Voi ei...
lupauduin kummiks parhaalle kaverilleni. Vauva syntyi vuorokausi sitten. Mulla on itelläni 5 lasta ja todella vaikea järjestää lastenhoitajaa. Myös ystävä tietää tämän. Nyt kuitenki kutsussa oli maininta, että toivomme hartaasti että saavut ristiäisiin yksin. Soitin kaverille ja kysyin mitä se mahtoi tarkoittaa. Sanoi, että eivät halua että otan lapsiani ja miestäni mukaan ristiäisiin. Tämä kaverikin on miehesä kaa meidän kahden lapsen kummi.
Se hauska puoli tässä on vielä, että pitävät ristiäiset viikolla. Mun pitäs lähteä ajamaan 150 kilometriä suuntaansa illalla töiden jälkeen.. eikä hoitajaa varmaankaan saa mistään.
Sanoin tästä kaverille, niin hän sanoi että voisin kunnioittaa heitä sen verran etten ottaisi riiviöitä mukaan...:( Nimenomaan sanoi mun lapsia riiviöiksi. Sanoi vielä, etten mäkään varmaan haluais ruveta ostelemaan syötävää näin suurpäiselle lapsikatraalle. nyt mietinki et pitäs varmaan perua koko juttu. mitenhän sen vois tehdä suht kohteliaasti. Arvon rouvat, neuvoja kehiin.
Kommentit (19)
ei saisi ottaa enää häihin, hautajaisiin eikä edes ristiäsiin?
Ihmiset ovat niin itseään täynnä, etteivät enää näe mitään muuta. Siitä siinä on kyse.
eikö sun mies nyt sitten vois kattoo niitä teidän " riiviöitä" :) ?
en varmaan kyllä edes menis ristiäisiin jos tollasta olis.
sinulla mitä ilmeisemminkään ei ole niitä edellytyksiä hoitaa kummin hommaa mitä vanhemmat vaativat. Tai sanot että valitettavasti en saanut lastenvahtia (ja mieheen iski vatsatauti) että et pääse paikalle henkilökohtaisesti, lähetät sitten vauvalle lahjan postitse...
Minä kyllä loukkaantuisin aika tavalla jos joku " kaveri" tuollaisia moukkamaisuuksia suustaan päästäisi...
Mä käyn päivätöissä, mies on silloin kotona lasten kanssa ja mies tekee iltavuoroa. Meillä näin siksi ettei lasten tartte olla tarhassa. Ja nää ristiäiset on siis viikolla, ja tää mun kaveri tasan tarkkaan tietää miten meillä on viikolla asiat. Eli joko menen lasten kanssa, mitä kaveri ei halua, tai sitten en mene ollenkaan.
Jotenki tuntuu, että kaveriki toivois etten mene, vaikka itse kyllä mua sylikummiksi pyysi. Ja kyllä mä hieman loukkaannuin noista sanomisista vaikkei ne nyt silleen olleet kauhean pahoja sanomisia. Vaikeaa:(
kohtuutonta, että sinun pitäisi jaksaa kummina esittää pitäväsi hänen lapsestaan ja sen sijaan " ystäväsi" voi sitten haukkua sinun lapsiasi riiviöiksi!!
Miksi miestäsi ei ole pyydetty kummiksi? Jos vain sinä lähdet ristiäisiin, miksi miehesi ei voi olla lastesi kanssa? Kuinka hyviä ystäviäsi mielestäsi olette, jos hän kutsuu lapsiasi riiviöiksi? Ei kummin ole välttämätöntä olla ristiäisissä. Kuulostaa sen verran mutkikkaalta hommalta, että tiedossa voi olla hankaluuksia. Et todennäköisesti osaa ostaa oikeanlaisia kummilahjoja, pidät liian vähän/liikaa yhteyttä kummilapseesi jne. Peru koko juttu, tässä vaiheessa voit tehdä sen kertomalla syyksi juuri ne seikat, jotka kerroit täälläkin.
kummiksi, ja yrittää sitten näin saada sut perumaan ristiäisiin tulo ja lopulta koko kummius jne jne ??
