Kun silmiä kutiaa ja kirvelee ja silmien ympärysiho punoittaa ja sekin kutiaa niin menisitkö terveyskeskuslääkärille vai esim. optikkoliikke
Kommentit (45)
Tkn lääkärille. En omalla kohdalla pitäisi automaattisesti silmäsairautena.
Ihon kutina ei ole silmälääkärin hommia.
Vierailija kirjoitti:
Ihon kutina ei ole silmälääkärin hommia.
Mutta kun silmiä kirvelee ja kutiaa ja silmämunakin punottaa.ap
Miten terveyskeskulääkärille mennään? Ainakin Lahdessa diagnoosin tekee sairaanhoitaja, viimeksi sain silmätulehdukseen peräpukamavoidetta.
Mene optikkoliikkeesen silmälääkärille. Nopeiten pääset sinne ja lääkärille ehdottomasti, ei optikolle.
Hakisin apteekista allergialääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama. Mutta se on homeoireilua. Yllättävän yleistä vaikka sitä yritetään kieltää
Sori vaan hysteerikko, mutta todettu huuhaaksi. Nyt oli pakkasta ja kuiva ilma tuon tekee. Osta kosteusvoiteita ja silmätippoja.
Kokeilisin ensin itsehoitoa: allergialääke, bepanthen, kortisonivoide.
Kunnon silmänympärysvoide, esim Biotherme. Ja kosteuttavia silmätippoja. Lääkäriä ei mitään syytä kuormittaa.
Oletko ekaa kertaa Suomessa talvella? Huoh.
Jos meikkaat lopeta. Väärä saippua? Kosteuttavia silmätippoja apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Kortisonia ei silmien lähelle!
Jos on ihottumaa, 1-prosenttista kortisonivoidetta (eli sitä, jota käsikaupassa myydään) voi kyllä lyhyenä kuurina laittaa myös silmänympärysiholle. Silmä ei ole sellainen paikka, johon ei voisi kortisonia laittaa, onhan niitä kortisonitippojakin. Silmänympärysiho on ohutta ja kortisoni ohentaa ihoa, joten voimakkaampaa tavaraa ja pitkiä aikoja ei voi kortisonivoiteita siihen käyttää, mutta lyhyestä kuurista ei ole mitään haittaa.
Blephaclean pyyhkeitä, kostutustippoja esim.Hylo Intense tai Thealoz Duo tippoja vähintään 8krt päivässä, tarvittaessa lisäksi Lecrolyn Sine tipat ja niitäkin vähintään 6 krt/pvä ja ainakin 1-2 viikon ajan
Silmätippoja ja hajusteetonta silmänympärysvoidetta heti ensiavuksi ja lääkärin tutkimuksiin heti kun sinne pääsee. Näillä itse menisin.
Oletko kokeillut sumutettavia silmätippoja? Esim. näitä, saa apteekista.
Minulla sama. Mutta se on homeoireilua. Yllättävän yleistä vaikka sitä yritetään kieltää