Selittävää minulle tämä: Kalasatamaan muutti 1300 ihmistä, samalla syntyi 1000 uutta työpaikkaa
Lähde: Helsingin Uutiset. Anteeksi, etten osaa puhelimella linkata, mutta itse jutussakaan ei mitenkään avattu tätä asiaa, mitä ne työpaikat ovat.
Tietääkö joku?
Kommentit (28)
Toimistotilan tarve vähenee koko ajan. Toimistotilojen rakentaminen ei luo yhtään työpaikkaa, se luo vain tarpeettomia tiloja.
Vierailija kirjoitti:
Positiivinen syrjintä=ulkomaalaisen ammattitaidottoman saa töihin pienemmällä hinnalla :-)
Pitää muistaa palkkamaltti :)
Talous nousee kun ostovoima tuhotaan :)
1300 Somalia tuo töitä 1000 poliisille, vartijalle, syyttäjälle, tuomarille, sosiaalityöntekijälle jne
Vierailija kirjoitti:
Samalla tuli talojen alakertaan uusia toimitiloja. Tuli uusi kahvila, ravintola, kampaamo, kauneushoitola, kiinteistönvälittäjä, musiikkikoulu, useampi toimisto ainakin noihin, minkä ohi kävelin joulun aikaan.
Tämähän se, uusiin taloihin on tullut erilaisia uusia firmoa ja palveluita.
Onko siellä silakkaliikeen päämaja, vai mistä Kalasatama nimi tulee?
Somalit työllistyvät hyvin tulkeiksi, koska täällä ei kehdata vaatia että tulija koskaan oppisi puhumaan maamme kieltä. Tanskassa pitää kolmen vuoden jälkeen jo osata tai maksaa itse tulkki. Täällä voi molottaa kaiken somaliaksi kuin maailman valtias, vaikka olisi asunut jo 30 vuotta ja Kela maksaa.
Lähes jokaisella uudella asukkaalla on henkilökohtainen avustaja tai huumekauppias.