Jos muuttaisit ensi vuonna Suomen sisällä niin minne muuttaisit ja miksi?
Olen aika kyllästynyt nykyiseen olinpaikkaani ja tahtoisin vaihtaa maisemaa.
Kommentit (44)
Helsinkiin. Kuusisaari tai Munkkiniemi.
Oulu. Kiva paikka, on meri ja hyvät liikenneyhteydet.
Vierailija kirjoitti:
Älä tuu tänne... Täällä ei ole mitään noista.
T. Palijasjalakanen, tammikuussa pääsen vihdoin 47 v odotuksen jälkeen pois <3
Vierailija kirjoitti:
Tää vois olla kiva kyllä. Ap
Helsingistä voisin muuttaa Espoon Tapiolaan (koska Tapiola) tai sitten Tampereelle johonkin rauhalliselle alueelle. Tampereella asuu lähisukua, se on virkeä kaupunki ja siellä on yksi sellainen Pilates-sali jossa haluaisin alkaa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Turun saaristoa harkitsen, olen aina viihtynyt meren äärellä! Ahvenanmaakin houkuttelee, tykkääns siellä käydä usein!
Minua ei houkuta se punkkien määrä ja laatu.
Savoon haluaisin muuttaa, jotenkin niin kaunista siellä, täällä maisema erilainen, tasainen jne.
Vierailija kirjoitti:
Paska kaupunni
Rovanniemelle tekemään airbnb -businesta kahdella asunnolla ja onhan siellä kauniit maisemat.
Takaisin syntymäkotikuntaan. Kuntaliitosten seurauksena alue on nyt kai virallisesti Savonlinna. Whatever. Saimaa on valtavan kaunis vesistö ja Punkaharjun harjumaisemat hivelevät silmiä.
Olen asunut vuosikymmeniä Helsingissä. En sopeutunut kaupunkiin vaikka ihan tosissani yritin. Stadi on perseestä. Muuttaisin takaisin landelle heti jos voittaisin lotossa miljoonapotin. Tai jos löytyisi sellainen etätyö, mitä voi tehdä kotoa käsin. Siis 100 prosenttia työajasta on etätyötä. Toimistolle en mene vaikka siitä maksettaisiin ylimääräistä "likaisen työn lisää".
Vierailija kirjoitti:
Savoon haluaisin muuttaa, jotenkin niin kaunista siellä, täällä maisema erilainen, tasainen jne.
Tervetuloa Savoon. Maisemat ovat täällä kauniita. Paljon metsää, mäkiä, harjuja, järviä. Vaihtelevaa maastoa. Itse meinasin tulla hulluksi kun asuin rannikkokaupungissa. Maisema siellä oli liian tylsä ja tasainen. Peltoa, soistuvaa maata, kituvaa metsää, joku sameavetinen pikku joki. Merenrantaa. Jatkuva tuuli. Leudot talvet (meri lämmittää) ja viileät kesät (meri viilentää). Ei kiitos. Minä haluan "ääreviä säitä" (extreme weather) eli kuuman hellekesän ja kylmät pakkastalvet. Sisämaassa on parempi mahdollisuus nauttia tällaisesta vuodenaikojen vaihtelusta.
Järvisuomeen itä-Suomeen. Oon aina halunnut sinne, mutta en minä mihinkään saa oikeasti muutettua ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa Savoon. Maisemat ovat täällä kauniita. Paljon metsää, mäkiä, harjuja, järviä. Vaihtelevaa maastoa. Itse meinasin tulla hulluksi kun asuin rannikkokaupungissa. Maisema siellä oli liian tylsä ja tasainen. Peltoa, soistuvaa maata, kituvaa metsää, joku sameavetinen pikku joki. Merenrantaa. Jatkuva tuuli. Leudot talvet (meri lämmittää) ja viileät kesät (meri viilentää). Ei kiitos. Minä haluan "ääreviä säitä" (extreme weather) eli kuuman hellekesän ja kylmät pakkastalvet. Sisämaassa on parempi mahdollisuus nauttia tällaisesta vuodenaikojen vaihtelusta.
Juuri siksi haluaisin sinne, tuota minäkin haluaisin, kunnon suomalaista säätä ja maisemaa. Kunnon vuodenajat ja kaunis luonto, järviä ja yllättävää maastoa, täällä Satakunnassa tosiaan liian leudot talvet, tasainen maasto, peltoa ja puupeltoa, välissä teollisuutta ja joki. Kaikki ennalta-arvattavaa ja vuodenaikoja ei aina erota enää toisistaan jne. Ruoho on yhtä vihreää jouluna kuin juhannuksena.
Isoisä asui koko elämänsä ajan Järvi-Suomessa (Puumala, Savonlinna, yms). Kun minä muutin Helsinkiin, hän kauhisteli. "Ei se ole ihmisen paikka asua." Minä lähdin ja tulin myöhemmin maitojunalla kotiin. Isoisä oli oikeassa. Järvisuomalainen ihminen ei sopeudu rannikolle. Ei varsikaan suurkaupunkiin.
Terveisin,
tyytyväinen paluumuuttaja
Vierailija kirjoitti:
Syrjässä ja kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Oulu . keskellä ei mitään. Oulu tahtoo olla sitä ja tätä ja kaikki menee päin p--settä. Pohjois-Euroopan pääkaupunki vai mikä se oli ? Suomen ainoa merikaupunki ?????
Vierailija kirjoitti:
Totta ja nykyään paljon tummia ihania miehiä joita on kiva katsella keskustassa. Oulussa on kaikkien ihmisten hyvä olla<3
Porvåå