Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyhinä työn teettämisen kuuluu olla kalliimpaa ja vaikeampaa

Vierailija
24.12.2025 |

https://demokraatti.fi/teemu-laajasalo-lepo-ei-ole-palkinto-eika-heikko…

Juuri niin! Koko 1900-luvun työväenliike ja ay-liike taisteli saadakseen edes lepopäivät työläisille ja lisäkorvaukset siitä,että osa tekee töitä silloin kun muut juhlivat ja lepäävät. Tämänkin palkanlisän kokoomus haluaa viedä pois. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekööt. Itse siirryn sitten päivä työhön. Mun puolesta joku muu saa painaa pyhät ja yöt. Tosin hyvä nykyään kun itse ainakin saan olla omalla ilmoituksella saikulla, jos työnantaja vaatii todistusta,sekin helppo saada koska terkkari ei ota vastaan. Riittää sanoa puhelimessa et on kuumetta, ei tarvetta mennä paikan päälle. Sanovat laittavansa saikkulapun postissa. Kiitos.

Vierailija
2/5 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhäthän ovat samaa arkea nykyisin, ei juuri kukaan enää pyhitä lepopäivää. Miksi niistä pitäisi silloin enempää maksaakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhäthän ovat samaa arkea nykyisin, ei juuri kukaan enää pyhitä lepopäivää. Miksi niistä pitäisi silloin enempää maksaakaan?

No ei siinä muuta kun työtä hakiessa vaan kerrot, että teet 1 vuorotyötä, ei punaisella kalenteriin merkittyjä päiviä samalla liksalla. Ai ei saa työtä,no ei haittaa. Samalla periaatteella kaikille ei yötyötkään käy, eikä niihin pakottaa voi. Samalla periaatteella jos ne tavallisia arkkia on, niin turha vinkua jos kerrostalon naapuri aatto aamuna klo 7 alkaa poraamaan ja remppaamaan.

Vierailija
4/5 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nään sen vapaan tärkeämmäksi kuin minkään maksun tai tuntipalkan, eli nytkin olisi vain normaali 5 päiväinen työviikko, eikä kukaan pääsisi reissaamaan mihinkään kauemmas sukulaisten luo joulua viettämään, ihan vain esimerkiksi.

Aluksi moni varmaan pyytäisi näitä päiviä palkattomaksi, mutta vain harvalle myönnettäisiin ja tämä on se tappelu, joka alkaa parin vuoden kuluttua, siinä ei myöskään vappuna tai uutenevuotena sitten ryypätä, kun se on seuraavana aamuna työpäivä ihan normaalisti.

Vierailija
5/5 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LINKKIHULLU TAAS VAUHDISSA 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän