auton, en junaa.
Arvonalema. Tänään 40 000 eur maksava sähköauto voi olla viiden vuoden päästä 0 euroa, pahimmassa tapauksessa joutuu hävittämisestä maksamaan.
Minäki oon lapin reissulla, ajoin omalla bensavehkeellä. Kulutti 0,5 litraa ja kohta ajan takasin. Matkaaki oli yli 10 kilsaa.
Syy 1:
Ne ovat todella kalliita.
Syy 2:
Huoltamot, joissa niitä osataan tai pystytään huoltaa, ovat edelleen harvassa.
Syy 3:
Huoltaminen/korjaaminen on kallista.
Ei ole rahaa ostaa uutena
Vaikka olisi varaa, niin iso arvon alenema
Käytetty on riski ja akuston vaihtaminen kallista
Ranget ovat vielä lyhyitä polttomoottoreihin verrattuna
Tolpparaivo ja jonotus
Kotona ei ole valmiutta lataamiseen
Odotan seuraavia teknologioita
Uskon sähköautojen olevan vain välivaihe
Vierailija kirjoitti:
Teen Lapin matkat Dieselautolla ja varaan matkaan kolme päivää. Perillä olen viikosta kolmeen, riippuu aina fiiliksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen Lapin matkat Dieselautolla ja varaan matkaan kolme päivää. Perillä olen viikosta kolmeen, riippuu aina fiiliksestä.
Työnnätkö sen auton sinne lappiin?
Itellä menee puoltuntia suuntaansa jos ajan sinne.
Koska auto on mun listalla vihoviimeinen ostettava. Mulla on v. 2014 pikkuauto ja toivon sen kestävän vielä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnnätkö sen auton sinne lappiin?
Itellä menee puoltuntia suuntaansa jos ajan sinne.
Kävellen multa menisi Sodankylään reilu 200 tuntia. Jos vielä työntäisin autoa, niin tuntimäärän voi kertoa ainakin viidellä. Tuhat tuntia olisi 41,5 päivää ja lisäksi pitää syödä ja nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oij, kuulostaa ihanalta elämältä. Itse ehkä eräilyn ja mökkeilyn vastapainoksi voisin välillä ajaa eteläänkinpäin. Mutta niin vapaasta elämästä ei voi kuin leikillä haaveilla ja nauttia ja iloita ajatuksesta, että joku voi elää sillätavalla.
Koska ei ole laittaa 40k sähköautoon, joka on summa millä voisi saada perheelle sopivan uudehkon mallin. Budjettini oli puolet tuosta kun ostin hiljattain bensa-auton ja olen ollut siihen toisaalta erittäin tyytyväinen. Ajan tämän paaliin asti tai myyn 5-6 vuoden päästä. Katsellaan mikä on uusien autojen tilanne silloin ja millaiset ovat vähän/kohtalaisesti käytettyjen markkinat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tultiin Lapista. Ei tarvinnut varata minuuttiakaan ylimääräistä. Auto meni junassa mennen tullen, itse nukuttiin makuuvaunussa. Samalla latauksella kotipihasta takaisin kotipihaan, kun ajeltiin Kolari - Levi - Kolari, ja Levillä muutamia pikkumutkia loman aikana.
Menitkin sitten junalla koska sähkövispilällä se olisi ollut ikävää. Minä tarvitsen auton, en junaa.
Kyllä minäkin menisin sinne junalla niin pääsee levänneenä perille.
Ihan sama onko sähkö vai polttis auto varsinkin jos lapsia. Meillä menee aina muutenkin joka pysähdyksellä vähintään 20min taaperon kanssa. Ja siinä ajassa auto on jo täysi.
Sähkövispilä se junakin on.
Sähköllä se asuntosikin lämpeää.
Tervetuloa nykyaikaan :)
Lauri aikookin ostaa.