Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomessa kauppojen myyjät on kaikki jotain parikymppisiä, ulkomailla paljon suurempi ikähaitari.

Vierailija
27.12.2025 |

Ei täällä pahemmin nää keski-ikäisiä myyjiä kassilla.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Voi olla, ettei myyjien ammattitaitoa arvosteta tarpeeksi. Kannattaisi muutenkin panostaa enemmän keski-ikäisten palvelemiseen kuin nuorten ultrapikamuotiin. Keski-ikäisillä ja vanhemmilla on enemmän rahaa kulutukseen, ja vanhemmalla myyjällä enemmän kokemusta

Ihmistä voi arvostaa ihan muutenkin, eikä vain sen työn perusteella, jota hän juuri nyt tekee.

Kaupan kassa työtä on ehkä vaikea kovasti arvostaa, kun se vetää ne tuotteen sen lukijan ohi, eikä muuta tee, että tuon osaa kyllä vaikka jokainen 7 vuotiaskin suorittaa.

Se ei silti tarkoita, ettei henkilö voisi suorittaa vaativiakin tehtäviä tai ettei hänellä olisi koulutusta tai toista ammattia, hän vain juuri nyt sattuu olemaan kassalla, kuten esimerkiksi moni opiskelija.

Vierailija
22/33 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaikeaa elättää itsensä 10-25 tunnin työviikoilla.

Mutta eikö tarkoitus olisi kuitenkin yrittää, nythän istutaan vain kotisohvalla.

Miksi ei makseta enemmän palkkaa kuin tukia, jos käy missä tahansa töissä, että se olisi kannattavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikaupassa kaikki ovat keski-ikäisiä, ei yhtään parikymppistä.

Vierailija
24/33 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin kaupan alaa 30v+ iässä. Surkea palkka. Ei sillä perhettä elätä, vaikka tekisi 38h/vko. 

No ei elätä kun tämä maa on täynnä jotain ennätys-huonoja rahankäyttäjiä ja siksi ne tuetkin ovat niin hemmetin suuret.

Menkää sinne Kiinana riisipellolle vuodeksi niin huomatte, että pari kuppia riisiä päivässä riittää ihan hyvin elämiseen, kun enempää ei vain anneta.

Vierailija
25/33 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin Italiassa ei naisen oleteta elättävän perhettä, joten on normaalimpaa että esim muodista kiinnostunut 40v nainen on siellä Zarassa

Itse tein kassalla opintojen alkupäässä tunteja, alkuliksa oli 7,4e/tunti. Nykyään olen opintojeni loppupäässä ja sivussa teen hieman työtunteja yliopistolle: mulle maksetaan 14e/h siitä, että rämpytän välillä etänä tietokoneella maailman helpoimpia juttuja (oikeasti kuka tahansa osaisi tehdä, joka vaan osaa englantia ja osaa käyttää wordia).

Vierailija
26/33 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen (perheellinen) ei elä jollain 20 h viikko, 12€/h työllä.

Näköjään tukia pitäisi leikata enemmän, kun on varaa olla ottamatta työtä vastaan.

Vierailija
27/33 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äsken kävin Ateenassa ja Italiassa niin siellä oli kaupoissa paljon yli viisikymppisiä naisia myyjinä.  Suomessa on sorsitaan ja syrjitään vanhempia naisia vaikka he ovat parasta A-luokkaa. 

Vanhemmat naiset syrjivät työpaikkoja missä täydet viikkotunnit eivät tule täyteen. Missä on vanhempien naisten moraali? Eikö heille kelpaa nollatuntisopimukset? Mikä heitä vaivaa?

Vierailija
28/33 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei mene ostamaan keski-ikäiseltä noidalta.

Vierailija
29/33 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska parikymppiset myyjättäret ovat höppänäsöppänähalipupunöpösöpöjä. 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

Vierailija
30/33 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne sopivat opiskelijoille. Harvemmin muille.

Vierailija
31/33 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne nätimmän näköisiä ne nuoret naiset. Lisäävät myyntiä. Kysykää vaikka Jungle Juice Barin omistajalta.

Jep itse ainakin vaihdan kauppaa jos ei ole nättejä tyttöjä kassalla ja näin tekee moni muukin. 

Vierailija
32/33 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin miksi en tule valituksi. Minulle kelpaisi pienempikn palkka. Epäilen ikärasismia.

48v työtön

Vierailija
33/33 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin miksi en tule valituksi. Minulle kelpaisi pienempikn palkka. Epäilen ikärasismia.

48v työtön

Koska sinusta ei pääse eroon. Opiskelijat tekevät työtä aikansa ja lopettavat. Jos tulee väärä rekrytointi, niin siitä ei tarvitse kärsiä pitkään. Hyviä taas voi kysyä jatkamaan tai tekemään edes silloin tällöin töitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi