Ajattelin mennä joulukirkkoon, mutta minulla ei ole käteistä kolehtiin
Kommentit (28)
ei sinne ilman rahaa ole asiaa. jumala saa tietää ja joudut helvettiin.
Laita nappi, näin ennenkin tehtiin.
Eikös niissä ole nykyään mahdollista lahjoittaa myös mobilepayllä?
Minä siirrän vain haavin eteempäin jos ei ole rahaa. Ei siinä ole mitään noloa. Kyllä köyhilläkin on oikeus osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Eikös niissä ole nykyään mahdollista lahjoittaa myös mobilepayllä?
Huhujen mukaan näin on
sieltä kolehdistahan voi aina kourasta sopivasti sitä käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Laita nappi, näin ennenkin tehtiin.
Ei ole ylimääräisiä nappejakaan?
Hoidan hyväntekeväisyysasiani ilman kirkkoa, joten tässä tulee nyt vähän olo, että palaisinko kuitenkin esikouluun kun olen jo vähän parempi...
Vierailija kirjoitti:
Minä siirrän vain haavin eteempäin jos ei ole rahaa. Ei siinä ole mitään noloa. Kyllä köyhilläkin on oikeus osallistua.
Kirkkohan se köyhä on jos ei ole päivittänyt edes korttiaikaan. Muu maailma on edennyt jo suoraveloituksiin aikapäivät sitten
Vierailija kirjoitti:
Mobilepay-maksu on mahdollinen.
Onko?
Lahjoitan muuten sellaisille tahoille, jotka eivät kerjää tai vaadi. En ole ihan varma, onko kirkko sittenkään oikea paikka minulle. Kuulostaa, että sieltä voi oppia huonoja tapoja
Eikö se muuan saksalainen anekaupan kieltänyt, ja itse pomon poika rahamiehiä häirinnyt temppelissä? Näiden perusteella päättelen, että rahattomat ovat tervetulleita kirkkoon, rikkaista en tiedä
Ei kai kirkossa käynti ole maksullista
En kanna lompakkoa mukana kirkossa
.siksi en laita kolehti on raha kun ei ole mukana
Muutenkin, oppeihin kuuluu myös pitää hyväntekeväisyytensä salassa, jotta se kantaa taivaan valtakuntaan. Julkinen hyväntekeväisyys kuulostaa brassailulta ja oudolta, hyvesignaloinnilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kirkossa käynti ole maksullista
No selvästi on. Joko annat rahaa tai saat negatiivisen kokemuksen.
Minä laitan aina taskun pohjalta jotain, vaikka purkan. Ei kukaan huomaa eikä pääse epäilemään köyhäksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se muuan saksalainen anekaupan kieltänyt, ja itse pomon poika rahamiehiä häirinnyt temppelissä? Näiden perusteella päättelen, että rahattomat ovat tervetulleita kirkkoon, rikkaista en tiedä
Onko kirkko siis korruptoitunut?
Miksi muuten nöyryyttäminen on pre-sensuurissa