Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisille joulu on vaikeaa aikaa

Vierailija
24.12.2025 |

Sillä helposti tulee ikävä mieli kun ympärillä ihmiset läheistensä kanssa viettää joulua ja itse joutuu olemaan yksin. Tämä on ymmärrettävää.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"älkääkä odottako että ne jotka eivät ole yksinäisiä ehtisivät teille kaiken järjestämään nokan eteen. Nyt pää pois sieltä omasta persiistä ja ryhtykää toimeen!"

TÄMÄ! 

Miten voi olla, että vuodesta toiseen pillitetään yksinäisyyden perään täällä, ja usein ketjuun tulee muitakin yksinäisyydestä kärsiviä pillittämään samaa asiaa, mutta eivät ryhdy vaihtamaan sitten yhteystietoja keskenään. Saisivat heti vapautuksen yksinäisyydestä, jos viitsisivät alkaa tutustua toisiinsa. 

Siis eihän noiden ongelma ole lainkaan yksinäisyys, vaan he haluavat ilmiselvästi viettää joulunsa vinkuen sitä miten taas joutuu olemaan yksin. 

Vierailija
22/29 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä viihdyn itekseni. Eipä tää joulu oo kuin joku turha materiaalijuhla nykyään. Rauhasta ei tietoakaan osalle. Nykyään muutaman vuoden oon hakenut kirjoja ja dvd kirjastosta. Ja ruokaa ja herkut itel ja kisulle. En kaipaa muuta. Ei tartte riidellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä justiinsa Terkuin perheen musta pässi. 

Vierailija
24/29 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten 364 päivää aikaa huolehtia siitä,  että ensi jouluna ei tarvitse olla yksin. 

Vierailija
25/29 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia sulle, olet rohkea ja rehellinen ihminen. Joulut tulee ja joulut menee...

Kiitos paljon ja oikein hyvää joulua sinulle ja kaikille palstalaisille.

Vierailija
26/29 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinut pitäisi pakottaa olemaan joulu ison ihmisjoukon kanssa, niin tilanteesi olisi verrattavissa ihmiseen, joka joutuu olemaan yksin silloin kun ei halua. 
Miten tämä on niin vaikeaa ihmisille?"

En ole tuo jolle viguit, mutta olen tehnyt noinkin. Kun on "pakotettu" osallistumaan suureen jouluun, jossa sukua ja puolta sukua ja ties ketä, niin olen hammasa purren todennut, että pakko kai se on joskus lähteä ja tyytynyt sitten siihen ja mennyt sinne suuren ihmisjoukon keskuuteen viettämään joulua. Kuten tässä ketjussa on sanottu, että kaikki on kiinni siitä miten itse asennoituu asioihin. Joskus pitää tehdä asioita, joita ei haluaisi tehdä.Silloin pelataan niillä korteilla. 

Itse vietän jouluni nyt yksin, koska olen flunssassa. joskus 12 jälkeen otin reilun 2,5 tunnin päikkärit ja sitä ennen kokosin palapeliä ja katsoin telkkaa. yöunet jotain 12-14 tunnin väliltä. Ei keuhkoissa riitä virtaa, jotta voisin mennä kävelemään kaupungille katsomaan hiljaista kaupunkia, tai siihen, että lähtisin yöllä tähtikävelylle. Mutta ei voi mitään. Nyt taas tuntuu sen verran heikolta, että kohta taitaa sänky kutsua. En ole jaksanut laittaa edes uusia lakanoita sänkyyn. vanhat sain pois ja heitettyä kaapista uuden siihen sänkyyn jotenkuten, saa olla niin. Minkäs teet. Näin meni nyt tänä jouluna. Ei elämäänsä voi mitenkään (eikä kannata) perustaa joidenkin juhlien varaan.

Vierailija
27/29 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ttu on, kun kukaan ei tajua että olen oikein tyytyväinen tilanteeseeni, vaan yksi sun toinen tulee länkyttämään ja surkuttelemaan ja pakottamaan kylään. Antakaa minun nauttia olostani kaikessa rauhassa. 

Yksinäinen on ihan eri asia kuin yksin oleva.

Vierailija
28/29 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/29 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunattua Joulua kaikille, jotka ovat yksin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme