Nuorten työttömyys kohonnut 20,5 prosenttiin
Nuorten työttömyys kohonnut nyt jo 20,5 prosenttiin. Eli noin viides nuori on jo työtön.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrityksetkin pelleilee hakijoiden kanssa, kun on on niitä haamutyöpaikkojakin. Todellisuudessa niitä työpaikkoja ei ole. Sitten ne ainoat työpaikat ovat ne piilotyöpaikat. Ihan sattuman kauppaa ketkä voi täällä työllistyä.
Ehei, ei se sattumankauppaa ole. Suhteilla niitä töitä saa, Stubbitkin sen tietää.
Suhteilla saa, mutta muille se on sattuman kauppaa. Ollaan me ihmiset eriarvoisissa asemissa.
Olen koulussa töissä ja näistä oppilaista 80% ovat sellaisia, että ei noista tule olemaan mihinkään työhön.
Ei sitä siivoustyötäkään voi tehdä jos ei a. löydä työpaikalle ja b. tulee aina vähintään 5 tuntia myöhässä.
Pahalta näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Olen koulussa töissä ja näistä oppilaista 80% ovat sellaisia, että ei noista tule olemaan mihinkään työhön.
Ei sitä siivoustyötäkään voi tehdä jos ei a. löydä työpaikalle ja b. tulee aina vähintään 5 tuntia myöhässä.
Pahalta näyttää.
Mä opiskelen aikuispuolella amiksessa, eikä puolesta näistäkään oo mihinkään. Paikalle tullaan 15 min myöhässä, sit mennään röökille ja kun pitäs opiskella, jauhetaan paskaa ja kerrotaan "kalajuttuja" . Mutta mutta. Nämä työllistyvät, koska ovat miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Ilman työkokemusta ei pääse ja nuorilla ei voi kertyä työkokemusta, koska ei oteta töihin. Jos pääsee johonkin, se on pätkätyö rekryfirman kautta. Vanhat työntekijät jää eläkkeelle ja heidän työhönsä ei enää palkata uutta vaan siirretään sekin työ toiselle työntekijälle.
Hyvää joulua!
Ja pätkätyö rekryfirman kautta on keikkatyötä nollatuntisopimuksella.
Eläkeikää pitäisi laskea että nuoret saisivat töitä.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikää pitäisi laskea että nuoret saisivat töitä.
Tätä ei haluta tehdä, koska on tiedossa, että eläkkeelle siirtyvien tilalle ei palkata ketään. Työpaikka joko lopetetaan kokonaan tai tehtävät jaetaan muille.
Kaikki haluu töitä ja pakko hakea