Ku heidän haluamansa pappi jää lomalle, ja halusivat varmistaa että saavat juuri tämän papin. Yleensä oon ollu ristiäisissä joissa lapsi on ollu n. 2kk vanha, ainaki omani olivat. Tämä vauva on ristiäisten aikaan alle 2 viikkoa vanha. Vaikeaa on kyllä mulla ottaa puhelinta käteen ja ilmottaa että en ryhtyis kummiks, ollaan sentään oltu parhaimmat kaverit, nyt vähemmän vain nähty kun muutin näin kauas. -ap-
saat järjestettyä lastenhoitajan yhdeksi illaksi!!! Sehän on ihana päästä jonnekin juhliin välillä yksinkin!!!
Ei nyt olisi tullu mieleenikään provoilla tällasella aiheella. -ap-
menisi moisten kommenttien jälkeen. Ihan oikeasti, jos tämä on totta, niin missä ihmiset ovat oppineet käytöstapansa?
Ilmeisesti hän on pyytänyt sinua kummiksi, kun ei ole muita ystäviä, vai onko? Soita hänelle ja sanot, etten ehdi tulla riiviösi ristiäisiin, kun on nuo omat rakkaat lapset hoidettavana. Pitäisi " ystävän" tajuta, kuinka tökerösti on käyttäytynyt.
jos ei halua lapsiasi sinne, mutta tietenkin tuo riiviöksi kutsuminen (jos ei ole tapana teillä sanoa noin puolin toisin, kuten minulla kaverini kanssa, leikillään) oli vähän ikävää.
Mua harmitti ihan sairaasti kun siskon lapsen ristiäisissä oli paljon pikkulapsia, ja eiväthän he osanneet olla sitten hiljaa paikoillaan, vaan koko ristiäisjuhla oli kauheata lastentarhameininkiä.
Makukysymyksiä
Jos kaverini haluaa minut kummiksi lapsilleen, tietää myös että koko perheeni tulee mukana. Kaverisi käyttäytyy tosi törkeästi. Jos ei halua lapsiasi mukaan ristiäisiin, sitten täytyy hommata joku lapseton kummi.
En kuitenkaan oo valmis lähtemään aina yksin joka paikkaan ilman noita omia lapsia. Ja niinkun aikasemmin taisin mainita, pariskunta on lapsemme kummi. eivät ole kertaakaan käyneet synttäreillä, ovat kyllä paketin postissa laittaneet. Ja mä taidan olla vielä itte niin " höperö" että mulle on kuitenkin tärkeää ainaki omalla kohdalla se, että kummi käy lapsen luona, ei vaan lähetä postissa pakettia. Me ollaan kyläilty pari kertaa lapsien kanssa heillä, ja silloin lapset oli kyllä ihmeen nätisti. Kaverikin viimekerral mainitsi kilteistä lapsista, mut nyt oli ääni kellossa muutunu.
Ajattelin, et koitan viel saada jonkun pienemmille lapsille vahdiks, ja otan isommat mukaan. jos se ei käy, niin sitten en mene ollenkaan.:( -ap-
Tosi epäkypsää toimintaa kaveriltasi. Veikkaan nimittäin, että hän on (sori vaan) kysynyt sua lapsensa kummiksi vain kohteliaisuuttaan, koska on teidän lapselle itse kummina. Ja on toivonut, että kuitenkin kieltäytyisit esim. etäisyyteen vedoten...
Kummina EI voi lähtökohtaisesti olla ilman ristiäisiin osallistumista. Ei etenkään tuona SYLIkummina.
Eli sano suoraan kaverillesi, että pyytää jotain toista, kun sinusta vaikuttaa siltä, ettei hän sinua oikeasti haluaisi sylikummiksi valita. Väitä, ettet loukkaannu, vaikka kummia vaihdettaisiinkin (ehkä haluavat esim. sukulaisen ennemmin, vaikka sinusta pitäisivätkin?). Voithan silti olla lapselle läheinen, vaikka et kummi olisikaan!
höpö. Ei kummius vaadi ristiäisiin osallistumista. Itse ollut ollut yksissä ristiäisissä ainoa paikalle päässyt kummi ja meidän lapsen kummeista taas yksi ei ollut ristiäisissä. Ei siihen tarvita mitään selityksiä tai todistuksia.
Mutta minä en kyllä moisen ysätävän lapsen kummiksi rupeaisi.
Eikö miehesi voi olla lasten kanssa? Jos hän kerta lähtisi ristiäisiinkin (eli ei ole siis töissä). Jos mitään hoitajaa ei järjesty, niin sitten et varmaankaan voi paikalle mennä. Sanot vaan ihan suoraan.