Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä jotain muistisääntöä, jolla tarkistatte ulos lähtiessä, että kaikki tarpeellinen on mukana?

Vierailija
25.12.2025 |

Itsellä on helppo ja näppärä. Aina ulko ovella toistan mielessäni saman rimpsun. Puhelin-avaimet-lompsa-römpsä.  Ja näin mitään tärkeää ei unohdu. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole mitään muistisääntöä käytössä. Ihan vaan ajattelen, että minne olen menossa ja mitä tarvitsen. 

Vierailija
42/45 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana pitää avaimet kädessä ennen kuin suljen ulko- oven. Asun yksin eikä taloyhtiössä ole vara-avainta, se on isännöitsijällä kilometrin päässä tai lapsellani yli 100 km päässä. Kuljin töissä kymmenien kilometrien päässä ja opin silloin tämän tavan.  Ei riitä että tarkastan taskun tai laukun vaan se avain pitää olla kädessä näkyvissä. Vähemmän huolestuttaa jos lompakko tai puhelin jää kotiin kun kuitenkin sinne kotiin pääsee avaimella hakemaan puuttuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on keittiön pöydällä lappu, jonka käyn läpi ulos lähtiessä, samassa lapussa myös lukee mitä pitää tarkistaa, eli kahvinkeitin, hella, kynttilät jne. 

Mukavan neuroottista menoa. 

Vierailija
44/45 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarkistan joka kerta ennen oven sulkemista, että avain on mukana. Vaikka tiedän että se on mukana, tarkistan silti. Kun on tapana tarkistaa aina, niin sen tekee automaattisesti ja silloin on varsin pieni todennäköisyys että se joskus jäisi tekemättä ja avaimet jäisivät sisään.

Vierailija
45/45 |
27.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistan vain, että kengät on oikeissa jaloissa ja paita oikein päin päällä.