Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoin sukulaista vakavissa taloudellisissa vaikeuksissa - osti pelikonsolin

Vierailija
28.12.2025 |

Sukulainen on ollut pitkään ulosotossa ja autoin taloudellisesti, koska halusin että hänen perhe, varsinkaan minulle rakkaat sukulaislapset, eivät joutuisi kärsimään. Jouluksi hän osti upouuden pelikonsolin.

Kysymys: Olenko tyhmä koska annoin käytännössä kaikki rahat siihen?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella, todella tyhmä.

Vierailija
2/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Lähimmät osaavat loukata karvaimmin. 

Vierailija
4/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit kiltti.

Lahjan saaja on vastenmielinen mies. Olen pahoillani, että isä riisti lapsiltaan joulun.

Vierailija
5/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaanko näin, että sinä et ole tyhmä. Opit varmasti tästäkin jotain. Sen sijaan hän, joka osti pelikonsolin viimeisillä rahoilla, voi hyvinkin olla.

Toisaalta, lapset ovat varmasti onnellisia hetken, mutta tajuavat varmasti hekin etteivät rahat nyt ihan tärkeimpään menneet.

Vierailija
6/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyhmä jo aloituksen perusteella.

Vierailija
7/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan siis, että pelikonsoli tuli lapsille(kin). Vai se ukkoko sitä yksin pelaa??

Vierailija
8/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sanotaanko näin, että sinä et ole tyhmä. Opit varmasti tästäkin jotain. Sen sijaan hän, joka osti pelikonsolin viimeisillä rahoilla, voi hyvinkin olla.

Toisaalta, lapset ovat varmasti onnellisia hetken, mutta tajuavat varmasti hekin etteivät rahat nyt ihan tärkeimpään menneet.

Kun kerron seuraavan, niin en ehkä en ole jonkun mielestä enää niin kiltti:

Olen pahoillani että asiat ovat menneet tähän, mutta voin saada vielä rahat takaisin. Sillä tarkoitan valitettavasti, että en aio ostaa lahjoja viiteen vuoteen kenellekään.

Vierailija
9/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan siis, että pelikonsoli tuli lapsille(kin). Vai se ukkoko sitä yksin pelaa??

En tiedä.

Vierailija
10/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet, mutta tämä tyhmyys oli viimeinen niitti heidän arkkuunsa, sillä heillä on talous todella nurin. Apua tulee jatkossa hieman vain diakoniasta, mutta ei hätää, myös roskiksia voi dyykata ja niistä tekee ihan hyviä löytöjä. Pelikonsolin voivat myydä. 

Ps. Itse ostin kaksi kassillista ruokaa ja sen jälkeen luovutin, kun huomasin, että eivät aio tehdä parannusta eli alkaa kuluttaa tilanteen vaatimalla tavalla ennenkuin apua ei tule mistään. Perusteluhan oli, että stressin vuoksi tahtovat elää pilvilinnoissaan. 

Heillä kävi pian kodittomina kyllä hyvä tuuri, kun saivat vastarakennetun vuokraasunnon ja en tiedä, että mistä saivat myös ruokaa, mutta jostain varmaan. Näin Suomi välitti ainakin ennen lapsiperheistä.

Vierailija
11/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus osoittaa että saat myös puukkoa selkään. Olet nimittäin osoittanut heidän mielestään heikkoutta ja toisekseen tuo raha on "ikäänkuin noin periaatteessa" ollut jo heidän, mutta vihdoin sen heille maksoit. Sinuun tullaan suhtautumaan ikävästi jatkossa. Toisaalta tämä tapa oli paras keino päästä eroon kyseisestä sakista. Yhteydenotot heidän puoleltaan harvenevat eikä muuten sinunkaan yhteydenottoihisi suhtauduta alkuunkaan myötämielisesti. Tässä on tilaisuuutesi irrottautua kunnialla wt-/apukouluporukoista.

Vierailija
12/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani että asiat ovat menneet tähän, mutta voin saada vielä rahat takaisin. Sillä tarkoitan valitettavasti, että en aio ostaa lahjoja viiteen vuoteen kenellekään.

Järkevää.

Saattaisin auttaa lapsia. Ei ole heidän syynsä, että isä on nolo.

Vierailija
13/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran sukulaispojalle polkupyörän. Pian se pyörä oli myynnissä osto ja myyntipalstalla ja sen pojan isä myi sitä. Suutuin todella paljon ja hain sen pyörän takas.

Vierailija
14/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevää.

Saattaisin auttaa lapsia. Ei ole heidän syynsä, että isä on nolo.

Lasten auttaminenhan oli kaiken taustalla, mutta nyt saapi nähdä saavatko he enää koskaan joulu- ja syntymäpäivälahjoja. Niin inhottavaa kuin se onkin kostaa lapsille vanhempien virheistä, niin olen tarvittaessa ja petetyksi tullessa valmis tekemään hyvinkin inhottavia asioita.

Vierailija
15/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla viet lapsille herkku kassin, jos haluat auttaa. 

Vierailija
16/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Vierailija
17/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kosta lapsille mutta harkitse paremmin, mitenmuistat. Voit viedä synttärinä esim elokuviin ja syömään tai tilata mieluisan lehden tms. Semmoista on annettava, mitä ei voi vanhempi myydä. 

Vierailija
18/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kosta lapsille mutta harkitse paremmin, mitenmuistat. Voit viedä synttärinä esim elokuviin ja syömään tai tilata mieluisan lehden tms. Semmoista on annettava, mitä ei voi vanhempi myydä. 

Mutta enhän minä ilkeyttäni "kosta", vaan koska olen menettänyt rahaa turhaan ja jottei taloudellinen tappioni jäisi niin suureksi.

Vierailija
19/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemus osoittaa että saat myös puukkoa selkään. Olet nimittäin osoittanut heidän mielestään heikkoutta ja toisekseen tuo raha on "ikäänkuin noin periaatteessa" ollut jo heidän, mutta vihdoin sen heille maksoit. Sinuun tullaan suhtautumaan ikävästi jatkossa. Toisaalta tämä tapa oli paras keino päästä eroon kyseisestä sakista. Yhteydenotot heidän puoleltaan harvenevat eikä muuten sinunkaan yhteydenottoihisi suhtauduta alkuunkaan myötämielisesti. Tässä on tilaisuuutesi irrottautua kunnialla wt-/apukouluporukoista.

Minkälainen ihminen alapeukuttaisi tätä?

Vierailija
20/46 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit kaikki omat rahasi? Vai rahoitit koko konsolin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän