Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittävää minulle tämä: Kalasatamaan muutti 1300 ihmistä, samalla syntyi 1000 uutta työpaikkaa

Vierailija
29.12.2025 |

Lähde: Helsingin Uutiset. Anteeksi, etten osaa puhelimella linkata, mutta itse jutussakaan ei mitenkään avattu tätä asiaa, mitä ne työpaikat ovat.

Tietääkö joku?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes jokaisella uudella asukkaalla on henkilökohtainen avustaja tai huumekauppias.

Vierailija
22/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotilan tarve vähenee koko ajan. Toimistotilojen rakentaminen ei luo yhtään työpaikkaa, se luo vain tarpeettomia tiloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivinen syrjintä=ulkomaalaisen ammattitaidottoman saa töihin pienemmällä hinnalla :-)

Pitää muistaa palkkamaltti :)

Talous nousee kun ostovoima tuhotaan :)

Vierailija
24/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1300 Somalia tuo töitä 1000 poliisille, vartijalle, syyttäjälle, tuomarille, sosiaalityöntekijälle jne

Vierailija
25/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalis on uusi Eira

Vierailija
26/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tuli talojen alakertaan uusia toimitiloja. Tuli uusi kahvila, ravintola, kampaamo, kauneushoitola, kiinteistönvälittäjä, musiikkikoulu, useampi toimisto ainakin noihin, minkä ohi kävelin joulun aikaan.

Tämähän se, uusiin taloihin on tullut erilaisia uusia firmoa ja palveluita.

Vierailija
27/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä silakkaliikeen päämaja, vai mistä Kalasatama nimi tulee?

Vierailija
28/28 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somalit työllistyvät hyvin tulkeiksi, koska täällä ei kehdata vaatia että tulija koskaan oppisi puhumaan maamme kieltä. Tanskassa pitää kolmen vuoden jälkeen jo osata tai maksaa itse tulkki. Täällä voi molottaa kaiken somaliaksi kuin maailman valtias, vaikka olisi asunut jo 30 vuotta ja Kela maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän