1.2. alkaen myös alle 50e tulot alentaa toimeentulotukea
Muistakaa että helmikuusta alkaen toimeentulotuessa huomioidaan tuloina myös alle 50e summat, kun nykyään vain 50e ylittävä osuus on huomioitu. Jatkossa jokainen tilille kilahtanut euro siis vähentää perustoimeentulokuea.
https://www.kela.fi/ajankohtaista/toimeentulotukeen-muutoksia-uudet-vel…
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi rahat voi saada myös käteisenä niin ei vaikuta yhtään kun ei kerro.
Mitkä rahat?
voi köyhää reppanaa.
No vaikka jos saa synttäreinä rahaa.
Jeeeees kerran vuoteen joku antaa sulle rahaa .kyllä on elämä hyvin hallinnassa aikuisella ihmisellä.
Et ole kuullut synttärilahjasta.. Minä nyt heitin vain tuon esimerkin kuinka naurettavaa tälläinen satunnaisten rahojen saaminen tilille on rangaistavaa
Ai ei mua rangaista vaikka tulisi jokapäivä tilille rahaa. pomo maksoi 2000e joulu bonus rahaa ja tili tulee 31.12.
luulen että kyse on niistä ihmisistä ketkä elää muittenrahoilla niin maksaja laatii säännöt jos ei miellytä älä hae tukia.
Olisi oikeudenmukaista, jos hyvin toimeentulevien tukia vähennettäisiin myös. Esim kotitalousvähennys. Jokainen on jo tottunut siivoojaansa ja jatkaa työsuhdetta maksoi sen valtio tai itse. Tai rempat, jokainen teettää sen rempan joka tapauksessa. Miksi sitä pitää tukea? Ja vielä jokaisen ihmisen eikä jokaisen rempan kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä rahat?
voi köyhää reppanaa.
Esim. ne rahat mitkä saa vaikka vanhemmilta tai myymistään tavaroista.
En ole nyt muutamaan kuukauteen hakenut mitään tukia koska osa-aikatyön palkalla olen pärjännyt oikein hyvin. Pystyn ostamaan kaiken mitä haluan ja mulla ei ole nyt tarvetta edes ostaa mitään koska mulla on kaikki haluamani.
Eli mulla menee oikein hyvin ja on aina mennyt silloinkin kun sain pelkästään tukia.
Saan tekemällä 100 tuntia /kk saman käteen kuin moni saa kokoaikatyöstä. Tässä kuussa tein jotain 120 -130 tuntia päälle mutta tuo 100tuntia/kk riittää mulle jotta pystyy elää sellaista elämää kuin haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä rahat?
voi köyhää reppanaa.
Jeeeees kerran vuoteen joku antaa sulle rahaa .kyllä on elämä hyvin hallinnassa aikuisella ihmisellä.
Et ole kuullut synttärilahjasta.. Minä nyt heitin vain tuon esimerkin kuinka naurettavaa tälläinen satunnaisten rahojen saaminen tilille on rangaistavaa
Ai ei mua rangaista vaikka tulisi jokapäivä tilille rahaa. pomo maksoi 2000e joulu bonus rahaa ja tili tulee 31.12.
luulen että ky
Helppo se on puhua, kun bonuksetkin on tonneja. Tarvitsemme siis artikkeleja , joissa ongelma on jouluteen pussien loppuminen kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Se on toimeentulotuki välttämättömiin asioihin jotta pysyt hengissä. Jos sulla on tuloja, et sitä tarvitse. Miksi muiden pitäisi maksaa elämäsi ja sun saada olla tekemättä mitään muiden raataessa
On se kyllä helvetin naurettavaa.. Jos vaikka vanhemmat avustaa parilla kympillä tiukan paikan tullen niin siitäkin rokotetaan.. Ei se mikään tulo ole vaan satunnainen avustus. .. Mitä ihmettä nää tällä kokevat voittavansa
Miksi tulisi tiukka paikka kun kaikilla jotka saa toimeentulotukea, niin jää yli 590€/kk pakollisten laskujen jälkeen, jos tuolla summalla ei saa kuukauden ruokia ja vaatteita silloin tällöin, niin pakko olla elämänhallinta ongelmia tai päihdeongelma.
Toimeentulotukiasiakkaalla voi olla esimerkiksi velkaa, joten todellisuudessa hänelle ei jää lähellekään tuollaista summaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Se on toimeentulotuki välttämättömiin asioihin jotta pysyt hengissä. Jos sulla on tuloja, et sitä tarvitse. Miksi muiden pitäisi maksaa elämäsi ja sun saada olla tekemättä mitään muiden raataessa
Alan lainailemaan tililleni jotain 0,001 euron avustuksia että siellä tekevät jotain palkkansa eteen.
Miten tää nyt auttaa ketään? Hallitus lienee sitä mieltä, että tämäkin auttaa luomaan työpaikkoja?
Eikö se ole sun itse mielestä outoa, että tässä maassa se köyhin ei missään nimessä saa säästää ja sit pakotetaan hakemaan Kelan luukulta jotain harkinnanvaraista?
Miten se ketään auttaa, jos köyhä lainaa kuin lopulla 10e ruokaan jostain ja se miinustetaan tuplana?
Mikä järki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä rahat?
voi köyhää reppanaa.
Eihän siitä mitenkään RANGAISTA.
Joo helpppo?
ei tartte kun aamulla lähteä töihin vauvapalstalla tukienpienuutta itkemisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadatta viidennettäkymmenettä kertaa: toimeentulotuki ei ole mikään kansalaispalkka. Se on raha, että ihminen pysyy juuri ja juuri elävien kirjoissa. Jos rahaa saa muualta vaikka euron, niin kyllä -> sen kuuluu laskea toimeentulotukea euron verran. Tätä ei pitäisi olla kovin vaikeaa tajuta. Mutta jos tuota ei ymmärrä, niin on helppo tajuta miksi tuollainen henkilö on sillä toimeentulotuella.
Miten siltä toimeentulotuelta on tarkoitus ponnistaa työelämään tai elämässä eteenpäin kun säästäminenkin on kielletty? Mihinkään muuhunkaan ei voi varautua kun ihan pienetkin säästöt pitää käyttää pois.
Juuri näin. Jos omistaa auton niin ei voi hakea vaikka 80km päähän töihin koska matkoihin menee satoja euroja kuukaudessa polttoaineisiin ja koska ei saa sääästää niin ei ole varaa käydä töissä ensimmäiseen palkkapäivään asti.
Ja saan täydet kesälomat kuten kokoaikaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä helvetin naurettavaa.. Jos vaikka vanhemmat avustaa parilla kympillä tiukan paikan tullen niin siitäkin rokotetaan.. Ei se mikään tulo ole vaan satunnainen avustus. .. Mitä ihmettä nää tällä kokevat voittavansa
Miksi tulisi tiukka paikka kun kaikilla jotka saa toimeentulotukea, niin jää yli 590€/kk pakollisten laskujen jälkeen, jos tuolla summalla ei saa kuukauden ruokia ja vaatteita silloin tällöin, niin pakko olla elämänhallinta ongelmia tai päihdeongelma.
Toimeentulot
Velkojen kannattaa mennä ulosottoon jos on työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadatta viidennettäkymmenettä kertaa: toimeentulotuki ei ole mikään kansalaispalkka. Se on raha, että ihminen pysyy juuri ja juuri elävien kirjoissa. Jos rahaa saa muualta vaikka euron, niin kyllä -> sen kuuluu laskea toimeentulotukea euron verran. Tätä ei pitäisi olla kovin vaikeaa tajuta. Mutta jos tuota ei ymmärrä, niin on helppo tajuta miksi tuollainen henkilö on sillä toimeentulotuella.
Miten siltä toimeentulotuelta on tarkoitus ponnistaa työelämään tai elämässä eteenpäin kun säästäminenkin on kielletty? Mihinkään muuhunkaan ei voi varautua kun ihan pienetkin säästöt pitää käyttää pois.
säästämistäkään ei ole kielletty. puhut paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Jos omistaa auton niin ei voi hakea vaikka 80km päähän töihin koska matkoihin menee satoja euroja kuukaudessa polttoaineisiin ja koska ei saa
Työttömillä paskaloisilla löytyy aina selitys miksei voi mennä töihin.lisää leikkauksia tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee tuosta summasta satanen opintolainan lyhennyksiin.
Ja mikä ihmeen 590 pakollisten laskujen jälkeen? Ihmisillä on erinäisiä menoja, joita ei lasketa ja esim puhelin sekä liittymä on nykyään melko välttämätön.
Tällä ei kovin moni muu eläis.
Nyt on muuten jaettu ruokakortteja diakonialta, kai sä olet nostanut vaateen, että ne otetaan huomioon toimeentulotuessa?
Jos mä joskus joudun joltakulta lainaamaan, niin olen myös velvollinen maksamaan sen takaisin vai miten sä olet sun lainoista selvinnyt?
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin toimeentulotukea saava saa asua omistusasunnossa eikä sitä ole pakko myydä. Toimeentulotukiasiakkaalla voi siis olla arvokaskin omaisuus (esimerkiksi velaton asunto Helsingissä) ja saa silti toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Sekö sitten on reilua, että rikkaiden lapset saa valtiolta kuukausittain 100 euroa sijoitussalkkuunsa? Hekö tarvitsevat tämän muiden raatamisella maksettavan avustuksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat voi avustaa muulla tavoin. Eikö ne voi vaikka antaa käteistä tai sitten tilata sun kotiovelle kauppakassit? Vai mihin muuhun sitä pariakymppiä tarttee ku ruokaan? Ei sillä laskuja saa maksettua ja leffateatterit voi jättää välistä.
On nykyäänkin ollut virkailijakohtaista, että kuinka paljon virkailija jaksaa tai osaa laskea. Vaikka periaatteessa pitäisi huomioida 50 e ylittävältä osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö sitten on reilua, että rikkaiden lapset saa valtiolta kuukausittain 100 euroa sijoitussalkkuunsa? Hekö tarvitsevat tämän muiden raatamisella maksettavan avustuksen?
Mitäs te köyhät tukia nostelevat elätit raadatte?
No käteisenä sitten Tiukoilla ovat niin en ymmärrä että joku tuostakin voi olla katkera.