Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin mennä joulukirkkoon, mutta minulla ei ole käteistä kolehtiin

Vierailija
24.12.2025 |

Joten enpä mene n öyryyttämään itseäni

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aijai, ei sinne alle 50 euron sovi mennä

Vierailija
22/28 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan aina taskun pohjalta jotain, vaikka purkan. Ei kukaan huomaa eikä pääse epäilemään köyhäksi. 

Aika epäpyhä tunnelma jos tuollaista siellä tapahtuu. Kerätäänköhän luostarijumalanpalveluksissa kolehti? Kuuluuko kolehti kaikkiin jumalanpalveluksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin kirkoissa kolehti on ovella. Helppo kävellä ohi. Ainakin yhdessä isossa kirkossa näin oli. 

Vierailija
24/28 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin kirkoissa kolehti on ovella. Helppo kävellä ohi. Ainakin yhdessä isossa kirkossa näin oli. 

Olen nähnyt tämän, mutta silti se pussukka kävi jokaisen sylissä. Tuolloin oli cashia, nyt ei ole.

Vierailija
25/28 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi antaisit kiekolle almuja. Kiekkoväen on rikkaampaa kuin suurin osa muusta väestöstä. Ne vain esittää köyhiä ja riutuva jotta voittaisivat lampaiden luottamuksen puolelleen.

Vierailija
26/28 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkiautomaateista saa nostettua 20 euron seteleitä. 

Muistelisin, että olisin jostakin nostoautomaatista saanut  10 euron setelin(?).

Vierailija
27/28 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita nappi, näin ennenkin tehtiin.

Tai vino pino vanhoja aluslevyjä, kilisee kivasti ja muut ympärillä kuulee ja aattelee: siinäpä vasta joulun henkeä, isolla kädellä antaa hän almuja tarvitseville...totuus: e jaksanut hoitaa niitä metallin keräykseen, näinkin asiasta selviää...Hyvät Joulut itse kullekkin säädylle!

Vierailija
28/28 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkiautomaateista saa nostettua 20 euron seteleitä. 

Muistelisin, että olisin jostakin nostoautomaatista saanut  10 euron setelin(?).

Sellainen ongelma, etten halua käteistä. Jos instituutio on niin vanha, että operoi vain käteisellä niin kuuluuko nykyaikaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä