Täytän tänään 30 enkä ole saavuttanut elämässäni yhtikäs mitään hienoa.
En ole matkustellut, en käynyt edes Helsingissä, en lentänyt enkä matkustanut pitkänmatkan junalla. Tuttua ja turvallista (tylsää) elämää viettänyt. Kai se ikäkriisi nyt minuunkin iski, kun tuijottelen varpaita ja märehdin turhia. Yhden pyynnön esittäisin jos sen minulle suotte. Antakaa parhaat vinkkinne miten päästä elämässä eteenpäin ja tehdä elämästä mieleisempää.
P.s. En ole alkoholisti eikä ole tarvetta laihduttaa, joten en kaipaa laihdutusneuvoja enkä neuvoja drinkkien tekoon.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä että olet määritellyt hienon väärin. Pitkän junamatkan tekee hetkessä, kuten noi muutkin. Sen kun teet. Ei ne elämää hetkauta.
Hienot asiat on ihan muuta. Hyvää kohtelua, kunniakasta elämää, yhteiskunnan kannattelua. Uhrauksia hyvän eteen. Mitä on joku matka niiden rinnalla?
En haluaisi kuulla elämänlässytyksiä paremmuudesta näin syntymäpäivänä arvon täti Moonika. Pitkän junamatkan tekee kyllä ja olisin tehnyt, vaan kun ei riittänee rahat siihen Helsingin reissuun. Kyllä se elämää hetkauttaa, mutta kokeillaan ensi vuonna uudestaan. En minä luovuta ja kohtelen muita hyvin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä käyminen ja VR-junalla matkustaminen nyt on helppoja asioita toteuttaa. Käy vaikka laivalla tallinnassa.
Ajattelin ensin laivaristeilya Tukholmaan, mutta kiitos muistutuksesta, lisään Tallinnan risteilyn ensivuoden reissulistaan. Ap
Hesa on pakolaisten asuttama slummi nykyään. En suosittele sinne menemistä.
Itse olen käynyt sekä Tukholmassa että Helsingissä. Nyt sitten eläkkeellä on seuraavana vuorossa Tallinna, oikealla laivalla mennään!
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse kaipaat elämääsi? Mun elämänmuutos lähti kolmekymppisenä käyntiin erolla ja opiskeluiden aloittamisella. Pari vuotta tästä muutin muualle vanhoista kulahtaneista ympyröistä.
Hyvä ajankohtainen kysymys. Haluan aloittaa alusta, rakastavan parisuhteen, taloudellisen riippumattomuuden, uudet piirit, uusia hyviä ystäviä, uuden työn ja pois vanhoist kulahtaneista ympyröistä. Ap
Minä 44 ja sama sekä aika rientää. Kohta olen 70 ja ihmettelen vielä samaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä 44 ja sama sekä aika rientää. Kohta olen 70 ja ihmettelen vielä samaa.
Hetken tuijotan valokatkaisijaa seinässä ja vuosi hujahti siinä
Onnea 30v. Olet vasta aikuisuuden alussa. Älä turhaan murehdi. Ikä 18 on keinotekoinen. Aikuisuus alkaa lähemmäs 30v oikeasti. Siihen asti olet nuori. Sen tajuaa vasta keskiiässä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä käynti on elämän tarkoitusja täyttymys. Nähdä Helsinki ja kuolla!
Kyllä! 👍🏻
Jos olet itse tyytyväinen elämääsi niin kaikki on tietty hyvin.
Mutta jos et niin alota pikkumuutoksilla. Joku viikonloppu jotain tavallisesta poikkeavaa. Jotain pientä.
Hassua. Mullakin oli tuossa kohtaa ikäkriisi. Sittemmin olen ehtinyt paljon eikä synttärit ahdista yhtään.
N60
Mulla on vähän samoja ajatuksia. Olen 38v ja haluan toteuttaa pieniä unelmiani. Aion käydä jossain Euroopan pääkaupungissa lähivuosina, esim Lontoossa tai Pariisissa. En ole matkustellut ulkomailla kuin ihan lapsena . Pakko päästä kokemaan ulkomaanmatka ennen vanhuutta.
Kotimaan matkailun unelmiani olen jo päässyt jonkin verran toteuttamaan, viime kesänä kävin Suomenlinnassa. Myös Kolin maisemissa pääsin käymään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käynyt sekä Tukholmassa että Helsingissä. Nyt sitten eläkkeellä on seuraavana vuorossa Tallinna, oikealla laivalla mennään!
Kumpi oli enemmän mieleesi Helsinki vai Tukholma? Ap
Hyvää syntymäpäivää joulun lapset! Mun esikoinen täytti eilen 29.
Vierailija kirjoitti:
Joo, liikaa työttömiä savolaispersuja. Ördäävät steissillä ja haastavat riitaa. Pyrkivät iholle baareissa ja jos ei suostu, ammuskelevat.
Vierailija kirjoitti:
Otsikon perusteella olin jo tulossa sanomaan, että älä huoli, ei melkein kukaan muukaan ole tehnyt 30v mennessä tai koko elämässään mitään hienoa, mutta nämä sinun hienot asiat olivatkin tasoa junalla matkustaminen ja Helsingissä käyminen :D
Ehkä sun pitää nyt vaan miettiä, mitä oikein elämältäsi haluat!
Miksi naurat? Kirjoitin ne siihen, kun en keksinyt muuta. Haluan tehdä ja saavuttaa elämässäni paljon muutakin kuin aloituksessa mainitut asiat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi oli enemmän mieleesi Helsinki vai Tukholma? Ap
Tukholma, olen kotoisin ylitorniolta ja äidin puolelta ruotsalainen.
Itse taisin lentää ekan kerran 31-vuotiaana, se oli samalla ensimmäinen ulkomaanmatkani. Opiskelin Helsingissä ja siellä nyt ei ole paljon aihetta mistä kotiin kirjoittaa. Torniota pohjoisemmassa en ole käynyt vieläkään, ehkä jos tästä hengissä eläkkeelle selviää niin sitten voisi oikeassa Lapissa poiketa.
M65
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, liikaa työttömiä savolaispersuja. Ördäävät steissillä ja haastavat riitaa. Pyrkivät iholle baareissa ja jos ei suostu, ammuskelevat.
notta KOPSISTA
Helsingissä käyminen ja VR-junalla matkustaminen nyt on helppoja asioita toteuttaa. Käy vaikka laivalla tallinnassa.