Pitääkö erotessa palauttaa arvokkaammat lahjat?
Kysymys otsikossa. En ole eroamassa enkä edes suhteessa mutta jäin miettimään kun näin mainoksen jossa oli upeat tonnin timanttikorvakorut :D Toisaalta, turha miettiä tällaisia koska oma ihanteeni ei ole koskaan ollut mikään miljonääripuoliso. Kunhan mietin.
Kommentit (27)
Korut ovat muistolahja, joten ei niitä palauteta erossa. Jos kyse on suvun arvokorusta, joka on enemmänkin lainassa käyttäjällään, on ne palautettava korun antajalle.
On myös pakko neuvotella kuka saa Rembrantin tai Gallen -Kallelan. Tietysti, jos olet saanut ne lahjaksi luovutuskirjalla ja sinut nimetään arvotaulun omistajaksi viet sen tietenkin mennessäni.
Mun ex vei kihlasormuksen laatikostani. Ihmettelin missä se oli kun en löytänyt ja luulin hukanneeni, joten kysyin exältä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi. Ne tonnin korvakorut ovat ostamisen jälkeen romukullan arvoiset
Sikälis totta että ei niistä koruista samaa hintaa saa, mutta timantit säilyttävät arvonsa
Kullan hinta on tuplaantunut 5 vuodessa
Timantit mitään arvoaan säilytä labratimanttien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin suvun perintökorut takaisin. Koin ettei ne kuulu enää minulle.
Itse en antanut. Itsehän ne antoi ne minulle niin en todellakaan palauttanut niitä. Kostoksi vielä myin ne kun ei niillä ollut minulle tunne arvoa ja ja sain sillä aiheutettua ex anopille surua kun se oli niin ärsyttävä ja niillä koruilla oli sille todella suuri tunne arvo
Ok, pilkuton mies.
Mun exä vei ne mitä minä olin ostanut sille ja ne mitä se oli ostanut mulle. Tyhjensi talon sillä aikaa kun olin töissä, vaikka sillä hyväpalkkainen vakityö ja minä pätkätöissä. Halusi vaihtelua. Mun luona tykkäsi liharuoasta ja pullasta, tämä uusi tarjoili sellerimehua
Kullan arvo koruissa on marginaalinen alkuperäiseen ostohintaan verrattuna.