Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa inhottava tunnelma joulukirkossa

Vierailija
26.12.2025 |

Nuoria ja nuorehkoja miehiä porukoissa, merkkivaatteita päällä ja hiukset mintissä. Käytös rehvastelevaa, esim. kolehtiin laitettava summa (mobilepay) isosti kirkkaalla näytöllä, että varmasti näkyy ympärille. 

Ei ole ennen ollut tuollaista. Itse menin hälinä päivän jälkeen hiljentymään klo 23 alkaneeseen messuun. Ei onnistunut, kun oli ympärillä niin levotonta. Lähdin kesken pois.

Liittyykö tämä siihen nuorten miesten ilmiöön, jossa liitytään porukalla kirkkoon ja haetaan menestystä sitäkin kautta? Onko kirkko nyt myös verkostoitumispaikka? Yök.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sieltä oikeita naisia, kaikkialla muualla jotain wokevassuja...

No, kannatan wokea eli tasa-arvoa ja olen vasemmistolainen. Ihan oikea nainen ja käyn kirkossa.

Vierailija
62/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vielä ehtii erota kirkosta!

Irja Askola helpotti paljon eroamispäätöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos kajahtaneita hihhuleita haluaa niin niitä sitten

Näinä väkevän eksytyksen aikoina aktiivinen hellari- tai vapistausta on erittäin kova meriitti naisella, tosin niissäkin on jonkin verran kaikenlaisia tarot-korteista näkijöitä yms energiasekoilijoita. Ev.lut. joo kyllä on sekin on hyvä tausta, mutta siinä joutuu perustelemaan hiukan enemmän, ei paljoa toki.  

Vierailija
64/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alistuvia ja alistettavia, uskonnolla hallittavia naisia. Miestä passaamaan. 
Naisparat. 

Ai kirkossa? Luterilaisessa?! Nyt on kyllä sulla outoja käsityksiä!! Olen feministi, enkä ole kenenkään alistettavissa tai hallittavissa enkä ketään passaa.

Vierailija
65/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin joulukirkossa ja hämmästelin erittäin siististi pukeutuvia nuorisojoukkoja. Siis selkeästi tämä on trendikästä nuorten keskuudessa. En sitä mitenkään pahalla katsoisi, päinvastoin, mutta yllättävää se oli.

Vierailija
66/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon en osaa sanoa, mutta toinen asia tuli mieleen.

Kirkko olisi hyvä paikka tavata ihania kristilliskonservaatiiviset arvot omaavia naisia. 

Aika paljon on liberaaleja. Kirkossa käyminen tai työskentely ei tarkoita että ihminen olisi konservatiivinen.

Vierailija
67/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Kyllä maailmassa ahdistuksen aiheita riittää. Ihan viimeiseksi kyllä ahdistuisin siitä, että siististi pukeutunut nuori mies, jolla on siististi leikatut hiukset, menee joulukirkkoon samanlaisten kavereidensa kanssa ja antaa kolehtiin reilun summan rahaa.

Vasemmistolaisena toivoisin nuorten miesten käyvän moskeijassa kuuntelemassa imaamin pom minrak.. eikun elämänohjeita ja viisauksia.

Heh. Minä taas olen oikea vasemmistolainen (en provosoiva persu), ja iloitsen suuresti siitä että nuoria käy kristillisissä kirkoissa. Jeesus Kristus on tie, ylösnousemus ja elämä!

Vierailija
68/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kannatan wokea eli tasa-arvoa ja olen vasemmistolainen. Ihan oikea nainen ja käyn kirkossa.

Oletko kova canceloimaan, puolestaloukkaantumaan ja hyvesignaloimaan? Entä montako kurssia sinulla on DEI-koulutusta takana? 

Vierailija
69/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen laittaa halutessaan kolehtiin itse valitsemansa summan.

Jokainen laittaa kampauksen ja asun mistä pitää.

Kirkkoon mennään omana itsenään, ei muita arvostelemaan.

"Ei onnistunut, kun oli ympärillä niin levotonta. Lähdin kesken pois."

Vierailija
70/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin taas joulukirkossa ja ihania rääkyviä vauvoja ja taaperot juoksi käytävillä tahmatassuineen kirkuen. Kyllä lähti joulumieli, kun äidit olivat vielä ylpeitä vajukeistaan.

Vierailija
71/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin taas joulukirkossa ja ihania rääkyviä vauvoja ja taaperot juoksi käytävillä tahmatassuineen kirkuen. Kyllä lähti joulumieli, kun äidit olivat vielä ylpeitä vajukeistaan.

Sua on varmaan hakattu lapsena hiljaiseksi?

Vierailija
72/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et halua tietää, mitä minulle on tehty.

Vierailija
73/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et halua tietää, mitä minulle on tehty.

Ok. Olen pahoillani 

Vierailija
74/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastettiinko joogaa?

Vierailija
75/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vielä ehtii erota kirkosta!

Irja Askola helpotti paljon eroamispäätöstä.

Turun joogapiispa itselläni.

Vierailija
76/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa kirkossa, kaikki tuijottavat.

Lopetat vaan masturboinnin -kummasti tuijotus vähenee....

Vierailija
77/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että ne nuoret miehet olisivat menneet heilumaan ostarille ja ryöstämään mummon joulun kunniaksi. Niinkö ap? 

Vierailija
78/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sinua huomannut vaan hedelmällisessä iässä olevia uskovaisia sinkkunaisia.

Vierailija
79/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei tuollaista käytöstä näy, vaan  ihanan tunnelmallinen jouluyönmessu oli. En koskaan katso mitä joku laittaa kolehtihaaviin, enkä ole kenenkään nähnyt  laittavan kolehtirahaa puhelimella, mutta hyvähän se on, jos nuoret miehet laittaa kolehtiin isoja summia, oli tyyli mikä tahansa. 

Päihteisiin olisi normaalimpaa laittaa sekin raha t.ap

Vierailija
80/87 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kirkossa jossa räpättiin Kuului laulu enkelten. Teki mieli poistua paikalta, myötähäpeä oli niin suuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä