Onko totta että parisuhteen väliin ei pääse kolmas pyörä jos kaikki on kunnossa?
Kysymys tulikin jo otsikossa.
Ja jos taas parisuhteessa menee huonosti niin että ovi on ikäänkuin auki niin sitten jompi kumpi tai molemmat löytävät vihreää aidan toiselta puolelta.
Ainakin itsellä on käynyt näin ex aviopuolison kanssa.
Ei mennyt parisuhteessa hyvin ja sitten löysinkin itseni vieraasta pedistä ja siihen onneksi loppui se surkea 22 v kestänyt suhde ja 15 v kestänyt avioliitto. Eikä harmita pätkän vertaa sen verran kovaa taistelua oli suhde melkein alusta asti.
Nyt on taas tilanne sellainen että nykyinen kumppani on ollut koko syksyn ihan perseestä ja lisäksi painoa tullut +20 kg vajassa 5 vuodessa lisää eli mielessä on että jos vaan tilaisuus tulisi niin voisin hyvin kokeilla jotain muuta.
Kommentit (30)
Silloin vasta pääseekin, ihan luvan kanssa joskus toista naista.
Mies
Mun mielestä ei voi suhteessa olla kaikki kunnossa, jos toinen tai molemmat pettää.
Mulla itsellä on ollut seksisuhde 2,5 vuotta varatun miehen kanssa. Itse olen sinkku. Ei voi miehen parisuhde olla hyvässä kunnossa, kun mies koko ajan pettää. No se on hänen päänsärkynsä.
Olen samaa mieltä, huonosti kun voi parisuhteessa, niin helposti siihen löytyy sivusuhde.
Mutta kumman vika se on että suhde voi huonosti?
Jokainen pettäjä keksii selityksen käytökselleen ja jatkaa käytöstään.Nykyisinhän ihan kaikki on sallittua.Pannaan ristiin rastiin ,ylös ja alas.
Itse kuulun siihen pieneen parisuhteeseen aidosti sitoutuvaan joukkoon.Siksi kai ollutkin sinkkuna jo aika pitkään.
Entä jos se toinen ei halua päästää toista lähtemään vaikka suhde voi huonosti? Esim jos se joka käyttäytyy huonosti pitää kiinni toisesta taloudellisista syistä vaikka muuten ei parisuhde enää kiinnostaisikaan.
Varsinkin naiset roikkuvat miehessä kiinni lompakon takia.
Kyllä suhteessa on ongelmia, jos alkaa vilkuilemaan muualle. Mielestäni kuitenkin silloin suhde on jo ohi ja lopullisessa ero vaiheessa eli pelkkä ongelmainen suhde ei riitä, vaan ero on jo käynnissä, jos alkaa haikailemaan erilaista kumppania tai tulee mitään kyseenalaisia syrjähyppyjä ihmisille.
Ap sinun ei kuuluisi olla suhteessa ollenkaan kun selkeästi petät jatkuvasti. Lisäksi aina tuntuu olevan vika muissa. Sääliksi käy joka sinua joutuu sietämään
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä, huonosti kun voi parisuhteessa, niin helposti siihen löytyy sivusuhde.
Jos ei saa riittävästi seksiä, voi alkaa vilkuilemaan muualle. Yhdellä asialla voi parhaiten pitää kumppanista kiinni ja se on seksi. Seksin takia ihmiset pariutuu ja seksin takia ihmiset pettää.
On totta. Varsin yksiselitteisesti.
Huonosti ja huonosti. Kyllä ihminen aina keksii kuinka huonosti menee jos on peittääkseen. Eli ei välttämättä edes mene, vaan ollaan itsekkäitä ja halutaan rusinat pullasta. Eli vastaan EI, suhteen väliin pääsee kyllä jos jompi kumpi osapuoli on heikkoa tekoa. Muutenkin jo vakiintunut suhde on usein tasaisempi ja tylsempi kuin uudet romanssit, joillakin on halua kokea uutuuden viehätys uudelleen ja uudelleen sekä itseensä kohdistuva ihailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei saa riittävästi seksiä, voi alkaa vilkuilemaan muualle. Yhdellä asialla voi parhaiten pitää kumppanista kiinni ja se on seksi. Seksin takia ihmiset pariutuu ja seksin takia ihmiset pettää.
Tämä on totta. Seksihän on parisuhteen liima. Jos liimaa ei ole tulee siihen helposti kolmaspyörä väliin.
Pettämiseen voi olla useita eri syitä eri tilanteissa. Tuo on yksi selitys, että suhde on huono
Miten sitä vain löytää itsensä vieraasta sängystä? Huumatiinko sinut ja vasten tahtoa vietiin jonnekin ja uhkailemalla saatiin parittelemaan. Itse et ole mitenkään syyllinen siihen pettämiseen. Ei kukaan vahingossa käy vieraissa, se on tietoinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ei voi suhteessa olla kaikki kunnossa, jos toinen tai molemmat pettää.
Mulla itsellä on ollut seksisuhde 2,5 vuotta varatun miehen kanssa. Itse olen sinkku. Ei voi miehen parisuhde olla hyvässä kunnossa, kun mies koko ajan pettää. No se on hänen päänsärkynsä.
Tietenkin poika tekee mällitarpeensa yhtä moneen reikään kuin pääsee, huolimatta siitä mikä on muu "tilanne".
Vierailija kirjoitti:
Onhan se niin, ettei parisuhde ole hyvä, jos sen toinen osapuoli on kyvytön olemaan uskollinen.
Tosin heidän välillään voi olla kaikki erittäin hyvin niin kauan kuin toinen ei tiedä että hänelle valehdellaan.
Eikä suhde ole hyvä teilläkään, koska mies käyttää sinua hyväkseen pelkkänä hyödykkeenä ruokkimaan vajavaiseksi jääneen tunne-elämänsä tarpeita. Jännityksen ja huomion tarpeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin poika tekee mällitarpeensa yhtä moneen reikään kuin pääsee, huolimatta siitä mikä on muu "tilanne".
Eipäs yleistetä koskemaan sukupuolia. Aloitus ja moni vastauskin tässä kertoo yhtä lailla moraalittomista naisista. Nämä ovat persoona-, eivät sukupuolikysymyksiä. Tosin nainen on poikkeuksetta se kakkonen, joka kyynel silmässä odottaa turhaan vuosikausia varatun jättävän puolisonsa. Nainen on aina se, joka omistautuu vuosiksi varatulle pettäjämiehelle jalkavaimoksi.
Onko siis vauva palstan arvovaltainen raati sitä mieltä, että vaikka suhde olisi kuinka tasapainoton, niin hammasta pitää purra ja kärsiä toisen oikkuja?
Päästä se kumppanisi menemään. Ei ole mieltä olla suhteessa, missä ei kykene olemaan reilu.