Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi melkein kaikilla miehillä on uniapnea?

Vierailija
26.12.2025 |

?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus ei ole ainoa syy uniapneaan. 😄

Ei ainoa, mutta yleisin. Miehelläni alkoi uniapnean oireet suunnilleen heti, kun paino nousi ylipainon puolelle. 

Olen normaalipainoinen ja mulla on uniapnea.

Niin? Kumoaako sinun poikkeama jotenkin sen, että uniapnean suurin riskitekijä on ylipaino? 

Vierailija
22/33 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus ja huonot elintavat. 

Naiset ovat lihavampia kuin miehet. 
THL:

Lihavuuden yleisyys on yli 20-vuotiailla naisilla 30 ja miehillä 27 prosenttia. Lähes joka toisella naisella (48 %) ja miehellä (44 %) on vyötärölihavuutta.

Niin mitä yrität sanoa? Että uniapnea ei johdu ylipainosta koska ihmiset on ylipainoisia? 

Kylläpä täti tuli persekipeäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniapnea aiheuttaa myös impotenssia, erektiohäiriön.

Vyötärölihavalla on lyhyt elin, kun suuri osa siitä on siellä vatsamakkaran alla. 

Pituutta lisää ja heti.... vatsarasva pienemmäksi laihduttamalla ja uniapnea ja kuorsaaminen kuriin samalla.

Kerrotko vielä miten pystyt polttamaan rasvaa paikallisesti, pelkästään vatsasta?

Miksi sitä pitää polttaa pelkästään vatsasta, kun sitä voi polttaa samalla vaivalla koko kehosta? 

Vierailija
24/33 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainoa, mutta yleisin. Miehelläni alkoi uniapnean oireet suunnilleen heti, kun paino nousi ylipainon puolelle. 

Niin? Kumoaako sinun poikkeama jotenkin sen, että uniapnean suurin riskitekijä on ylipaino? 

Sanoinko noin?

Vierailija
25/33 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyontäkää letku perseeseen ja happipullosta voimaa, aamulla olette vielä elossa, taikka lopettakaa olematta ihrakasoja .

Vierailija
26/33 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa miesten nukkua älkääkä alkako kuudelta aamulla siivota, raivota ja pyykätä. 

Vierailija
27/33 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan eri ihminen, kuin tuon toisen postaajan mies?

Vierailija
28/33 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina haukutaan, että naiset ovat ylipainoisia....Mutta todellisuus on niin kaukana omasta silmästä. Vai onko se sittenkin liian lähellä?

Ylipaino taitaa olla tilastollisesti suunnilleen yhtätodennäköistä miehillä kuin naisillakin. Ehkä tuttavapiirissäsi miesten ylipaino on huomattavasti yleisempää, kuin naisten mutta valtakunnan tasolla näin ei ole. Toki naiset usein myös pyrkivät peittämään ylipainoaan esim. pukeutumisella miehiä aktiivisemmin.

Vierailija
29/33 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutukseksi teille naisille jätän tämän vain tähän:

Vierailija
30/33 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein uniapnealle altistava tekijä on ylipaino. 50-70 % uniapneasta kärsivistä on ylipainoisia. Muita uniapnean syitä ovat rakenteelliset tekijät, kuten ahdas nenä tai nielu tai purennan poikkeavuudet. Myös lyhyt ja paksu kaula tai kookkaat nielurisat voivat lisätä kuorsausta ja hengityskatkoksia.

Vierailija
31/33 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikilla. Ainoastaan suomalaisilla. Kuorsaavat miehet inhottaa ja ällöttää. 

Vierailija
32/33 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutukseksi teille naisille jätän tämän vain tähän:

Lyödäänkö vetoa että Saaran on pakko asua omakotitalossa mettän keskellä norsumaisen kuorsaamisen takia 😆

Vierailija
33/33 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikilla. Ainoastaan suomalaisilla. Kuorsaavat miehet inhottaa ja ällöttää. 

Joo ja sillinhajuinen alapää ei oikein meikäläistä kiihoita sitä potee joka suomalainen nainen, toista se on muualla raikaat pimsat on heillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme