Miksi tinderissä tmv alkaa viestipommitus matchilta jos ei vastaa?
Itseä ihmetyttää tämä. Kyllä minä ymmärrän siitä jos mies ei viestin tai kahden jälkeen enää vastaa että ei sitä kiinnosta, en ala joka päivä muutaman kerran viestiä laittaa millon mistäkin, rasittavaa suorastaan. En myöskään kaipaa mitään "en halua enää jutella" viestiä, varsinkaan jos ei olla edes nähty livenä. Enkä halua sellaista viestiä toiselle laittaa.
Mielestäni deittisovelluksissa juttelussa ei ole mitään "velkaa" toiselle. Ja kyllä, itsellenikin on myös jätetty vastaamatta ja turhauttaahan se jos kiinnostusta ehti syntyä mutta en jää roikkumaan, en myöskään suutuspäissäni poista matchia kuten jotkut tekevät. Ja olen myös tullut ghostatuksi parin näkemisen jälkeen eli kokemusta siitäkin.
Kommentit (34)
Jos juttu ei lähde, mä poistan matchin. Selvä merkki myös toiselle osapuolelle.
Jos ei enää jutella, miksi roikottaa sitä listoilla?
Jos ajatellaan että Tinder olis baari. Kohtaat ihmisiä, juttelet, toisten kanssa juttu luistaa. Toisten kanssa ei. Harvoin siellä minglaillessa tarvitsee toiselle sanoa "en halua enää keskustella kanssasi" tai jos päätät lähteä baarista, tuskin kukaan ilmoittelee jokaiselle jonka kanssa on jutellut että "minä lähden nyt".
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatellaan että Tinder olis baari. Kohtaat ihmisiä, juttelet, toisten kanssa juttu luistaa. Toisten kanssa ei. Harvoin siellä minglaillessa tarvitsee toiselle sanoa "en halua enää keskustella kanssasi" tai jos päätät lähteä baarista, tuskin kukaan ilmoittelee jokaiselle jonka kanssa on jutellut että "minä lähden nyt".
Minusta matchin poistaminen on jotenkin töykeämpää kuin se ettei vaan enää kirjottele. Tuo baarivertaus oli hyvä, tosin ei miehet kyllä niissäkään tilanteissa välttämättä ymmärrä että nyt ei juttu luista tai jos livahdat johonkin etkä muutenkaan ole yhtään flirttaillut, saattaa tämä Jake kohta ilmestyä taas jostain nurkan takanta että "mihin oikein hävisit"... Ja sitten taas uudestaan pitää yrittää kadota kun ei halua sanoa suoraakaan sitä että sori muttei kiinnosta. Ap
Mun mielestä se nyt on aivan sama että missä sitä jonkun kanssa juttelee, niin käytöstavat on ihmisellä hyvä olla olemassa. Tietenkään parinhaussa ja tutustumisvaiheessa ei sinänsä ole kenellekään mitään "velkaa", mutta se ei poista ihmisten kunnioitusta ja hyviä käytöstapoja. Se tarkoittaa että jos jonkun kanssa on jotain juteltu, niin vastaamattomuus ei ole kohteliasta. Voi sanoa miten itse tykkää ilmaista sen, että ei jatketa tästä enää pidemmälle. Ei siinä tosiaan ole millään tavalla velkaa jatkaa juttelua, joka ei nappaa. Mutta katoaminen on epäkohteliasta. Voi sanoa vain, että "mulla nyt näyttää keskustelut muiden kanssa etenevän vähän vauhdikkaammin, että jätän tämän meidän jutun nyt toistaiseksi tähän". Silloin ei välttämättä tarvitse edes poistaa matchia ja voihan siihen juttuun vielä tosiaan palata, jos nyt muka joskus sille halu tulisi. Mutta turha toisaalta mitään matchejäkään on kerätä. Jos juttu ei luista, niin kai se kaikkein rehellisintä olisi sanoa, että tämä ei vaikuta olevan sitä mitä haluan, että jatketaan molemmat etsimistä. Sen jälkeen voi poistaa matchin.
Joku epätoivohan siinä on taustalla. Sai edes sen pari viestiä huomiota, ja nyt takertuu epätoivoissaan, josko se kiinnostus sieltä vielä sinnikkyydellä heräisi. Vaikka oikeastihan tuollainen tappaa sen viimeisenkin kiinnostuksen rippeen, jos sellaista vielä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta matchin poistaminen on jotenkin töykeämpää kuin se ettei vaan enää kirjottele. Tuo baarivertaus oli hyvä, tosin ei miehet kyllä niissäkään tilanteissa välttämättä ymmärrä että nyt ei juttu luista tai jos livahdat johonkin etkä muutenkaan ole yhtään flirttaillut, saattaa tämä Jake kohta ilmestyä taas jostain nurkan takanta että "mihin oikein hävisit"...  
No ehkä tuossa tilanteessa kannattaa sanoa suoraan, jos ei muuten mene perille. Niin ei tarvitse sitten koko iltaa vältellä.
Miksi ei voi laittaa viestiä, että oli kiva jutella mutta ei tästä taida tulla mitään? Paljon kohteliaampaa kuin ghostata.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi laittaa viestiä, että oli kiva jutella mutta ei tästä taida tulla mitään? Paljon kohteliaampaa kuin ghostata.
Ghostaajat pelkää tai sitten pitää ghostattavaa mitättömänä. Jos ei kiinnosta jutella niin parempi olla vastaamatta ensimmäistäkään kertaa ja poistaa match.
"Minusta matchin poistaminen on jotenkin töykeämpää kuin se ettei vaan enää kirjottele."
vs.
"Jos ei enää jutella, miksi roikottaa sitä listoilla?"
"Paljon kohteliaampaa kuin ghostata."
Selkeästi kaksi eri koulukuntaa miten olisi hyvä tapa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta matchin poistaminen on jotenkin töykeämpää kuin se ettei vaan enää kirjottele. Tuo baarivertaus oli hyvä, tosin ei miehet kyllä niissäkään tilanteissa välttämättä ymmärrä että nyt ei juttu luista tai jos livahdat johonkin etkä muutenkaan ole yhtään flirttaillut, saattaa tämä Jake kohta ilmestyä taas jostain nurkan takanta että "mihin oikein hävisit"...  
No eikö se matchin poistaminen tai se että poistuu baarista ole juurikin se signaali, joka kertoo siitä, että keskustelu on päättynyt? Ei siinä ole mitään töykeää.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Olkiukko. Vastasit että ei tarvitse sanoa hei sitten jos ei halua jatkaa keskustelua, kun kysymys oli onko hyvää käytöstä säilyttää match.
Joa nainen ei vastaa 24h kuluessa, niin poistan matchin. En suuttuneena, vaan tietoisena siitä että naista ei vain oikeasti kiinnosta. Jos häntä kiinnostaisi, niin hän vastaisi, ja jopa itse ylläpitäisi keskustelua. Miksi naiset olettaa että mies haluaisi jäädä roikkumaan, kunnes nainen on läpikäynyt ne kiinnostavammat miehet ja kerännyt muutaman pettymyksen lisää. Kerran myös yksi nainen jutteli monta päivää, ja kun ehdotin treffejä, hän tuumasi ettei viitsi, koska useampi pettymys tullut viime aikoina, joten poistin heti matchin, koska syytön minä siihen olen, eikä minun tehtäväni ole hyvitellä hänelle hänen omia pettymyksiään, joita muiden miesten osalta tullut.
M42
Vierailija kirjoitti:
No jos ajatellaan että Tinder olisi baari tai cocktail-kutsut.
Jos keskustelet jonkun kanssa ja hän kysyy sinulta miten iltasi on sujunut, et sä silloin vaan käänny pois ja lähde menemään sanomatta mitään.
Ei, sä odotat sopivaa hetkeä keskustelussa ja sanot sitten jotain tyyliin: Oli kiva jutella, mä meen nyt tiskille/vessaan/juttelemaan muille. Hauskaa iltaa!
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän jokainen ole sinne tullut tutustumista varten, ja silloin vastaamattomuus on epäkohteliasta🙄🙄
Ei ole, mutta ihmetyttää, miksi tuli match ellei henkilö kiinnosta.
Naisille tulee näitä aivovammaisia "moi, mitäs sulle?"-viestejä miljoonittain. Niihin ei kannata vastata, koska äijät on selvästi aivoiltaan alikehittyneitä.
Match on vain kättely tai moikkaus, ei muuta. Sen jälkeen on moikkaajan viestin fiksuudesta ja kiinnostavuudesta kiinni, vastataanko.
Edelleenkään match ei ole yhtä kuin velvollisuus alkaa seukata. Se on tilaisuus tehdä hyvä vaikutus toiseen. Jos et tee hyvää vaikutusta, toinen ei kiinnostu eikä vastaa vaan poistaa matchin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkiukko. Vastasit että ei tarvitse sanoa hei sitten jos ei halua jatkaa keskustelua, kun kysymys oli onko hyvää käytöstä säilyttää match.
Sinä olet puupääukko. Ei se toinen ole tosiaan mitään velkaa sulle. Se voi poistaa sut missä vaiheessa tahtoo, eikä siitä pidä tuollaisen heikonkaan pojun vetää hernettä nenään. Sinä et vain ollut millään tavoin kiinnostava. Uutta matoa koukkuun ja jatka elämää.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaessani tinderissä tuli muutama nainen jotka tekivät näin, eli kiittivät keskustelusta ja toivottivat hyvät jatkot.
Vastasin tietysti ja kiitin rehellisyydestä. Ja uskoakseni molemmille jäi hyvä mieli vaikka emme ehtineet tavata vaan pelkästään jutella hetken.
Ne harvat joiden kanssa ehdin tavata, kysyivät että nähdäänhän uudestaan? Vastasin myöntävästi.
Arvatkaa kuuluiko heistä enää?
Ärsyttää valehtelijat.
Vierailija kirjoitti:
Mikset kestä sitä että henkilö, jota et ole edes tavannut, poistaa sinut. Hänellä on siihen oikeus ja niin sullakin. Ei ole mitään velvollisuutta korukielellä kertoa ja perustella, MIKSI ei kiinnostu sinusta. Sä oot jankuttaja ja jäät roikkumaan, se varmaan on yksi syy sille miksi sut estetään ja poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän jokainen ole sinne tullut tutustumista varten, ja silloin vastaamattomuus on epäkohteliasta🙄🙄
Naisille tulee näitä aivovammaisia "moi, mitäs sulle?"-viestejä miljoonittain. Niihin ei kannata vastata, koska äijät on selvästi aivoiltaan alikehittyneitä.
Match on vain kättely tai moikkaus, ei muuta. Sen jälkeen on moikkaajan viestin fiksuudesta ja kiinnostavuudesta kiinni, vastataanko.
Edelleenkään match ei ole yhtä kuin velvollisuus alkaa seukata. Se on tilaisuus tehdä hyvä vaikutus toiseen. Jos et tee hyvää vaikutusta, toinen ei kiinnostu eikä vastaa vaan poistaa matchin.
Vai on aivovammaista kysyä "mitäs sulle?" Tai "mitä kuuluu?"
Ehkäpä sinun olisi aika hankkia käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaessani tinderissä tuli muutama nainen jotka tekivät näin, eli kiittivät keskustelusta ja toivottivat hyvät jatkot.
Vastasin tietysti ja kiitin rehellisyydestä. Ja uskoakseni molemmille jäi hyvä mieli vaikka emme ehtineet tavata vaan pelkästään jutella hetken.
Ne harvat joiden kanssa ehdin tavata, kysyivät että nähdäänhän uudestaan? Vastasin myöntävästi.
Arvatkaa kuuluiko heistä enää?
Ärsyttää valehtelijat.
Ja kas näin kerrotaan, ettei tajuta mitään small talkista ja sosiaalisesta käytöksestä. Ulinaa, ulinaa ja varmaan yksinäinen sänky, jossa kylmä kyynel vierähtää poskelle iltaisin seinän takana karvaisen perseen noustessa ja laskiessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai on aivovammaista kysyä "mitäs sulle?" Tai "mitä kuuluu?"
Ehkäpä sinun olisi aika hankkia käytöstavat.
On se aivovammaista, kun 150 ukkoa kysyy samaa. En ole velkaa teille vastausta, jonka kirjoittaminen olisi vaivalloisempaa kuin kaksi sanaa, jotka te uhrasitte minuun. Huom, mä joutuisin kirjoittamaan sen 150 kertaa. Se on jo 300 sanan essee.