Mikä elokuva/sarja/piirretty tuo sinulle joulutunnelman ja katsot sen joka joulu?
Kommentit (179)
Joulurauhan julistus Suomen Turusta, sitä rauhotutaan kaikki katsomaan.
Muuten minä ja käly huolehditaan ruokapuolesta, nuorempi polvi avustavissa tehtävissä, mummu ja vaari saa jo seurata vierestä (vaikea tosin pitää mummu erossa ruokajutuista ja hommista :-D).
Aikoinaan silloin tällöin Amerikassa asuneena "It's a wonderful life" oli juttu, nythän sitä näytetään Suomen telkkarissakin. Lumiukko-piirretty ennen Joulurauhan julistusta.
Sitten laitetaan telkkari kiinni ja ollaan yhdessä ja läsnä laajemman perheen kesken, vaihdetaan kuulumisia ja muistellaan menneitä jouluja. Syödään hyvin ja vähän liikaa, joulupukki käy, pelataan canastaa tai lautapelejä.
Itselle se on tuo Samu Sirkan joulutervehdys.
Ainoa asia josta en tosin oikein perusta tuossa ohjelmassa, niin se kun siihen ohjelmaan täytyy ympätä niitä nykyajan kökköanimaatioita mukaan, ne ei oikein sovi ohjelman tyyliin ja siitä ikäänkuin se taika katoaa kun ensin on katsonut sen Tuhkimon tai Peter Panin ja seuraavaksi tuleekin jotain Zootopiaa, tms.
Pysyisivät vaan juurikin noissa Disneyn kulta-ajan ohjelmissa, kuten esim, Peter Pan, Kaunotar ja Kulkuri tai sitten ne vanhat Aku, Mikki, Hessu sekä Tiku ja Taku-animaatiot.
Joo nähnyt ne 51 kertaa. Siihen James Stevartin leffaan kyllästyin😀. Jo aikoja sitten.
Aku Ankka joululahjapakkaamossa.
Itse olin aikoinani tavaratalossa töissä vuosia ja ensimmäinen pestini oli joululahjapakkaaja. Kun jouluaatto vihdoin koitti, olin ihan kyllästynyt hommaan. Sitä muistellessa.
Jouluelokuvista suosikkini on vanha Miracle on 34th Street. Sitä harvemmin vain näkee tv:ssä, mutta suoratoistopalveluista olen löytänyt.
Joukukuusivarkaat ja Niko, lentäjän poika, 1.osa.
Vierailija kirjoitti:
Joulupukki ja noitarumpu. Miksi ei enää yle näytä? Joku wokehommako taas?
-> Löytyy yle areenasta ympäri vuoden ilmaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulupukki ja noitarumpu. Miksi ei enää yle näytä? Joku wokehommako taas?
-> Löytyy yle areenasta ympäri vuoden ilmaiseksi
Sisältää kuulemma sanontoja, joita ei nykyään käytettäisi. Ainoa, joka on vähän sinnepäin voisi olla Lapin shamaani, mutta miten se voisi korvata wokesti, olisiko Saamenmaan shamaani?
Sned Ved och Jan Banan gör Reperbahn.
Kestipä löytää elokuvieni joukosta Trading Places (1983). Huomenna on sen vuoro tulla katsotuksi. Tänä syksynä löysin sen kirppikseltä, joten elokuva on itselleni uusi tuttavuus. Ilman tätä palstaa en olisi saanut tietää sen olevan jouluelokuva.
Tänään tuli katsottua Niko ja myrskyporojen arvoitus sekä Saiturin joulu (2009) elokuvat. Tässä myöhäisillassa aloitan katsoo The Holdovers (2023) leffan Netflixistä. Tämä on kuulemma epätyypillinen jouluelokuva.
Beethoven ykkönen ja kakkonen. Vaikkei jouluelokuvia, niin tuovat hyvää mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kauhuelokuva Black Christmas.
Tää oli kyllä aivan kamala, en katsoisi toista kertaa :(
Ihmeellinen on elämä.
Ei tosin tullut miltään kanavalta tänä jouluna🎄
Ylpeys ja ennakkoluulo, 1995 versio eli absoluuttisesti paras.