Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytän tänään 30 enkä ole saavuttanut elämässäni yhtikäs mitään hienoa.

Vierailija
25.12.2025 |

En ole matkustellut, en käynyt edes Helsingissä, en lentänyt enkä matkustanut pitkänmatkan junalla. Tuttua ja turvallista (tylsää) elämää viettänyt. Kai se ikäkriisi nyt minuunkin iski, kun tuijottelen varpaita ja märehdin turhia. Yhden pyynnön esittäisin jos sen minulle suotte. Antakaa parhaat vinkkinne miten päästä elämässä eteenpäin ja tehdä elämästä mieleisempää. 

P.s. En ole alkoholisti eikä ole tarvetta laihduttaa, joten en kaipaa laihdutusneuvoja enkä neuvoja drinkkien tekoon. 

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää syntymäpäivää ja paljon onnea! 💖

Mietin tänään ihan samoja asioita. Olen 30v eikä minulla ole paljoakaan. En ole matkustellut, ei ole parisuhdetta, ystäviä tai rahaa. Olen raitistunut sentään ja elämä parempaa kuin aiemmin kaikesta huolimatta. Nyt vain yritän luoda sellaista elämää kuin haluan vaikka se monien korvaan kuulostaisi vaatimattomalta. Täytyy vain yrittää nauttia siitä mitä on ja pyrkiä tekemään valintoja jotka tukevat hyvinvointia. 

Kiitos ja hienoa, että vielä on olemassa kaltaisiasi hyvätapaisia ihmisiä. Sinun kannattaa olla ylpeä raitistumisen ansiosta. Tsemit sinne! <3 Ap

Vierailija
42/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustelu tai Helsingissä käyminen ei ole "hienoa". Mukavaa se voi olla, antoisaakin, mutta ei siinä mitään erityisen hienoa ole. 74-vuotiaan kokemuksella sanon sinulle, että hienointa elämässä ovat merkitykselliset ihmissuhteet. Jos onnistut sellaisia luomaan, sitten voit lopussa sanoa, että elit hienon elämän.

En ajattele Helsinkiin matkustamista "hienona", vaan kuuluuhan se yleissivistykseen käydä pääkaupungissa edes kerran elämässä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa on

Niinhän me aina luulemme, mutta elämän aika ei ole meidän käsissä. Ap:lle onnea! Eri

Kiitos! En halua tuhlata aikaani turhuuksiin. Ap

Vierailija
44/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea 30v. Olet vasta aikuisuuden alussa. Älä turhaan murehdi. Ikä 18 on keinotekoinen. Aikuisuus alkaa lähemmäs 30v oikeasti. Siihen asti olet nuori. Sen tajuaa vasta keskiiässä.

Kiitos. Ap

Vierailija
45/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää syntymäpäivää joulun lapset! Mun esikoinen täytti eilen 29.

Kiitos ja onnittelut myös sinne! Ap

Vierailija
46/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taisin lentää ekan kerran 31-vuotiaana, se oli samalla ensimmäinen ulkomaanmatkani. Opiskelin Helsingissä ja siellä nyt ei ole paljon aihetta mistä kotiin kirjoittaa. Torniota pohjoisemmassa en ole käynyt vieläkään, ehkä jos tästä hengissä eläkkeelle selviää niin sitten voisi oikeassa Lapissa poiketa. 

M65

Kiitos kommentista. Matkailu olisi minulle mahdollisuus nähdä ja kokea maailmaa ja oppia siitä lisää muuten kuin lukemalla siitä kirjoista. Maailma kutsuu minua. Ap

Vierailija
47/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on melkoinen saavutus jos ei ole edes Helsingissä käynyt

Vierailija
48/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole koskaan käynyt missään? 

Vierailija
49/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole koskaan käynyt missään? 

Syyttämättä ketään, niin totean lyhyesti, ettei lähipiirissä ole ketään ns. maailmanmatkaajaa. Minua on enemmänkin peloteltu ulkopuolisesta maailmasta ja kehotettu keskittymään lähiympäristöön, mutta syvällä sisimmässäni olen aina halunnut olla juurikin maailmankansalainen ja nähdä muutakin kuin tämän tuppukylän. 

Vierailija
50/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata hotelli helsingistä ja ostaa junaliput ja eikun matkaan vaikka yksin :)

Vierailija
51/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset tee! Liike on lääke, tässäkin. 

Vierailija
52/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että moni palstalainen elää tuolla tavalla ja on tyytyväisiä, rahaakin jää säästöön pahan päivän varalle ja ehkä sitten eläkkeellä voi keksiä aktiviteettiä kun on rahaakin kertynyt tai ehkä kuitenkin on mukavampi oleskella kotona, matkustaminen kuitenkin työlästä ja ei sitä enää oikein huvitakaan mihinkään turistirysään mennä tai yleensä ihmisiä nähdä. Kotona on kuitenkin kaikki tarvittava, joten taidat elää kuitenkin aika hyvää elämää jo nyt, et vain osaa arvostaa sitä tarpeeksi.

Vierailija
53/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, Tilanteesi kävi kiinnostamaan. Millaista elämää olet viettänyt tähän asti, millaisia asioita teet arjessa ja lomilla? En itsekään ole mikään supermatkaaja, mutta huomaan vähän yllättyväni, ettei joku tosiaan ole aikuisikään mennessä käynyt Helsingissä, laivalla (?) tms. Lentokoneessa käymättömyyttä en ihan niin ihmettele.

Vierailija
54/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesa on pakolaisten asuttama slummi nykyään. En suosittele sinne menemistä.

Joo, liikaa työttömiä savolaispersuja. Ördäävät steissillä ja haastavat riitaa. Pyrkivät iholle baareissa ja jos ei suostu, ammuskelevat.

Mitä tahansa voi sanoa, kunhan väistelee totuutta? Mitä Suomelle on tapahtunut ja koko Länsi-Euroopalle viime vuosina...

Vierailija
55/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taisin lentää ekan kerran 31-vuotiaana, se oli samalla ensimmäinen ulkomaanmatkani. Opiskelin Helsingissä ja siellä nyt ei ole paljon aihetta mistä kotiin kirjoittaa. Torniota pohjoisemmassa en ole käynyt vieläkään, ehkä jos tästä hengissä eläkkeelle selviää niin sitten voisi oikeassa Lapissa poiketa. 

M65

Kiitos kommentista. Matkailu olisi minulle mahdollisuus nähdä ja kokea maailmaa ja oppia siitä lisää muuten kuin lukemalla siitä kirjoista. Maailma kutsuu minua. Ap

Ennen vanhaan, luin tämän kirjasta  (v 1952) oli  nuoruudessa aika, jota kutsuttiin "vaellusvuosiksi". Jospa nyt on aika "päivitetyille" vaellusvuosille? Mene ja tiedä? 

Vierailija
56/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää syntymäpäivää ja paljon onnea! 💖

Mietin tänään ihan samoja asioita. Olen 30v eikä minulla ole paljoakaan. En ole matkustellut, ei ole parisuhdetta, ystäviä tai rahaa. Olen raitistunut sentään ja elämä parempaa kuin aiemmin kaikesta huolimatta. Nyt vain yritän luoda sellaista elämää kuin haluan vaikka se monien korvaan kuulostaisi vaatimattomalta. Täytyy vain yrittää nauttia siitä mitä on ja pyrkiä tekemään valintoja jotka tukevat hyvinvointia. 

Kiitos ja hienoa, että vielä on olemassa kaltaisiasi hyvätapaisia ihmisiä. Sinun kannattaa olla ylpeä raitistumisen ansiosta. Tsemit sinne! <3 Ap

Vaatimattomuudessa ei muuten ole mitään hävettävää.

Vierailija
57/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varata hotelli helsingistä ja ostaa junaliput ja eikun matkaan vaikka yksin :)

Jos jossain vaiheessa hotellit ovat liian kalliita, Suomessa (myös kaupungeissa) on esim opistoja, joissa voi majoittua. 

Vierailija
58/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiot lähteä johonkin, niin kannattaa katsoa etukäteen ainakin pari paikkaa, joissa haluat käydä ja vähän suunnitella muutenkin, mitä aiot tehdä perillä. Pelkkä kaupungilla haahuilu on aika tylsää.

Jos asut jossain pohjoisessa, niin Tukholmaan saattaa päästä halvalla. Itse kävin Ruotsissa joskus 7-8 vuotta sitten pohjoisen kautta. Haaparannasta ensin bussilla Luulajaan, sieltä yöjunalla Tukholmaan. Ruotsin SJ:llä oli yöjunissa hämmentävän halpa hinta. En tiedä onko enää.

Silloin Tukholmasta sai vielä yöpaikan halvalla Booking.comista, ehkä 50-60 €/yö, kun otti jonkun viime hetken tarjouksen. Vieläpä hyvä yöpaikka Medborgarplatsenilla.

Jos lähdet sinne päin junalla, niin tarkista sekä VR:n että SJ:n hinnat. VR on sikakallis, SJ on halvempi.

Turun kautta voi tulla laivalla takaisin Suomeen.

Tiedoksi: Helsinki on Euroopan tylsin pääkaupunki. Siihen ei kannata investoida mitään. Mene mieluummin Tallinnaan.

Vierailija
59/60 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva on tuossa iässä. Kun miettii mieleen jääneitä vaikuttavia kirjailijoita, kuten Tolkien, tai kaikkien tietämiä elokuvaohjaajia kuten Steven Spielberg, tai kuuluisia maalareita yms, niin aika harva tiesi näistä tyypeistä yhtään mitään kun he olivat 30v. Läpimurrot ovat tapahtuneet 40-60v iässä.

Vierailija
60/60 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikset tee! Liike on lääke, tässäkin. 

Kiitos muistutuksesta. Kävin eilen ja tänään pitkällä kävelyllä raittiissa ilmassa. Suosittelen samaa teille muille. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi