Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

erilainen kummilahja?

24.04.2007 |

Kertokaa hyviä vinkkejö kummilahjaksi sen ikuisen lusikan tilalle :), jotain ihan erilaista, uutta, mitä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- teetä tilkkupeitto, johon mukaan lapsen nimi, syntymäajat yms. Löytyy esim. Cak-desing tai adalmiinanarteet.fi.

- kaste-riipus. Syli-niminen koru löytyy tarinakoru.com ja jälleenmyyjiltä. Kävin katselemassa kultasepänliikkeessä ja oli kiva.

- teetä peitto, lakanat tms. vauvan valokuvasta. Tällaisia tekee mielestäni tyylikkäästi mm. nannadesign.fi

- mittatilaustaulu esim. ideri.fi tai joltain muulta lapsenomaisia tauluja maalaavalta

Noista suurinta osaa vain mietitty, ei testattu käytännössä, joten vastuuta en ota ;)

Vierailija
2/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän vauva sai kastelahjaksi eräiltä kummeilta Minna Immosen lastenastiaston johon kuulu lautanen ja muki.. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olen kuullut jonkun saaneen lahjaksi tuon rotavirusrokotteen (2x 75 e). Sinänsä ehkä omituinen kastelahjaksi, mutta vanhemmat sitä kyllä osaavat arvostaa kun muuten monessa kodissa pohditaan antaako kallista rokotettta vai ei. Toisaalta sillä voi parhaimmillaan säästää lapsen viikon sairaalakeikalta. Lapselle itselleen siitä ei tietenkään jää mitään muistoa.

Vierailija
4/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en kyllä osaisi arvostaa rotavirusrokotetta kummilahjana.....

Ihan kiva vauvamme saama erilainen kummilahja oli Pentikin lastenastiasetti, johon siis kuului lautanen ja muki.

Vierailija
5/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorimmainen sai lahjaksi kultaisen Kalevala korun Lumikukka-riipuksen ja ketjun ja kummi lupasi täydennystä sarjaan jatkossa. Miusta kiva idea, josta on lapselle iloa vanhempanakin.

Vierailija
6/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika sai Hackmanin Muumi-aiheisen lasten aterinsetin - siinä oli sekä iso että pieni lusikka ja haarukka ja veitsi. Tulee kyllä enemmän käytettyä kuin hopeista lusikkaa!

Astioita (Pentik) meidän lapset saaneet myös, kivoja!

Kultainen kasteristi tai joku muu koru

Itse ostin kummipojalle aikoinaan kunnon lenkkarit ja kehystin ne myöhemmin tauluksi, kun jäivät pieneksi.

Toiselle kummilapselle ostettin kaksiosainen kehys, johon toiselle puolelle sai kuvan ja toiselle puolelle kipsivaluun sai painaa pienen käden tai jalan kuvan.

Vierailija
7/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis wau hyviä ideoita, kävin itsekkin iderin sivuilla jpo aikaisemmini ihastelemassa tauluja, mutta niitä pitää ilmeisesti tilata aina väh. 3, jos ymmärsin oikein, eli ei saisi yksittäiskappaleita. mut taisi seven art ainakin olla jälleenmyyjä.

toi peittokin on hyväidea, kiitos!

ja koru myös, tytölle tulee...

Vierailija
8/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kummina antanut (vanhempien toiveesta) mm. kivan säästölippaan (ja sen sisälle muutama iso kolikko pesämunaksi),

lapsikirjan (siis sellaisen johon voi kirjata tärkeitä asioita),

ja oma vauvani taas sai kummilahjana paitsi lusikan niin myös kivan vauva-valokuva-albumin ja sydän-riipuksen.

LIsäksi tulee mieleen että kauniit valokuvakehykset voisivat

olla hyvä idis myös, tai esim. kynttilänjalka.

t. Sirita

Vierailija
9/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse annoin aikoinani kummitytölle kummisormuksen. eihän vauva nyt kovasti voi sitä käyttää mutta siitä tulee nätti riipus kun ostaa esim 5v lahjaksi ketjun siihen :)

Vierailija
10/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mieluisimmat kummilahjat olivat ne joille on oikeasti käyttöä. rota-rokotteen saimme mekin sekä lampaantaljan vaunun lämmikkeeksi jne..

Vierailija
11/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. " lumisadepallo" johon sai itse laittaa lapsen kuvan sinne sisälle. Minusta se oli tosi ihana! Sitten saatiin kuva albumi, jossa kehys kannessa ja suojelusenkeliriipus, kastetodistusputki, syntymävuoden rahasarja... Kaikki ei siis kummilahjoja, mutta kävisivät niistäkin

Vierailija
12/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kaverini joskus antaneen kummilapselleen kastelahjaksi viinipullon, jonka sisältö on parhaimmillaan 18 vuotta myöhemmin. Sinänsä kiva ja erilainen idea mun mielestäni, mutta toisaalta kuinka moni 18-vuotias ymmärtää vielä viinin päälle..?

crateri

Vierailija
13/28 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joku ei arvosta toisen antamaa lahjaa. En halua pilata tätä ketjua menemällä aiheen viereen mutta ihmettelen vaan. Eikö antamisessa ole nimenomaan se antamisen ilo? Jos tietäisin, että joku jolle lahjaa annan, ei välttämättä kaiken näköistä arvosta, miettisin kyllä kahdesti jaksaisinko nähdä vaivaa lahjan ostamisessakaan...

Nimimerkillä " Rotavirusrokote on hyvä lahja" :)

Ja aiheeseen. Mielestäni hyviä kummilahjoja on nuo, joihin voi painaa lapsen nimen, syntymäajan ym. Olen joskus lapsena saanut (muuten vaan) tädiltäni valkoisen t-paidan, jossa oli painettu oma kuvani. :)

Vierailija
14/28 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kummi haluaa antaa niinkin erikoisen lahjan kuin rokotteen, olisi ehkä syytä keskustella lapsen vanhempien kanssa ennen lahjan antamista. Jotkut eivät nimittäin halua/voi antaa ylimääräisiä rokotteita. Esimerkiksi meillä esikoinen sai todella rajut reaktiot rokotteista, ja hänellä rokotteita jouduttiin siirtämään näiden takia. Kakkoselle ei olisi tullut mieleenkään antaa yhtään rokotusta ennen puolen vuoden ikää, ihan näiden rokotureaktioiden takia.

Nimimerkillä " meillä olisi mennyt rokotelahja täysin hukkaan"

Vierailija
15/28 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni sai sellaisen kummilahjaksi juuri vasta.

Perusketju maksaa ymmärtääkseni alle 10 e. Peruspalojen tilalle voi ostaa ja vaihtaa erilaisia paloja. Voi ostaa esim. vähitellen koko nimen, erilaisia kiviä, maiden lippuja jne.

Minulta kummitäti kysyi ideaa. Kun näin sen livenä, lämpenin oikein kovasti. Tytön kummitädin tarkoituksena on kai muistaa tyttöä jatkossa ja ostaa ainakin silloin tällöin siihen uusi pala. Nyt ristiäisiä varten hän oli hankkinut jo horoskooppimerkin, kuukauden kiven ja kultaisen laatan, johon oli painetettu tytön syntymäaika.

Käy katsomassa: www.nomination.com

Vierailija
16/28 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellämme ei ristiäisiä ollut, mutta kivana lahjana pitäisin moniakin näistä (myös rokotetta, jollei yliherkkyyksiä ole).

Yksi mahdollisuus, jota olen välillä itse katsellut netistä Lastenhuone-kaupan sivuilta, on valokuvakehyksin varustettu puinen pituusmitta. Ensimmäinen kuva-aukko on valokuvalle lapsesta, kun hän on 60cm:n pituinen ja viimeinen kun hän on 160cm:n pituinen. Sen muutoksen seuraaminen on varmasti hauskaa! (Vai pitäisiköhän sen sittenkin olla niin päin, että _kummille_ hankitaan tällainen, ja hän saa aina tenavan kuvan pujotettavaksi ylemmäksi ja ylemmäksi kehykseen... hmmm...?)

Vierailija
17/28 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Esikoistyttöni sai kummilahjoiksi mm. soittorasian, jonka ympärillä on neljä paikkaa valokuville. Siis valokuvakehys, joka on samalla soittorasia. tämä oli mielestäni kiva idea. Toisilta kummeilta sai kastetodistusputken, mutta siitä ei meillä oikein tykätty. Mielestäni se on vähän turha, kun kastetodistus olisi kiva säilyttää siistinä ja laittaa esim. vauvakirjan väliin. Tuonne putkeen se rullataan.

Toisen tyttäreni ristiäiset on kesäkuun alussa ja itse tykkäisin kovasti tuollaisesta tilkkupeitosta, jonka joku mainitsi. Myös perinteisestä valokuvakehyksestä, johon kaiverretaan nimi, ym. tykkäisin. Luultavasti yksi kummi ostaa tytölle lasten raamatun, vaikka ei mitenkään erityisen uskonnollinen olekaan. Itse en olisi ehkä omille kummilapsilleni tätä ostanut, mutta olen sitä mieltä, että kummi saa päättää, minkä lahjan lapselle haluaa antaa ja me arvostamme sitä.

Vierailija
18/28 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi minä en muista, että esikoinen olisi mitään sellaista saanut? Kummit on saaneet ne kummitodistukset, mutta kastetodistus on nyt mennyt täysin ohi jos sellainen on tullut...

Vierailija
19/28 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kuullosti ja näytti tosi hyvältä, pitää mennä tsekkaamaan jälleenmyyjältä. Olisi helppo sitten myöhemminkin ostaa lisää uusia paloja ketjuun, ei aina tarvitsisi pohtia mitä ostaa :)

Vierailija
20/28 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hienosta ideasta, taidanpa ostaa kummitytöille tuollaiset joululahjaksi, kun synttärilahjat olen jo kerennyt ostaa :). Eli siis ketju maksaa alle kympin, tiedätkös paljonko palat maksaa?

Kastetodistusputkesta ei mekään tykätty, ei edes kaiverretettu ja kastetodistus on vauvakirjan välissä kun en sitä halunnut rullata, mutta putki on nätti kirjahyllyssä :).