Yksinäisille joulu on vaikeaa aikaa
Sillä helposti tulee ikävä mieli kun ympärillä ihmiset läheistensä kanssa viettää joulua ja itse joutuu olemaan yksin. Tämä on ymmärrettävää.
Kommentit (13)
No ttu on, kun kukaan ei tajua että olen oikein tyytyväinen tilanteeseeni, vaan yksi sun toinen tulee länkyttämään ja surkuttelemaan ja pakottamaan kylään. Antakaa minun nauttia olostani kaikessa rauhassa.
Miksi yksinäiset ihmiset valittaa ja ruikuttaa jatkuvasti. Miksei he hanki seuraa. Valittaminen vaan on niin paljon kivempaa ja itsesäälissä rypeminen. Buhuu, olen yksin. On niin rankkaa. Oma valinta.
Asennetsekkaus ja ruikutuksen lopettaminen, hmisjoukkoihin osallistuminen... Jo loppuis yksinäisyys.
Kaikki yksinäiset, te ette ole mitään yksisarvisia lumihiutaleita, teitä on joka viides tässä maassa.
Miksi ihmeessä te yksinäisyydestä kärsivät möllötätte yksin? Ottakaa yhteys toiseen yksinäiseen niin taas on kaksi yksinäistä vähemmän. Järjestäkää yksinäisten tapahtumia jne. älkääkä odottako että ne jotka eivät ole yksinäisiä ehtisivät teille kaiken järjestämään nokan eteen. Nyt pää pois sieltä omasta persiistä ja ryhtykää toimeen!
höpöhöpö. Kaikki on kiinni omasta asenteesta. Aikooko kiinnittyä märehtimään tai iloitsemaan ja nauttimaan. Vietän tämän joulun yksin potemassa flunssaa eikä tämä nyt niin kauheaa ole. Saa maata sohvalla peiton alla ja katsoa kaikkea tyhmää telkasta ja nauttia, kun kerrankin kerrostalo on hiljainen ja alakerran parvekeröökaava juoppokin on tajunnut lähteä johonkin muualle joulun viettoon. Alun perin oli tarkoitus mennä vanhempieni luo maalle, mutta en vaan jaksanut flunssan takia edes matkalaukkua pakata.
Ja yksinäisyydestä "kärsivät" ihmiset olisivat koko alkuvuoden käyttää vaikka kaverihakuun netsissä ja alkaa etsiä itselleen jouluseuraa. Varmasti olisi löytynyt, koska suomessa lienee paljon ihmisiä, jotka kärsivät yksinäisyydestä ja toivovat kaveria. Outo juttu ettei sitten sille asialle viitsi tehdä mitään, vaan odotetaan jouluun asti, jotta pääsee valittamaan miten on taas yksin.
Täh? Helpompaa se yksin kuin kuluttaa aikaa puuduttavissa sukujuhlissa joissa on pahaa jouluruokaa.
Voimia sulle, olet rohkea ja rehellinen ihminen. Joulut tulee ja joulut menee...
yksinäisillä todella laatu aikaa. surkuttelen teitä joille perhe joulut ovat pakko pullaa. kuunnella paskapuheita.
Yhyy mulla on kurjaa, joten kaikilla muillakin pitää olla.
Hahaha, pakko vähän avautua...siis eikö joulu ole rauhoittumisen aikaa. Mikään ei siis edes milli lompakkoon saa mua viettämään joulua kenenkään muun kanssa kuin itseni. Hahaha ei en vitussa ala sua viihdyttämään. Tääkin kirjoitus on yliveto. Gud jul.
Mikä pakko se on tunkea johonkin ydinperheyhteisöön vaikka kuitenkin tietää kokevansa siellä ulkopuolisuutta siitä ettei itsellä ole omaa perhettä. Normaalisti kokeva kyllä kärsii. Samaan pääsee monessa muussakin tilanteessa, eihän joulu ole siinä mitenkään erityinen.
Yksinäisyys on herkkua, jos vaihtoehtona on epämiellyttävä epäyksinäisyys.
Ehkä kissa olisi hyvä kaveri. On hiljaa ja nukkuu 16 tuntia vuorokaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikset keksi omaa joulutekemistä? Olen viettänyt jouluni yksin 18-vuotiaasta eikä mitään ongelmaa viihtyä
Oletko tyhmä? Jos joku ei halua olla yksin jouluna, hän ei halua olla yksin jouluna. Sinä haluat. Sinä et ole tuo toinen ihminen.
Sinut pitäisi pakottaa olemaan joulu ison ihmisjoukon kanssa, niin tilanteesi olisi verrattavissa ihmiseen, joka joutuu olemaan yksin silloin kun ei halua.
Miten tämä on niin vaikeaa ihmisille?
Mikset keksi omaa joulutekemistä? Olen viettänyt jouluni yksin 18-vuotiaasta eikä mitään ongelmaa viihtyä