Kotikaupunkisi sairaalan PÄIVYSTYS, kertokaa kokemuksia esim. PISIN AIKA jonka olette ODOTTANEET
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Eilen käytiin pienen lapsen kanssa, kaiken kaikkiaan aikaa meni ehkä 1,5 h, kun jo tultiin ulos.
Mitä ihmeen alapeukuttamista tässä on, minusta aika oli varsin kohtuullinen! Sisään kirjaaminen, odotus, perusteellinen tutkimus, resepti käteen ja ulos. Lapsi 1,5 v.
6h. Oli aika varattu mutta kiireellisimmät ohitti. Ymmärtäähän sen.
Ei voi mennä yksityiselle, jos ambulanssilla tuodaan. Eivät yksityiset hoida sairaalahoitoa vaativia tapauksia. Kannattaisi kokoomuslaisenkin se muistaa, kun päivystyksistä rahaa leikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikkelin keskussairaala,12 tuntia. Vessaankin oli hirveät jonot kun 2 unisex-vessaa joista toisen joku oli ripuloinut.
Mikkeli myös 12 tuntia, 40 asteen kuumeessa.
Vierailija kirjoitti:
Oysissa kävin 2013, seitsemän tuntia meni saada resepti ruokatorven tulehdukseen. Nuori lääkäri pisti verikokeisiin, sitten piti odotella ja odotella, ehti henkilökunta vaihtua ja pääsin vanhemman lääkärin luo sitten, oli hänkin vihainen että miksi verikokeisiin ja miksi on siellä istutettu tunteja, kun yhden reseptin tarvitsee, sanoin suoraan että sitä minäkin ihmettelen.
Oys kunnostautuu, itse jonotin päiväkirurgiaan lähetteellä samat 7 tuntia, jonka lopuksi lääkäri sanoi, että ei uskalla leikata. Onneksi oli rehellinen ja seuraavaksi aamuksi sain lääkärin, joka uskalsi ja osasi. No verikokeen saivat seitsemässä tunnissa otettua.
Hoitajan haastattelu 10 minuuttia. Lääkärin vastaanotto 45 minuuttia. Laboratoriokokeet 20 minuuttia. Kuvantamistutkimukset 1,5 tuntia. Sitten lääkärin toinen vastaanotto ja sänkypaikka 1-2 tuntia. Osastolle pääsy 3 tuntia. Päivystys Meilahdessa ei ollut kovin kiireinen mutta jonoa taisi eniten olla kuvantamiseen taisi olla jonoa.
Lahti. Odotin vanhan yli 90-vuotiaan isäni kanssa 8 tuntia ja luulin että isäni vuotaa kuiviin. Runsaan verenvuodon takia olimme siellä. Nyt sinne ei lasketa enää saattajia lainkaan.
Itse olen jonottanut Hyvinkäällä 8h.
Keuhkoja ulos yskivän kuumeisen taaperon kanssa odotettiin Lohjan päivystyksessä 3h.
Ei olisi ollut aikuiselle pitkä aika mutta pikkulapsen kanssa aika tuntui loputtoman pitkältä.
Oyks 8h yön lävitse ja väärä diagnoosi
Kotkassa päästiin vajaassa tunnissa osastolle lapsen kanssa. Lasten sairaalassa meni ehkä tunti, että päästiin kotiin. Nopeaa toimintaa.
Mun mieheltä katkesi kylkiluu. 9h odotusaika oysissa. Olin mukana, vaikka tiedän systeemin, niin harmitti kumppanini puolesta. Kipu oli kova, eikä hän voinut istua.
Ps. Olen siellä itse töissä, siksi tiedän sen miksi välillä kestää.
Miksi ette mene yksityiselle jos noin paljon vaivaa joku muutaman tunnin odotus?