Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ukrainalainen mies medialle: Kotimaani on roistojen paratiisi

Vierailija
27.12.2025 |

Eikä puolustamisen arvoinen 

https://www.hs.fi/maailma/art-2000011666656.html

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Lopultakin alkaa tulla totuus esiin sotapropagandan takaa. 

Vierailija
2/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt kun maata on hallinnut pieni juutalainen eliitti vuodesta 2014 alkaen. 😆 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi toisiinsa historiallisesti, kielellisesti ja kulttuurisesto täysin kietoutunutta paskaläjää siellä tappelee. Kenenkään ei ole kannattanut siihen puuttua. 

Vierailija
4/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vaan miljardeja Suomelta. Meillä on varaa 🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Vierailija
5/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sinähän se palstalla, ap, huutelet, että et puolusta Suomea sodan aikana. Niin että mitä eroa ja väliä?

Vierailija
6/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Venäjällä joku sanoisi noin, olisi viisainta välttää kerrostaloja.

Vierailija
7/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantieteellisen Euroopan korruptoitunein maa, jossa ei ole mitään eurooppalaista. 
Paitsi ehkä mafia. 

Vierailija
8/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, että rahalla voisi päästä maasta. Rintamalle kelpaavakin. Ulkomaille on paennut ainakin kymmeniätuhansia minun kaltaisiani.
Otin yhteyttä henkilöön, joka kertoi voivansa auttaa. Hinta oli euroissa kymppitonnin.

Maksoin. Tarkoitus oli päästä rajalle ja rajan yli epävirallisia reittejä.

Ukrainahan on roistojen paratiisi. Korruptio lävistää kaiken. Neuvostokulttuuri, jossa hukkuvan vastuulla on pelastaa itsensä, on vahvasti läsnä.

Niin minuakin sitten huijattiin. Rahat menivät.

Masennuin.

Jumiuduin kotiini Kiovassa. Poltin jointtia, seurasin uutisia, kuuntelin podcasteja, katselin elämää ikkunasta. En juurikaan liikkunut ulkona, ja jos joskus lähdin ulos, olin vainoharhainen.

Olin varma, että minut voidaan hetkenä minä hyvänsä ottaa kiinni ja lähettää etulinjaan.

Näin, miten Lamborghinit pysähtyivät luksusruokakaupan eteen. Niiden kuskeja sota ei koskettanut. He pystyivät lahjomaan. Kenet vain.

Vierailija
9/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähänkään on viitsinyt asiasta selvää ottaa, niin tietäisi että Ukraina oli Euroopan köyhin valtio jo ennen sotia. Korruptoitunut ja mielivaltainen kurjuutta kärsivälle kansalle.

Köyhempi Venäjä.

Vierailija
10/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti Vauva.fi sensuroi Sanoman omaa artikkelia. 😂 Etenkään juutalaisia ei saa mainita.

Vierailija
11/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ukrainalainen taitaa olla niitä venäjämielisiä, onhan siellä heitäkin

Vierailija
12/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaveri, joka pääsi muuttamaan Ukrainasta vuonna 2010.

Mitään hyvää sanottavaa hänellä ei omien sanojensa mukaan ole siitä maasta.

Vierailija
13/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin, että rahalla voisi päästä maasta. Rintamalle kelpaavakin. Ulkomaille on paennut ainakin kymmeniätuhansia minun kaltaisiani.
Otin yhteyttä henkilöön, joka kertoi voivansa auttaa. Hinta oli euroissa kymppitonnin.

Ukrainahan on roistojen paratiisi. Korruptio lävistää kaiken. Neuvostokulttuuri, jossa hukkuvan vastuulla on pelastaa itsensä, on vahvasti läsnä.

Masennuin.

Jumiuduin kotiini Kiovassa. Poltin jointtia, seurasin uutisia, kuuntelin podcasteja, katselin elämää ikkunasta. En juurikaan liikkunut ulkona, ja jos joskus lähdin ulos, olin vainoharhainen.

Olin varma, että minut voidaan hetkenä minä hyvänsä ottaa kiinni ja lähettää etulinjaan.

Näin, miten Lamborghinit pysähtyivät luksusruokakaupan eteen. Niiden kuskeja sota ei koskettanut. He pystyivät lahjomaan. Kenet vain.

Tätähän se arki Ukrainassa on. Täällä vain palvotaan Zelenskya pää märkänä. Kaiken taloudellisen ja sotilaallisen avun edellytyksenä pitäisi olla Ukrainan palvelusikäisen ja -kelpoisen miesväestön täysi liikekannallepano. 

Ukraina on tulevan häviönsä ansainnut ihan omilla toimillaan. 

Vierailija
14/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rauha tulee maksetaan Ukrainalle jälleenrakentaminen, varmaan välistävetäjiä riittää siinäkin.  Suomi jälleenrakensi yksin ilman Marshall-apua ja maksoi ankarat sotakorvaukset.    

Vierailija
15/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun henkilön kaltaisia miehiä on Euroopassa paossa miljoonia. Kyllä he tietävät, millainen maa se Ukraina on. Rintamakarkureita on kuukausittain kymmeniätuhansia. Köyhät joutuvat sotaan, koska ei ole varaa lahjoa. 

Vierailija
16/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ukrainalainen taitaa olla niitä venäjämielisiä, onhan siellä heitäkin

ja tuli tänne elätiksi.

Vierailija
17/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYYSI TEHDÄ KAKSI SAMAA ALOITUSTA?

Vierailija
18/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro ja Ukraina itsenäistyi samaan aikaan. Virosta on kehittynyt ja pärjää hyvin, mutta samassa ajassa Ukraina on edelleen köyhä ja korruptoitunut "ryssälä", jossa ei mikään toimi. Heillä on ollut yli 20 vuotta laittaa esim puolustus kuntoon.

Vierailija
19/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt kun maata on hallinnut pieni juutalainen eliitti vuodesta 2014 alkaen. 😆

Sitä ennen sosialistit  1922-1991 ja sitä ennen osa Venäjän ruhtinaskuntaa yli 1000 vuotta.

Vierailija
20/30 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuin.

Tuo luuseri taitaa puhua vain itsestään ja kaltaisistaan. Ei normikansalaisista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan