Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka keskiluokkainen vauvapalstailee?

Vierailija
27.12.2025 |

Tunnustakaa, onko täällä keskiluokan edestajia?

Miten määrität keskiluokan?

Millaista on keskiluokkainen käytös? Tunnuspiirteet?

Millainen on syntyperältään keskiluokkainen? Entä nousukas?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen määritelmä mediaanitulot +-25%

Ja mediaani noin 3200€.

Itsellani tulot on vähän päälle mediaanin. Olen duunariperheestä eli sitten kai nousukas.

Elän vaatimattomasti, olen yh, omistusasunnossa, auto on. Rahasta ei tarvitse huolehtia, mutta tuhlaa sitä en, enkä käytä ns luksusmerkkituotteita/vaatteita. Tavalliset siistit vaatteet, mielellään suomalaiselta valmistajalta. AMK tutkinto on ja töitä riittää. Sivistys kiinnostaa ja kirjastoa käytän.

Matkustelun hohto on kadonnut.

Vierailija
2/4 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole kun työttömiä luusereita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkainen? Minua pidettiin ylivertaisena jo syntyessäni. Opin kävelemään muutamassa viikossa ja ensimmäinen sanani oli "ateismi". Minut siirrettiin kolmivuotiaana suoraan tarhan ja esikoulun ohi ala-asteelle, mutta osasin jo suurimman osan asioista. Lukioon siirryttyäni 10-vuotiaana minusta alettiin uutisoida laajasti kansainvälisessä mediassa. Valmistuin kaksi vuotta sitten oikiksesta ja lääkiksesta. Perustin yrityksen, jonka liiketuotto oli viimevuonna yli 1 000 000 000 €. Olen avioliitossa miss universumin kanssa ja seksielämämme on upeaa. Nostan myös penkistä 200 kg.

Vierailija
4/4 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä perinteiset  luokkajaot on yhtä vanhentuneita käsitteitä kuin poliittisten puolueiden määritelmät. 

Nykyään jaottelu on erilainen, ei perustu varallisuuteen samalla tavalla, vaan pikemmin arvoihin ja elintapoihin.

Vrt. säätyjako. Silläkin eri perusta, ei raha vaan syntyperä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan