Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääomatulojen verotus ei ole kevyttä

Vierailija
26.12.2025 |

10% olis ok

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. 

Vierailija
2/11 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ei. Yleistuen myötä pääomatulojen verotus nousee sataan prosenttiin. Siksi lopetin menestyvän sijoitussalkun ja nostin rahat. Luotin valtioon, että 55 vuotiaana saa pääomatuloista huolimatta työttömyyspäivärahoja ja pääomatuloilla hoituisi vastike ja auto. Kaiken tämän repi OrpoPurra palasiksi vuodessa. Nyt on omaisuus käteisenä ja jatkossa maksatan vuokran ja päivärahat petturivaltiolla hymyssä suin. Raha riittää kyllä puupalttooseen asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nyt ok koska niin helppo tapa tienata lisää rahaa. Mun salkku 25 000 plus omaishoidonpalkkio lasketaan yhteen niin ne vähennetään yleistuesta. Itselläni ost.  Neljä vuotta eläkkeeseen niin en aio salkkua myydä pois. Onneksi on puoliso vielä töissä. Ei siis muuta ostoja kun ruoka ennen kun pääsen eläkkeelle. Paljonko edellisellä on ikää?

Vierailija
4/11 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole ei. Yleistuen myötä pääomatulojen verotus nousee sataan prosenttiin. Siksi lopetin menestyvän sijoitussalkun ja nostin rahat. Luotin valtioon, että 55 vuotiaana saa pääomatuloista huolimatta työttömyyspäivärahoja ja pääomatuloilla hoituisi vastike ja auto. Kaiken tämän repi OrpoPurra palasiksi vuodessa. Nyt on omaisuus käteisenä ja jatkossa maksatan vuokran ja päivärahat petturivaltiolla hymyssä suin. Raha riittää kyllä puupalttooseen asti.

Mä siirrän vähitellen rahoja osinkolapuista kasvuosakkeisiin. Sitten kun ovat nousseet tarpeeksi, en enää tartte oheen yleistukea. 

Toki ensisijaisesti haluaisin mennä töihin, mutta mua ei haluta sinne.

Vierailija
5/11 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääoman tuotto on muiden työpanoksesta varastamista. 

Vierailija
6/11 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se kevyttä ansioverotukseen nähden. Raadat vuorotöissä vaarallisten kemikaalien yms. parissa ja verottaja vie 35 prosenttia ja lisäksi kaikki muut maksut. 
Ja saan myös vuokra-asunnosta sekä osakkeista pääomatuloa, niin tiedän kyllä näiden työmäärän eron. 

Vierailija
7/11 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se aika kevyttä siihen verrattuna että sen eteen ei tarvitse tehdä yhtään mitään. 

Vierailija
8/11 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se aika kevyttä siihen verrattuna että sen eteen ei tarvitse tehdä yhtään mitään. 

Sen eteen on tehty jo aiemmin työtä. Mäki oon omat sijoitukseni säästänyt apinan raivolla työskennellessä ruhtinaallisella 1300 euron kk-palkalla. Tohon palkkaan verrattuna pääomatulojen verotus on tosi härski.

Vierailija
9/11 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääoman tuotto on muiden työpanoksesta varastamista. 

Pitäisikö rahoitusta saada ilmaiseksi? Asuntolainat ilman korkoa? 

Vierailija
10/11 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä siirrän vähitellen rahoja osinkolapuista kasvuosakkeisiin. Sitten kun ovat nousseet tarpeeksi, en enää tartte oheen yleistukea. 

Toki ensisijaisesti haluaisin mennä töihin, mutta mua ei haluta sinne.

Nuorille tuo toimii, mutta meillä vanhoilla ei ole hyviä vuosia niin paljoa, että pitkäjänteinen sijoitushorisontti olisi mahdollinen. Minäkin pystyn treidaamaan voitollisesti niin, etten tarvitsisi mitään tukia, mutta siinä on kuitenkin riskinsä. Nyt pelaan varman päälle ja vietän mukavan loppuelämän käyttämällä pääomaa. Tuet lasken pääomatuoiksi. 12-13 tuhatta nettona vuodessa on verojen ja kulujen jälkeen 19000 euron pääomatulobrutto.

Vierailija
11/11 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen eteen on tehty jo aiemmin työtä. Mäki oon omat sijoitukseni säästänyt apinan raivolla työskennellessä ruhtinaallisella 1300 euron kk-palkalla. Tohon palkkaan verrattuna pääomatulojen verotus on tosi härski.

Nyt menevät kaksi asiaa sinulla sekaisin varsin iloisesti? Sekoitat kapitalismin ja palkkatyön? Ymmärräthän eron niiden välillä?

Siis kapitalismin sijoittaa hänellä olevaa varallisuutta riippumatta siitä miten hän on sen saanut. Sijoittamisen jälkeen hän vain makoilee ja piereskelee odottaen että pääoma eli kapitaali tekee työtä hänen puolestaan. Kapitalisti siis ei tee mitään tuottavaa työtä vaan sen tekee joku toinen. Palkkatyössä ihminen tekee jotain josta hänelle maksetaan korvaus. Kummallista että nämä menevät nykyään sekaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme