Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko läpällä jos tuttusi vitsailisi ammatistasi (ei-perinteinen oman sukupuolen työ)

Vierailija
28.12.2025 |

Esimerkiksi jatkuvasti tituleeraisi miespuolista sairaanhoitajaa hoitajattareksi jne?

Todella outoa käytöstä ja niin usein?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin henkilöä jälkeenjääneenä enkä olisi hänen kanssaan tekemisissä. 

Vierailija
2/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huumorintajuinen mutta todella vaikea kyllä kokea hauskaksi omaan ammattiini kohdistuva vitsailu ei-kollegoiden taholta. Tai no nyt kun miettii niin jotkut aihepiirit toimii kyllä paremmin kuin toiset. Mutta sukupuolittunut vitsailu ei todellakaan toimisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sanotaan homoksi, kun olen niin naisellisessa ammatissa kuin elementtiasentajana rakennuksilla. Ehkä vaihdan miehisempään ammattiin, esim. päiväkodin tädiksi.

Vierailija
4/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua sanotaan homoksi, kun olen niin naisellisessa ammatissa kuin elementtiasentajana rakennuksilla. Ehkä vaihdan miehisempään ammattiin, esim. päiväkodin tädiksi.

Kaikki kollegasit ovat naisia?

Vierailija
5/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet naisvaltaisella alalla saavat varmasti kuulla paljon vitsailua ammatistaan. Yksi kerta voi vielä mennä huumorin piikkiin, mutta saman "vitsin" toistaminen useampaan kertaan osoittaa lähinnä alyllistä vajavuutta.

Naiset miesvaltaisilla aloilla kuulevat vähemmän vitsailua ammatistaan, mutta enemmän sitä, että kyseenalaistetaan heidän ammattitaitoaan, osaamistaan ja kykyään toimia ammatissa. Minulta on kysytty jostain todella helposta ja yksinkertaisesta työtehtävästä, että osaanko sen todella. Ja kun sanon, että kyllä osaan, ollaan ihan että WAU! Tulee mieleen, että kysyjä on keskinkertaista yksinkertaisempi tyyppi.

Vierailija
6/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin välit kahteen tuttavaani juuri tuon takia. Toinen oli huoltsikalla bensapenana töissä, toinen kesäkessuna intissä.

itse opiskelin aikoinaan vuoden lastentarhanopettaksi, ennenkuin pääsin aineenopettajaksi opiskelemaan. Se jatkuva kuittailu tarhatädistä alkoi V-ttaa, vaikka olin jo vaihtanut eri koulutukseen yliopistossa.

Nykyään opetan huippulukiossa. Palkka on 5200e/kk ja puolet vuodesta lomaa. Toinen tuttavani on edelleen huoltsikan kassalla.

Vierailija
7/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkaisin välit kahteen tuttavaani juuri tuon takia. Toinen oli huoltsikalla bensapenana töissä, toinen kesäkessuna intissä.

itse opiskelin aikoinaan vuoden lastentarhanopettaksi, ennenkuin pääsin aineenopettajaksi opiskelemaan. Se jatkuva kuittailu tarhatädistä alkoi V-ttaa, vaikka olin jo vaihtanut eri koulutukseen yliopistossa.

Nykyään opetan huippulukiossa. Palkka on 5200e/kk ja puolet vuodesta lomaa. Toinen tuttavani on edelleen huoltsikan kassalla.

Kosto on suloinen?!

Vierailija
8/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin henkilöä jälkeenjääneenä enkä olisi hänen kanssaan tekemisissä. 

Vahvasti tämä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä