Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neulominen on kivaa, mutta mun ikänäkösilmille musta lanka on huono

Vierailija
27.12.2025 |

Pitäisi saada paremmat silmälasit jo, mutta ei ole varaa ostaa. Ikänäkö vaivaa eikä nämä mun nykyiset lasit ole enää sopivat. 

Tummat langat ja etenkin musta on hankalia neulottavia. Silmukoita ja kerroksia laskiessa otan silmälasit pois ja nostan työn tarpeeksi lähelle niin näen paremmin laskea. Mitään otsalamppua tms. tuskin pystyn käyttämään koska kirkas valo lähellä silmiä aiheuttaa helposti migreenin. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teen siis tilaussukkia ja nyt tiedossa useammat sukat joihin tulee mustaa enemmän tai vähemmän.

ap

Vierailija
2/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko sellainen kaulaan ripustettava suurennuslasi, jossa on valo? Äidilläni oli sellainen, mutta en tiedä mitä oli saanut. Jos sellaista ei ole valmiina, niin varmaan helppo tuunata jostakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän takaa tuleva jalkamallinen kohdevalo on paras

Vierailija
4/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla neulominen laukaisee psykoosin. Se ei ole yhtään rentouttavaa, kun "vielä yksi rivi/vielä tää kantapää" ennen kuin pystyy mennä nukkumaan tai tekemään mitään muuta.

Ap:lle. Mä ratkaisin itse saman ongelman neulomalla kasvilampun alla. Se helpotti mustan langan kanssa neulomista!

Vierailija
5/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airamilla on niskaan laitettava, ladattava kohdevalo. Itse tykkään siitä.

Vierailija
6/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että tarvitset lukulasit, ja nehän eivät paljon maksa. Käy jossain halpahallissa kokeilemassa, mikä vahvuus on sinulle sopiva.

Vierailija
7/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta lanka on ongelma varmaan kaikille. Hyvä valaistus auttaa vähän. Monet neuloo mustalla langalla vain kesän auringonvalossa. Niskavaloa suosittelen minäkin. Ei se käy silmiin eikä siis mitään migreeniä aiheuta

Vierailija
8/8 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että tarvitset lukulasit, ja nehän eivät paljon maksa. Käy jossain halpahallissa kokeilemassa, mikä vahvuus on sinulle sopiva.

Kaksitehot mä tarvitsisin, mutta ei ole rahaa niihin. Mä tarvitsisin kokonaan uudet silmälasit. En mä voi töissä vaihdella laseja koko ajan ja kanniskella toisia mukana. Näillä on kestettävä mitkä on ja sitten välillä otan lasit pois kun pitää lukea jotakin pientä. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän