Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olisi lähärille töitä?

Vierailija
25.12.2025 |

Valmistuin tänä vuonna, työpaikkoja niukasti, ja aina vastaus että kiitos mutta ei kiitos. Viimeksi hakemaani paikkaan otettiin joku "useiden vuosien vankan kokemuksen kyseisistä tehtävistä omaava" henkilö. No miten ihmeessä voin koskaan mitään kokemusta itse saada, kun ei anneta edes yrittää. Tämäkin valittu boomeri varmasti vain ilkeilee ja laiskottelee kansliassa kun itse olisin motivoitunut ja tunnollinen työntekijä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on tultu, ettei enää lähi- ja sairaanhoitajille löydy töitä! Palkataanko näitä hoiva-avustajia joka paikkaan!? Tulevaisuudessa toki MONTA hoitajaa jää eläkkeelle, joten paikkoja aukeaa.

Vierailija
22/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoitoon etenkin tarvitaan jatkuvasti sijaisia. Jos kykenet itsenäisesti työskentelemään niin kannattaa hakea sinne. On parempi palkka kuin laitoksissa.

PITÄÄ OLLA AUTO JA AJOKORTTI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa lähäri?

Vierailija
24/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti?

Vierailija
25/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat vaativat myös että ensin on Terhikissä ja Suosikissa, joihin kirjautuminen maksaa 60e per kirjautuminen. 120e on perheelleni 2 viikon ruokaraha. Maksoin tuon silti, kerjäsin sukulaisilta ruokaa sen edestä. Mutta töihin ei silti oteta. Ainoastaan maksat valtiolle kaikenlaisia maksuja, mutta siitä huolimatta et saa töitä.

Vierailija
26/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on tultu, ettei enää lähi- ja sairaanhoitajille löydy töitä! Palkataanko näitä hoiva-avustajia joka paikkaan!? Tulevaisuudessa toki MONTA hoitajaa jää eläkkeelle, joten paikkoja aukeaa.

Ne hoiva-apulaiset kiikutetaan tänne sieltä Filippiineiltä.

Vierailija
27/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkoti?

Minulla on kotona "päiväkoti" ei jaksa työkseen sitä tehdä tämän lisäksi.

Vierailija
28/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja on näitä myös suomalaisiakin. Päiväkodeissakin nähty ja joo, kyllähän hyviä apukäsiä ovat, mutta miksi ei ammatin omaavia ammattilaisia palkata? Liian kalliita kai...

Vierailija
29/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Timo Soinin älynväläys. Minulla kahta lukuun ottamatta kaikki työkaverit filippiineiltä. Ja ne kaksi muuta jäävät kohta eläkkeelle.

Vierailija
30/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kohta lähtee ulosottoon Terhikki- ja Suosikkimaksut. Sitten ollaan ulosotossa työnhaun vuoksi. Vttu mitä paskaa.

Vierailija
31/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei aukea, kun eläkkeelle jäävien tilalle ei oteta ketään. 

Vierailija
32/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Timo Soinin älynväläys. Minulla kahta lukuun ottamatta kaikki työkaverit filippiineiltä. Ja ne kaksi muuta jäävät kohta eläkkeelle.

Filippiineillä tehdään tuota ihan järjestelmällisesti, että koulutetaan hoitajia niin paljon että osa lähtee ulkomaille tienaamaan.

Vierailija
33/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkoti?

Unntautuminen lapset ja nuoret, vanhukset ei kait käy!

Vierailija
34/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea töitä ulkomailta, ei Suomesta mitään saa. Koskee mitä tahansa alaa.

Vierailija
35/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat vaativat myös että ensin on Terhikissä ja Suosikissa, joihin kirjautuminen maksaa 60e per kirjautuminen. 120e on perheelleni 2 viikon ruokaraha. Maksoin tuon silti, kerjäsin sukulaisilta ruokaa sen edestä. Mutta töihin ei silti oteta. Ainoastaan maksat valtiolle kaikenlaisia maksuja, mutta siitä huolimatta et saa töitä.

Silloin kun valmistuin, niin silloin koulu maksoi sen!

Ja olen ollut vain Terhikissä, onko suosikki uusi?

Vierailija
36/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselisin erikoistumisopintoja samantien. Tuolla pohjalla on tosi luonnollista ruveta hierojaksi tai jalkahoitajaksi.

Mitä on lähihoitajan erikoistuisopinnot? En ole koskaan kuullut.

Esim mielenterveys- ja päihdetyö, sairaanhoito- ja huolenpito, vanhustenhoito, kehitysvammapuoli jne. Niihin erikoistutaan ja niiden perusteella työllistytään.

EI OLE mitään "ERIKOISTUMIS"- Nuo on tavallisia suuntautumisvaihtoehtoja!

Vierailija
37/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae ammattikorkeakouluun, mutta älä hoitoalalle.

Olen hakenut, en päässyt mihinkään 4,3 keskiarvolla. 

Vierailija
38/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että jotkut ottavat jo eläkkeelle jääneitä sijaisuuksiin, ja nuoret jäävät työttömiksi.

Vierailija
39/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselisin erikoistumisopintoja samantien. Tuolla pohjalla on tosi luonnollista ruveta hierojaksi tai jalkahoitajaksi.

Mitä on lähihoitajan erikoistuisopinnot? En ole koskaan kuullut.

Esim mielenterveys- ja päihdetyö, sairaanhoito- ja huolenpito, vanhustenhoito, kehitysvammapuoli jne. Niihin erikoistutaan ja niiden perusteella työllistytään.

Ne sisältyvät jo opintoihin, ei niitä käydä enää lähihoitajan tutkinnon päälle. Vaikka olisit SUUNTAUTUNUT esim. mielenterveyspuolelle, pystyt hakemaan ja tekemään töitä päiväkohdissa, kehitysvammahoidossa, kotihoidossa jne.

Ei kaikkea ole sisällytetty tutkinnon sisään kaikille. Esim itse valitsin suun terveydenhoidon (=hammashoito) eikä hammashoitajan töihin voi hakeutua mielenterveyspuolelle suuntautunut, tai toki voi mutta ei häntä lähtökohtaisesti siihen työhön valita. 

Vierailija
40/41 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun valmistuin, niin silloin koulu maksoi sen!

Ja olen ollut vain Terhikissä, onko suosikki uusi?

Ei maksa nykyään ja molempiin tulee olla kirjautuneena että pääsee edes harkintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä