Miksi täällä ajatellaan, että tasa-arvo olisi jotenkin poikkeuksellisen korkealla?
Miesten ja naisten välillä verrattuna muihin maihin? Heittämällä parempaa monessa muussa maassa kuin täällä. Ei ole mitään opettamista muille.
Kommentit (25)
-Onko miehen rintaan kajoaminen yhtä tuomittua kuin naisen rintaan kajoaminen? Molemmat ovat ihan samaa tavaraa?
-Joutuuko mies paljastamaan rintansa yhtä helposti kuin nainen vai onko miehellä lupa piilottaa rintansa?
-Onko poikien ympärileikkaus kielletty?
-Onko miesten asevelvollisuus kielletty?
-Onko lapsensurmalaki lopetettu, jotta nainen ei saisi pienempää tuomiota lapsensurmasta?
-Tuomitaanko seksistiset kommentit kuten Halosen kommentti miesten koronajohtamisesta?
-Onko sekin raiskauksen yritys, jos nainen repii miehen vaatteita kadulla?
-Onko se raiskaus, jos nainen pitelee miehen sukuelimiä kädessään vai tuomitaanko paljon pienempänä rikoksena?
Voisitteko, tasa-arvon puuttumisesta harmistuneet, kertoa, miten juuri teidän ikiomia mahdollisuuksianne on rajoitettu? Se, että "miehet eivät saa olla miehiä ja naiset eivät saa olla naisia" on aika epämääräinen väite.
Minä olen kuusikymppinen. Olen saanut opiskella sitä, mitä olen halunnut, saanut tehdä töitä ja käyttää palkkani oman mieleni mukaan, ja yrittäjänäkin sain toimia vailla mitään sukupuoleeni liittyviä etuja tai haittoja.
Ainoa sukupuoleni tuoma etu on ollut se, että minun ei ole tarvinnut suorittaa varusmiespalvelusta. Toisaalta en edes olisi saanut suorittaa sitä, koska olin kolmikymppinen, kun siitä tehtiin naisille mahdollisuus*. Toisaalta taas olen kahdesti menettänyt unelmatyöpaikkani viime tingassa jollekulle alikersantille vain hänen alikersanttiutensa vuoksi, joten tasoissa ollaan.
Mutta jätetään tuo inttiasia syrjään. Kertokaapa, mikä epätasa-arvon toteutuma teitä on kohdannut.
*Kansanedustajien homma on muuttaa puolustusvoimien rakennetta, mutta eipä sitä ole tehty edes silloin, kun miehillä on ollut enemmistö kansanedustuslaitoksessa. Kansan valitsemilla edustajilla siis ei ole ollut haluja saada naisia armeijaan. Kyllä se muuttuu sitten, kun tarpeeksi moni niin haluaa.
Suomi keikkuu monessa sukupuolten tasa-arvoa ja naisten asemaa tarkastelevassa kansainvälisessä vertailussa kärjen tuntumassa.
https://stat.fi/tup/poimintoja-tilastovuodesta/kansainvalinen-naistenpa…
Ei niitä konkreettisia esimerkkejä ja vertailukohteita sitten tullutkaan.
Tasa-arvo pitäisi olla yhtälaista arvostusta. Ei sitä että sukupuolia ei ole olemassa.