Ahdistuneisuushäiriö, mitä apua/hoitoa olette saaneet?
Oletteko saaneet terapiaa? Lääkitystä, jos kyllä niin mitä?
Itselläni on selkeä ahdistuneisuushäiriö, mutta en ole uskaltanut hakea vielä apua leimautumisen pelosta.
Kommentit (4)
Rauhan minä jätän teille: minun rauhani sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
-Jeesus
Sain 90-luvulla terapiaa nuorisopsykalta ja sen jälkeen kahteen otteeseen KELA:n kolmivuotisen tuen terapiaan. Tosin mulla oli myös toinen diagnoosi ahdistuneisuushäiriön lisäksi. Lääkitys on viimeiset 15 vuotta auttanut hyvin sen terapiasta saadun avun päälle.
Minulla on todettu skitsofrenia sekä ahdistuneisuushäiriö. On sellaisia keskusteluaikoja terveydenhoitajan kanssa ollut mutta en tykännyt niistä. Se ei ollut ammattimainen tyyppi, vaan vähätteli mun ongelmia. Mutta ei kaikki ole sellaisia varmastikkaan. Minulla on tarvittaessa otettava Opamox lääke, mutta mielestäni se ei toimi, rupeaa vain väsyttämään. Ahdistaa joka päivä melkein koko ajan. Koitan tehdä mieleisiä juttuja kuten taidetta tai askartelua tai kävelylenkkejä ja ne auttaa hetkellisesti. Puhun sitten perheeni tai kavereiden kanssa niin sekin vähän helpottaa.
Toivottavasti säkin löydät keinot helpottamaan ahdistusta. Et ole yksin. :)
Työterveydestä sain rauhoittavia lääkkeitä ja keskusteluapua. Ei ne leimaa. Ahdistuneisuus on nykyään todella yleistä.