Lapseton joulu
On ihanan rauhallista. Saa nukkua pitkään. Koti on siisti. Rahaa säästyy, kun ei ole huollettavia.
Ja mikä parasta, näin jatkuu myös joulun jälkeen tästä ikuisuuteen, koska tämä rauha ja vapaus on upea asia josta ei kannata luopua.
Hyvää lapsivapaata joulua! 😍🤩
Kommentit (82)
En kaipaa mitään hössötystä, kinaamista, älämölöä, säntäilyä, sitä että joku kerjää kokoajan mun huomiota ja mun pitäisi tehdä asioita siksi että jotkut muut niin vaatii. Nautin yksin- tai kaksin (aikuiset) olon levollisuudesta, harmoniasta, hiljaisuudesta ja siitä etti tarvitse suorittaa mitään. Olen nyt n 430 km päässä kotoa, vietän joulun yksin, kävin kävelemässä merenranalla, ei juuri ketään ihmisiä missään. Kävin ruokakaupassa, ison kaupungin 7so ostpskeskus huusi tyhjyyttään, siellä oli ehkä 20 ihmistä. Ihan turhaan mikään muu kuin ruokakauppa on enää auki. Joku partioaitta ja kapahl, 0 asiakasta. Jossain kahvilassa istui nuoria aikuisia ja jokunen ulkomalainen.
Huomenna ajan kotiin ja huokaisen että tää on taas ohi, vielä 365 päivää seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa mitään hössötystä, kinaamista, älämölöä, säntäilyä, sitä että joku kerjää kokoajan mun huomiota ja mun pitäisi tehdä asioita siksi että jotkut muut niin vaatii. Nautin yksin- tai kaksin (aikuiset) olon levollisuudesta, harmoniasta, hiljaisuudesta ja siitä etti tarvitse suorittaa mitään. Olen nyt n 430 km päässä kotoa, vietän joulun yksin, kävin kävelemässä merenranalla, ei juuri ketään ihmisiä missään. Kävin ruokakaupassa, ison kaupungin 7so ostpskeskus huusi tyhjyyttään, siellä oli ehkä 20 ihmistä. Ihan turhaan mikään muu kuin ruokakauppa on enää auki. Joku partioaitta ja kapahl, 0 asiakasta. Jossain kahvilassa istui nuoria aikuisia ja jokunen ulkomalainen.
Huomenna ajan kotiin ja huokaisen että tää on taas ohi, vielä 365 päivää seuraavaan.
Hössötys on valinta. On myös valinta valitsematta hössötystä kotiinsa.
Itselläkin lapseton joulu teknisesti, pari vuotta sitten selvisi että 8v lapseni ei ollutkaan biologisesti oma. Ero tuli, entinen akka ja lapsi ovat taakse jäänyttä elämää mutta elarit jäivät.
Vierailija kirjoitti:
Itselläkin lapseton joulu teknisesti, pari vuotta sitten selvisi että 8v lapseni ei ollutkaan biologisesti oma. Ero tuli, entinen akka ja lapsi ovat taakse jäänyttä elämää mutta elarit jäivät.
Ikävä kuulla, että olet joutunut isyyshuijauksen uhriksi. Vasektomiaa kannattaa harkita jatkoa ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, minulla on ollut kiva joulu 11-vuotiaan tyttöni kanssa. Ollaan syöry riisipuuroa ja jouluruokaa. Availlaan lahjoja pitkin päivää. Nyt katson joulun leipomisohjelmaa ja tyttö meni viel käymään normalissa saamallaan lahjakortilla. Kohta alan tehdä luumurahkaa kermavaahdolla. Jokainen viettäköön joulun tyylillään. Itse olen tosi onnellinen mun lapsesta. Hyvää joulua!
Miten tämä liittyy lapsivapaaseen jouluun?
Itse lapsettomana vietän joulun vanhempieni kanssa. Toisaalta voisi olla kiva joskus viettää yksinkin. Joulussa parasta minulle on rauhoittuminen perusarjen jutuista, lahjat, jouluruoat yms eivät tunnu niin tärkeiltä. Hyvää joulua kaikille!
Kiitos samoin! Ei haittais viettää joulua ihan yksinäänkin, rakastan rauhaa ja hiljaisuutta.
N.40, tahattomasti lapseton, nykyään tilanteeseen tyytyväinen
Oon myös lapseton ja vietän aina joulun vanhempieni ja sisarusteni kanssa. Mulla on tosi kiva perhe mutta jotenkin vuosi vuodelta nämä perhejoulut tuntuu vaan raskaammilta :D ajattelin toivoa ensi joulun pyhiksi työvuoroja niin voin hyvällä omalla tunnolla skipata joulunvieton
Vierailija kirjoitti:
On se rauhallista sitten hoivakodissakin kun yksin saat sängyssäsi maata eikä kukaan tule katsomaan.
Tulevat jouluna ja juhannuksena pikaiseen, jos kerkeävät. Sinulle ei saa ostaa vanhana sitten mitään kun lapset on edunvalvojana. Ei jalkahoitoa, kampaajaa tai uusia vaatteita tai ortopedisiä kenkiä. Nähty kuule sivusta on.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, minulla on ollut kiva joulu 11-vuotiaan tyttöni kanssa. Ollaan syöry riisipuuroa ja jouluruokaa. Availlaan lahjoja pitkin päivää. Nyt katson joulun leipomisohjelmaa ja tyttö meni viel käymään normalissa saamallaan lahjakortilla. Kohta alan tehdä luumurahkaa kermavaahdolla. Jokainen viettäköön joulun tyylillään. Itse olen tosi onnellinen mun lapsesta. Hyvää joulua!
Kunnes on peukuttava syrjäytynyt teini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä paljon kuin velat vauvapalstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnes on peukuttava syrjäytynyt teini.
Sellainenko itse olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menehän nyt yh äippä täältä vit tuun katkeroitumisesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aihe vapaa, ei vauvapalsta. Vauvapalsta on erikseen. Kannattaisi opiskella ennen kuin kirjoittaa hölmöyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se rauhallista sitten hoivakodissakin kun yksin saat sängyssäsi maata eikä kukaan tule katsomaan.
Tulevat jouluna ja juhannuksena pikaiseen, jos kerkeävät. Sinulle ei saa ostaa vanhana sitten mitään kun lapset on edunvalvojana. Ei jalkahoitoa, kampaajaa tai uusia vaatteita tai ortopedisiä kenkiä. Nähty kuule sivusta on.
Isoin kysymys ei ole se, tuleeko lapset katsomaan joskus. Isompi kysymys on se miksi vanhempi perustaa elämänsä siihen oletukseen että lapset pyörivät ympärillä myöhemmin? Ei siitä ole mitään takeita. Lapset voivat olla linnassa, vakavan sairauden uhrina, asua hevonkuusessa toisella puolella maata, jne. Tai voivat olla niin köyhiä ettei ole varaa auttaa tai matkustaa iäkkäiden vanhempien luokse eri paikkakunnalle. Kummallista tehdä oletuksia. Lapset elää omaa elämää ja lähtökohta on että ei voi tehdä oletuksia heidän ajankäytöstään. Vain itsekkäimmät kuvittelee, että lasten elämäntehtäväksi muodostuu omat vanhemmat. Delulu ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aihe vapaa, ei vauvapalsta. Vauvapalsta on erikseen. Kannattaisi opiskella ennen kuin kirjoittaa hölmöyksiä.
Sivun ylälaidassa lukee ihan selkeästi sekä VAUVAfi että www.vauva.fi 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivun ylälaidassa lukee ihan sel
Väärin, väärin, väärin.
Vauva on sivuston nimi.
Foorumin alaosio, jossa nyt kirjoitat, on Aihe Vapaa.
Tämä on yleispalsta kaikille keskusteluaiheille.
Vauvapalstan löydät kun klikkaat sivun yläosasta *Valitse alue" josta avautuu pudotusvalikko.
Nyt tiedät, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoivakodissa on pääasiassa kahdenlaisia vanhuksia: Niitä jotka jaksavat valittaa, että lapset eivät koskaan tule käymään ja niitä, jotka ovat tottuneet asiaan.
t. ex-hoitsu
Tämä tarina on erittäin yleinen ja tunnistettu globaalisti. Se on silti kumma miten myytti elää sitkeästi ihmisten mielissä että lapsien hankkiminen poistaisi yksinäisyyden. Lapsethan voivat muuttaa ulkomaille ja heillä on omakin elämä, joten ei heillä ole aikaa ja rahaa olla ilmaisia lähihoitajia vanhemmilleen. Ihan älytöntä että vielä 2025 uskotaan näin. Eikö kukaan ole kuullut ystävistä ja mitä varten ne ovat?
Minä saattohoidin ainoana lapsena sekä äitini että isäni. Ei ollut muuta vaihtoehtoa, sen verran hyviä vanhempia minulle olivat. Rankkaa oli ja joskus vitsailen totesikin, että helpompaa olisi ollut jos olisivat olleet huonompia vanhempia minulle
Yksinäiset vanhukset eivät ole aina syyttömiä tilanteeseensa