Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh, joulupäivä! Miten siitä saa mukavan, mitä kivaa silloin voi tehdä?

Vierailija
25.12.2025 |

Minä en vaan keksi. Meidän perheessä joulupäivä on aina vaan mässäilyn ja sohvakuoleman päivä. Ulkoilla voi joo, mutta niin voi aina muulloinkin. Lautapelejä on pelattu jo monta päivää, porukka ei tahdo oikein niistä innostua. Leffoja tulee samoin jo korvistakin. Jouluaatossa on hohtoa, joulupäivään minä en tuppaa sitä löytämään milllään. On jotenkin aivan pöhöttynyt ja samaan aikaan uupunut ja levoton olo. 

Mistä te muut saatte iloa joulupäivään? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruppee nukkumaan. Kohta lyö kello jo kuusi. Alkaa olla myöhäistä tuota enää miettiä

Vierailija
2/14 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivässä on se fiilis että joulu on loppusuoralla. Syödään jouluruoan jämät ja puhelimella tulee oltua paljon. Tiedän että joidenkin joulu kestää loppiaiseen mutta en kyllä saa sitä fiilistä sinne asti varsinkin kun loppiaisena ollaan oltu jo pitkä tovi työarjessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Minä ratkaisin ongelman siten, että kävin aamulla salilla. Siitä tuli hyvä olo koko päiväksi, eikä pieni tylsyys haittaa.

Mutta tosi pitkähän tämä päivä on ollut.

Vierailija
4/14 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruppee nukkumaan. Kohta lyö kello jo kuusi. Alkaa olla myöhäistä tuota enää miettiä

Tältä vuodelta epäilemättä näin, mutta mietinkin jo ensi vuotta. Olen kokenut joulupäivät nimittäin jo pitkään melko ankeiksi päiviksi. 

Vierailija
5/14 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa vastata kysymykseesi, mutta mielenkiinnolla odotan, josko joku osaa. Hyvä vinkki tuossa jo olikin tuo salilla käyminen. 

Vierailija
6/14 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suunnittele joku kohokohta. Kutsutte ruokavieraita ja laitatte kunnon päivällisen tulemaan. Tai kakku jälkkäriksi tai joku muu herkkujuttu vastapainoksi jouluruoille. Aamun voi aloittaa pitkällä kävelylenkillä tai luistelulla, termariin glögiä tai kaakaota. Jos leffat kyllästyttävät niin lue lapsille illalla kirjaa kynttilänvalossa.

Vierailija
7/14 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joulupäivä on jopa mukavampi kuin aatto. Aatto menee vähän suorittaessa, joulupäivänä saa olla rauhassa ja vain nauttia joulun tunnelmasta. Oikeastaan joulussa parasta on sen odottaminen, nämä päivät itsessään on aina niin kovin pian ohi.

Vierailija
8/14 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme perheen kesken luontopolulla, jossa vierähti useampi tunti. Pitkä päivä kyllä,  eikä huominen ole sen lyhyempi. 

Käytän ajan hyväkseni tehden suursiivouksen ja uudenvuoden ateriaa suunnitellen.

Vierailija
9/14 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käynyt lenkillä, soittanut mummilleni, leikkinyt lasten kanssa, käynyt poreammeessa ja saunassa (lasten kanssa nämäkin), syönyt hyvin ja nyt illalla luen kirjaa. Kiva päivä!

Vierailija
10/14 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lojuin alkuiltapäivään asti pelkässä kylpytakissa. Sitten lähdin mökille, missä jaoimme saunan ja ruokailun työt ja huvin aikuisen poikani kanssa. 

Soitimme vanhoja joululevyjä, luin kotoani löytyneitä vanhoja sukulaisten joulukirjeitä. 1967 oli ollut jäätävän kylmä!

Kaikin puolin onnistunut päivä. 

Vierailija
11/14 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kävimme perheen kesken luontopolulla, jossa vierähti useampi tunti. Pitkä päivä kyllä,  eikä huominen ole sen lyhyempi. 

Käytän ajan hyväkseni tehden suursiivouksen ja uudenvuoden ateriaa suunnitellen.

Mahtavan pitkä. Kerrankin tarpeeksi aikaa kaikkeen!

Vierailija
12/14 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussi itseäsi. idiootti.

Vierailija
13/14 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lojuin alkuiltapäivään asti pelkässä kylpytakissa. Sitten lähdin mökille, missä jaoimme saunan ja ruokailun työt ja huvin aikuisen poikani kanssa. 

Soitimme vanhoja joululevyjä, luin kotoani löytyneitä vanhoja sukulaisten joulukirjeitä. 1967 oli ollut jäätävän kylmä!

Kaikin puolin onnistunut päivä. 

Kuulostaa hienolta! ap

Vierailija
14/14 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin jo illalla, että ensi vuonna toivon pukilta Legoja. Niitä on mukava koota joulupäivänä.

Tai sitten kaivan jemmoista vanhoja ja rakentelen niillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi