Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muualla maailmassa tänään on "pääpäivä", meillä juhla on jo vähän niin kuin ohi

Vierailija
25.12.2025 |

Hassu tapa se aaton juhlistaminen ja siihen satsaaminen. 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten juhlii, jos ryyppää niin kai se krapulapäivä vetää mielen matalaksi. 

Vierailija
22/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on aina aatto ollut varsinainen joulu. Lapsenakin tuntui aattona nukkumaan mentäessä, että nyt se kauan odotettu joulu lähenee loppuaan. Tänään alkaa jouluni lähestymään loppuaan ja huomenna palaan normaaliin. Tiedän että monien joulu jatkuu loppiaiseen mutta kyllä oma joulufiilis on välipäivinä jo kadonnut. 

No jos olet onnellinen tuolla tavalla, eihän se haittaa. Mutta ainahan voit yrittää ylläpitää joulumieltä pitempään - jos haluat. Tekemällä kivoja jouluisia asioita - edelleenkin jos haluat. Ei ole väärin viettää lyhyttä joulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on aina aatto ollut varsinainen joulu. Lapsenakin tuntui aattona nukkumaan mentäessä, että nyt se kauan odotettu joulu lähenee loppuaan. Tänään alkaa jouluni lähestymään loppuaan ja huomenna palaan normaaliin. Tiedän että monien joulu jatkuu loppiaiseen mutta kyllä oma joulufiilis on välipäivinä jo kadonnut. 

Jotenkin huvittaa kuinka tarkka äitini on siitä, että joulukoristeet puretaan pois vasta loppiaista seuraavana päivä.

Joulu itse asiassa jatkuu Nuutin päivään saakka jolloin paha Nuutti joulun vie pois. 

Vierailija
24/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvittaa kuinka tarkka äitini on siitä, että joulukoristeet puretaan pois vasta loppiaista seuraavana päivä.

Mikä siinä huvittaa?

Vierailija
25/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jouluperinteeseen ei kuulu lahjat, vaikka toki vanhemmillemme viedäänkin jotain pientä herkuteltavaa kuten suklaata, keksejä tai makeaa viiniä. Joulu on se tunne, rauha ja lämpö sydämessä, palava kynttilä ja se ainoa joukukoriste eli yksi tonttu. Puoliso lähti töihin, minä laiskuri olen vielä viltin sisällä kissan kanssa. Nyt on joulu. 

Vierailija
26/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun joulu ollut erillainen. olen aina ollut yksin jouluna ja tuntenut suurta ahdistusta joulun takia, sillä lapsenakin vietin sen aina yksin . tänä jouluna päätin, etten jaksa enää ahdistua ja itkeä sitä miten minun joulu on yksinäinen ja erillainen, kun tajusin ettei se perhejoulu välttämättä ole yhtään sen aidompi tai parempi, vaan saattaa joillakin olla pakkopullaa ja täynnä stressiä. joten ehkä olen jopa onnekas, kun saan viettää juuri sellainen joulun kun haluan.

ja ihan hyvin on mennyt olen syönyt niitä ruokia mistä pidän ja Katsonut niitä ohjelmia mistä pidän. 

vaikka olen musiikkista tykkäävä, niin joululauluista en pidä eikä minun tarvitsekaan. voin kuunnella mitä haluan .

joulu on sellainen kuin sen tekee.

jotkut viettää sitä uskonnollisesti jotkut taas pitää sitä lasten juhlana, jotkut juhlii sitä, että vuosi meni hyvin.

itse ajattelen tämän olevan vuoden lepohetki jolloin tiedän ettei yksikään viranomainen soita eikä tarvitse tehdä yhtään mitään. 

joulu siis kestää minun osaltani sen ajan kun kaikki paikat on käytännössä kiinni ja asioita ei voi eikä tarvitse hoitaa. 

ei koulua, ei työtä ei velvollisuuksia, ei stressiä. 

joulu on kuin piparkakku taikina voit itse valita teetkö sen saman muottiin kuin kaikki muut vai teetkö jotain aivan uutta. ja tiedän etten ole ainoa yksinäinen jotkut ovat sitä jopa omasta tahdosta. 

raskasta tosin on viettää joulu tahtomattaan yksin. 

minusta olisi kiva jos joku taho järjestäisi enemmän vaikka joulu leirejä sellaisille jotka on yksin tahtomattaan.

itse menisin sellaiselle leirille ja voisi tutustua uusiin ihmisiin eikä tarvitsisi olla yksin..

Vierailija
27/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on meilläkin. Loppiaisena tehdään vielä viimeisen kerran jouluruokia. Ja loppiaisen jälkeen puretaan koristeet pois. Tosin silloinkin joulukukat jäävät vielä, koska ovat vielä hyviä. Ja ne joululiinat, jotka ovat vielä puhtaita, saavat jäädä. Jouluvalojakin puretaan pois vähitellen päivien valaistuessa. Loppiaisen jälkeen lähtee vain kuusi ja tähtivalot.

Vierailija
28/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jokainen tekee kuten tykkää. Itselläni on olut auki ja kohta koiran kanssa metsäretkelle ja myöhemmin syödään laatikoita, joita en ole vielä tänä vuonna syönyt. Raaskin ehkä ostaa graavilohipaketin lisäksi ja koiralle on herkkutikkuja piilossa.

Edesvastuutonta lähteä koiran kanssa humalassa samoilemaan! Haaskaat pelastusyksiköiden niukkoja resursseja etsintääsi! 

Vierailija
29/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun joulu ollut erillainen. olen aina ollut yksin jouluna ja tuntenut suurta ahdistusta joulun takia, sillä lapsenakin vietin sen aina yksin . tänä jouluna päätin, etten jaksa enää ahdistua ja itkeä sitä miten minun joulu on yksinäinen ja erillainen, kun tajusin ettei se perhejoulu välttämättä ole yhtään sen aidompi tai parempi, vaan saattaa joillakin olla pakkopullaa ja täynnä stressiä. joten ehkä olen jopa onnekas, kun saan viettää juuri sellainen joulun kun haluan.

ja ihan hyvin on mennyt olen syönyt niitä ruokia mistä pidän ja Katsonut niitä ohjelmia mistä pidän. 

vaikka olen musiikkista tykkäävä, niin joululauluista en pidä eikä minun tarvitsekaan. voin kuunnella mitä haluan .

joulu on sellainen kuin sen tekee.

jotkut viettää sitä uskonnollisesti jotkut taas pitää sitä lasten juhlana, jotkut juhlii sitä, että vuosi meni hyvin.

itse ajattelen tämän olevan vuoden lepohetki jolloin tiedän

Sydämestäni toivotan sinulle hyvää joulua. 

Vierailija
30/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi on. Alan tänään jo pakkaamaan kuusta ja tonttuja takas lootiinsa. Viimeiset jouluvalotkin lähtee ennen 31.12. Uusi vuosi pitää aloittaa ns puhtaalta pöydältä 😁

Vierailija
31/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On useita (Euroopan) maita, joissa jouluaatto on se pääjuttu.

Ja lähteehän pukki Suomesta, niin tavatonta olisi, että vasta joulupäivänä juhlittaisiin.

Vierailija
32/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle (aikuisten lasten äitinä) tämä 25.12 on minulle todellinen joulu. Lopultakin saan levätä ja nauttia. Päiväkausien valmistelut ja stressi on ohi. Nyt makaan sohvassa, hiljaisuudessa, katsoin joulukonsertteja, ja nyt alkaa Jumalanpalvelus. Syön omaan tahtiin mitä huvittaa ja menen rauhassa ulos kävelylle ja saunaan. Ruokaa ei tarvitse laittaa moneen päivään, ei siivita eikä pestä pyykkiä. 

Vierailija
33/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhla on ohi vain sinun päässäsi. Muut viettää tänään ja huomenna joulua.

Mutta kyllä se kliimaksi oli eilen. Juhlaruuat syödään tyypillisesti ekan kerran aattona (kyllä, erilaisia tapoja on puhun nyt siitä mikä on yleisin tapa), lasten joululahjat jaettu, pukin käynti jne. Tiedät sen itsekin, haluat vain jänkätä vastaan😄

Entä sitten? Miten sä haluat tästä keskusteltavan? Mä oon onnellinen että sukuloinnit hoidettiin eilen ja tänään ja huomenna saa olla rauhassa oman perheen kesken. 

Siinähän se jo otsikossa ja aloituksessa lukee mistä halutaan keskusteltavan. 

No mutta jos muiden tapa viettää joulua on vastaan jänkkäämistä

Vierailija
34/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu itse asiassa jatkuu Nuutin päivään saakka jolloin paha Nuutti joulun vie pois. 

Minulla jatkuu joulu ainakin tammikuun loppuun.

Vierailija
35/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on JOULUpäivä. Huomenna on 2. joulupäivä. Joulu kestää siis vähintään kolme päivää.

Vierailija
36/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni joulu alkaa aattona ja jatkuu loppiaiseen asti. 

Vierailija
37/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tässä mietin, että joko saa tehdä töitä. Vaikka nyt vasta juhlat oikeasti alkavat.

Vierailija
38/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolkun ihmiset onneksi ymmärtävät rajata muutamaan päivään. Kolme viikkoa tätä olisi aivan liikaa.

Vierailija
39/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolkun ihmiset onneksi ymmärtävät rajata muutamaan päivään. Kolme viikkoa tätä olisi aivan liikaa.

Voisi työnantaja esimerkiksi soittaa tai lähettää viestin koska joulu loppuu ja se on velvoittava. Tolkun ihminen tekee töitä ja juhlii eksaktisti joulunsa.

Vierailija
40/58 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on oikea Joulu 💖

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi