Kun silmiä kutiaa ja kirvelee ja silmien ympärysiho punoittaa ja sekin kutiaa niin menisitkö terveyskeskuslääkärille vai esim. optikkoliikke
Kommentit (45)
Kuivien silmien takia silmälääkärille?!? No jos haluatte maksaa 150 egee tippasuosituksista, niin siitä vaan :D
Vierailija kirjoitti:
Auttaisko hydrocortisonvoide ?
Silmien lähelle ei saa kortisonivoiteita laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kortisonia ei silmien lähelle!
Jos on ihottumaa, 1-prosenttista kortisonivoidetta (eli sitä, jota käsikaupassa myydään) voi kyllä lyhyenä kuurina laittaa myös silmänympärysiholle. Silmä ei ole sellainen paikka, johon ei voisi kortisonia laittaa, onhan niitä kortisonitippojakin. Silmänympärysiho on ohutta ja kortisoni ohentaa ihoa, joten voimakkaampaa tavaraa ja pitkiä aikoja ei voi kortisonivoiteita siihen käyttää, mutta lyhyestä kuurista ei ole mitään haittaa.
Kortisoni nostaa silmän painetta eikä ole hyvä asia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilisin ensin itsehoitoa: allergialääke, bepanthen, kortisonivoide.
Bebanten sensi cam on ok ei kortisoni silmien lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama. Mutta se on homeoireilua. Yllättävän yleistä vaikka sitä yritetään kieltää
Mulle ilmestyi sitkeä silmänympärysihottuma, kun muutettiin 2018 rakennettuun kerrostaloon. Vuoden asumisen jälkeen muutettiin pois ja ihottuma katosi samalla. En tiedä mikä tossa asunnossa oli vikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmien lähelle ei saa kortisonivoiteita laittaa.
Ultracortenolia saa laittaa suoraan silmään.
Voi olla talipunkkeja silmissäsi!
Sulla on todennäköisesti POD, mene yleislääkärille. Hän todennäköisesti määrää silmäkortisonia, jolla oireet häviävät, mutta tulevat lopettamisen jälkeen tuplasti pahempina takaisin. Elidel ja ihonhoitotuotteiden karsiminen auttaa.
Vierailija kirjoitti:
En kumpaankaan. Menisin apteekkiin.
Apteekista voi saada neuvoja ja sopivaa lääkitystä.
joku kasvojenhoitotuote joka aiheuttaa ihoärsytystä? tai joku muu hajuste tms.
Apteekkiin.
Se on se paikka, missä neuvotaan itsehoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Ai silmiin? No sitten ei pelkästään kutia, kirvelee myös.
Vierailija kirjoitti:
https://www.yliopistonapteekki.fi/avene-soothing-eye-contour-cream-10-m…
Olen nähnyt tätä apteekissa silmätippahyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilisin ensin itsehoitoa: allergialääke, bepanthen, kortisonivoide.
Ja kosteuttavat silmätipat.
Kuiva ilma, pölyä...... allergiaoireita. Ilmaan kosteutta ja alkuun res. vapaat allergialääkkeet ensiavuksi.
Kysy neuvoa apteekista.
Siivous ja puhtaat vuodevaatteet auttavat asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.yliopistonapteekki.fi/avene-soothing-eye-contour-cream-10-m…
Olen nähnyt tätä apteekissa silmätippahyllyssä.
Itselläni oli jossain vaiheessa silmäluomi niin ärtynyt, että siinä oli jopa pieni haava. Tämä voide hoiti luomen kuntoon nopeasti.
Onko kyseessä joku näärännäppy? Antibiootti voiteella lähtee melkein samantien. Ihan terveysasemalle riittää varmasti, kun kyseessä kuitenkin silmän ulkopuolisen ihon tulehdus.
En kumpaankaan. Menisin apteekkiin.