Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette siitä, että tekoäly tekee kuvitukset?

Vierailija
27.12.2025 |

Kalentereihin, kortteihin, lahjapaperiin, yms. Nykyään varmaan suurin osa myytävistä korteista ym. on tuotettu tekoälyllä. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie mun työt

Vierailija
2/13 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvä asia, kun kuvittajista voidaan uudelleenkouluttaa työvoimapulan paikkaajia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumia kuin mitkä. Ne jotka noita tekee ei ole mitään ammattilaisia, joten tekoälyn käytön näkee yhdellä vilkaisulla.

Vierailija
4/13 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että maailmasta katoaa luovuus ja mielikuvituksellisuus tuon sonnan seurauksena.

Vierailija
5/13 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään mieltä. Siinähän tekee...

Vierailija
6/13 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Välillä tulee aika painajaismaisia tuotoksia, ja sitten jotkut vielä käyttävät niitä, tässä hyvä esimerkki: https://uusi.opistopalvelut.fi/tohmajarvi/fi/course/1868

Vierailija
7/13 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu. Tiedän kuvittajia, jotka käyttävät tekoälyä apuna esim. taustoissa. Sitten tarkentavat itse ja piirtävät siihen ihmiset tai eläimet yms. Se on kehittynyt alkuajoista paljon. Riippuu myös mitä tekoälyä käyttää. Nykyään tulee parempaa jälkrä kuin pari vuotta sitten. Pitää vai  antaa tarkat ohjeet. Itse käytän siinä mitä en itse osaa piirtää. Työni ei kuitenkaan ole taiteellista vaan asiapitoista. Olen huono piirtäjä mutta jotain yksinkertaista osaan ymmärrettävästi, esim talon, vasaran tai haravan, selkeälinjaisia juttuja. 

Vierailija
8/13 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriitaista. Kuvat on usein kauniita mutta tappaahan ne monia yrittäjiä vaikka toisaalta taas joku toinen perustaa yrityksen sen ansiosta. Pinterestissä ja somessa yleensä skippaan nuo tekoälykuvat.

Vierailija
9/13 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Ovat väreiltään usein äiteliä kuvia tai ihmiset ovat niissä liian täydellisiä. 

Enkä arvosta niitä, koska eivät ole kuvina "olemassa". Miksi mä katselisin satukirjaa? 

Haluan oikeaa, rosoista kuvaa ja elämää.

Vierailija
10/13 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvituskuvat roskikseen, aidot tilalle. 

Jokaisessa tekoälykuvassa pitäisi lukea edes kuva klikattaessa, että tehty kokonaan tai osittain AI:lla. 

Vierailija
11/13 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat toistaiseksi huonoja. Sieluttomia.

Vierailija
12/13 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Tiedän kuvittajia, jotka käyttävät tekoälyä apuna esim. taustoissa. Sitten tarkentavat itse ja piirtävät siihen ihmiset tai eläimet yms. Se on kehittynyt alkuajoista paljon. Riippuu myös mitä tekoälyä käyttää. Nykyään tulee parempaa jälkrä kuin pari vuotta sitten. Pitää vai  antaa tarkat ohjeet. Itse käytän siinä mitä en itse osaa piirtää. Työni ei kuitenkaan ole taiteellista vaan asiapitoista. Olen huono piirtäjä mutta jotain yksinkertaista osaan ymmärrettävästi, esim talon, vasaran tai haravan, selkeälinjaisia juttuja. 

Maailma ei muuttuu, maailma muutavat ihmiset, sinne suuntaan, kun äly riittä tai sitten ei. Toi tekoäly joutuis roskiin, ihme- kumma- enemmistö om sen ottanut jo käyttöön. Teikälaiset muuttavatkin sitä maailma sama sieluttomuuden suuntaan. Luova järkevä ihminen tekoälyä ei kaipaa eikä tarvii. Sontaa, roskaa, valhetta- sitä se on. Käy niille, kenellä itse kyvyt jäävät vajaaksi.

Vierailija
13/13 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä